Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Luzy wału

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

gregorian

Luzy wału

2009-01-01, 17:45

:-| Pare dni temu sprawdzałem ogólny stan podwozia,i zauważyłem że występują małe luzy tylnego wału napędowego w explo 2,czy mogę tak jeżdzic,czy nie wpłynie to podczas jazdy na bezpieczeństwo,co mogą spowodowac takie luzy wału,przy wrzucaniu biegu na D czuje za każdym razem szarpnięcie.
Ostatnio zmieniony 2009-01-01, 17:47 przez gregorian, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Luzy wału

2009-01-01, 18:58

O jakiego typu luzach mówisz?
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

gregorian

Re: Luzy wału

2009-01-01, 20:21

przy wrzucaniu biegu szarpie,a luzy wału są na boki

Szarbia
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-29, 19:48
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontakt: Strona WWW

Re: Luzy wału

2009-01-01, 20:25

Pewnie wieloklin. Jesli tak to kup nowy wal od UAZa i zapodaj od niego wieloklin w warsztacie gdzie robia waly.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

gregorian

Re: Luzy wału

2009-01-01, 20:28

Czy to coś poważnego jak są takie luzy wału,wał jest do wymiany?Czy można to jakoś zreperowac.

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Luzy wału

2009-01-01, 20:33

Sprawdż jeszcze krzyżaki .
Gdyby co to 609-416-966

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Luzy wału

2009-01-01, 21:08

Czy można to jakoś zreperowac.
Zacznij od tego, zanim kupisz cokolwiek

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... php?t=2525

patrz pdf - dodatkowa pomoc do linka,
Załączniki
Driveshaft_Slip_Yoke_Lube.pdf
(636.15 KiB) Pobrany 337 razy
Ostatnio zmieniony 2011-06-12, 19:34 przez mika, łącznie zmieniany 3 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Luzy wału

2009-01-02, 02:09

Pewnie wieloklin. Jesli tak to kup nowy wal od UAZa i zapodaj od niego wieloklin w warsztacie gdzie robia waly.
Sorry ale jak czytam co piszesz to mi się włos jeży na głowie...
Od jakiego UAZa ?! Ku...wa!
Nie ma oryginalnych części?!
To tak jak by nie można było iść do nrmalnego lekarza tylko specjalnie szukac sobie znachora...
Krzyżak wału kosztuje kilkadziesiąt złotych z wymianą po kiego kombinować.
Zastanawia mnie że każdy już wie co u kogo się popsuło nie wchodząc pod auto, ale zapomniałem że Polska to kraj w którym jest najwięcej mechaników i lekarzy. Każdy wie co komu jest.
Jak po takim opisie wpadłeś na to że to wieloklin który nigdy się nie uszkadza przy normalnej eksploatacji?!

RĘCE OPADAJĄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony 2009-01-02, 02:16 przez alban, łącznie zmieniany 1 raz.
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
misza SG
Posty: 380
Rejestracja: 2008-02-04, 15:12
Lokalizacja: Terespol n.Bugiem

Re: Luzy wału

2009-01-02, 16:12

Sorry ale jak czytam co piszesz to mi się włos jeży na głowie...
Od jakiego UAZa ?! Ku...wa!
:580: :thumbup:

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Luzy wału

2009-01-02, 16:48

I tak wał od Uaza jest pewnie droższy od Explorerowego, więc sie pytam po co? :064:
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Luzy wału

2009-01-02, 18:22

no to Panowie proszę podajcie jeśli wiecie jakie są koszty wału do explo a jakie do uaza i wtedy będzie można dyskutować czy lepiej taki czy taki

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Luzy wału

2009-01-02, 20:43

Dywagacje na zasadzie wkładanie części od Uaza do Explorera to poprostu blablabla.
Wał przedni do Uaza w Tarmocie kosztuje 500zł brutto, do Explo w dobrym stanie kupisz za 250 zł.
Tylko, że do auta o mocy choćby 160KM wkładanie gratów od Uaza o mocy 90KM to porostu zwykła polska klamizera. Istnieje takie pojęcie jak kultura techniczna, pewnych rzeczy poprostu robić nie wypada.
Wszystkiego naj w Nowym Roku.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Luzy wału

2009-01-02, 20:48

istotne są kM? a nie moment obrotowy na wyjściu z reduktora jest tu ważny?
bo teraz już nie wiem...

edit:
no i mówimy tu o wale tylnym a nie przednim
Ostatnio zmieniony 2009-01-02, 20:49 przez Mikado, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Luzy wału

2009-01-02, 21:08

Pewnych rzeczy robić nie wypada... ;-)
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Luzy wału

2009-01-02, 22:12

pokuszę się o małe podsumowanie...

zacząć należy od sprawdzenia krzyżaków i tak jak słusznie napisał mika czy aby na połączeniu wieloklinów nie ma suszy

remedium:
1. jeśli któryś z krzyżaków jest zużyty (jakikolwiek luz oznacza konieczność wymiany) - wymienić
2. jeśli susza - obficie nasmarować

...i żyli długo i szczęśliwie :-D

Wróć do „WARSZTAT”