Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

ładowanie

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

chevidan

Re: ładowanie

2009-01-13, 20:41

pasek jest klinowy ale to nie to.

Awatar użytkownika
Klubowicz perkuter
Klubowicz
Posty: 464
Rejestracja: 2008-01-25, 21:53
Lokalizacja: Zwoleń
Model Explorera: Ponownie Blazer 4.3

Re: ładowanie

2009-01-13, 20:53

Jeżeli nie wina paska i alternator sprawdzony i działa to obstawiam regulator napięcia ewentualnie aku.złom




A może coś pobiera prąd czy jest jakieś zwarcie (przykładowo świece żarowe)??????)
Ostatnio zmieniony 2009-01-13, 21:04 przez perkuter, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: ładowanie

2009-01-14, 13:20

a więc tak
na poczatku tej zimy miałem historię z alternatorem w audi
i jest bardzo mało elektryków którzy mają sprzęt do sprawdzania alternatora pod obciążeniem
to że kręcił go z silnika elektrycznego nie znaczy że sprawdzał pod obciążeniem
mój alternator był naprawiany wiele razy (raz płaciłem potem na gwarancji)
i niestety wymienili po kolei wszystko (duza firma zajmująca się elektromechaniką regenerują wszystko korzystają z nich ASO forda też)

mimo wszystko nie pomogło alternator ładował na samochodzie dobrze ale po obciążeniu go odbiornikami i pracy w ten sposób przez kilka minut ładowanie spadało

dopiero wymiana na używany inny alternator załatwiła sprawę
nawet ci spece nie potrafili dojść co jest

do tego miałem jeszcze zbyt duży pobór prądu przez wiatraki silnika (co było powodem skopcenia się alternatora)

ale jak piszę nie dali rady i to nie pierwsza taka historia jaką znam

więc proponuje kup używany alternator ale sprawny

w alternatorze można wymienić
łożyska, szczotki z regulatorem
reszta to strata czasu i kasy

regeneracja alternatora kosztowała mnie coś ponad 200 zł do tego parę wizyt w tym warsztacie i zostawianie samochodu i jeszcze jeden nie planowany postój z braku prądu

a używany alternator kupiłem za 140 zł wstawiłem i mam spokój święty
stary po wszelkich regeneracjach (wygląda jak nowy z pudełka) leży w garażu

mógłbym go sprzedać np na słomczynie czy gdzieś bo naprawdę wyglada na nowy ale ja nie z tych co lipe wciskają
pozdrawiam

acha sprawdź pobór prądu w samochodzie może to to

mi wiatraki pobierały za dużo prądu choć działały wymiana na inne i sprawa załatwiona

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: ładowanie

2009-01-14, 13:34

piotrek16v, prawdopodobnie miałeś zwaloną diodę prostowniczą lub uszkodzony stojan. Częśto się to zdarza. U Chevidana pewnie to samo. Aku możesz podmienić, ale to nic nie da :) Problem występował wcześniej i raz już był akumulator zmieniony i nic to nie dało. Kup sobie drugi altek jak koledzy radzą. Ja w granadzie 2.8i wsadziłem od RRa 4.6 na 140A, magneti marelli i mogę teraz hulać do woli z wypasem elektrycznym w aucie.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: ładowanie

2009-01-14, 13:43

Bueeee, Magnetti Marelli to brzyd przeokrutny jest. Awaryjne toto jak sto diabłów.
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: ładowanie

2009-01-14, 13:45

możliwe że było jak piszesz do tego wiemy jaki koszt jest takiej diody a u mnie wzieli kase wczesniej (dużo mniej niż koszt samej diody) i potem zorientowali się że dopłacą sporo dlatego kombinowali żeby mnie zrazić naprawiając i naprawiając
udało im się co prawda jednak teraz już odemnie grosza nie wydobędą bo szczotki i łożyska to sobie sam wymienie a jak coś innego będzie to używkę będę montował i tyle
więc z regeneracji nie skorzystam

alternator musi ładować a jeśli nie ładuje to jedyne przyczyny to jest uszkodzony (wymiana na inny) lub coś ten prąd konsumuje w samochodzie i to trzeba obadać

wiem wiem podszedłem do problemu nie od strony naukowej (ustalenie co jest nie tak w alternatorze) ale poprostu już się nauczyłem że to strata kasy i czasu

poprostu jest ta zabawa nieuzasadniona ekonomicznie i upierdliwa a życie trzeba sobie ułatwiać

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: ładowanie

2009-01-14, 14:00

Bueeee, Magnetti Marelli to brzyd przeokrutny jest. Awaryjne toto jak sto diabłów.
Jak mi się popsuje to dam znać :D
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: ładowanie

2009-01-14, 14:09

o widze że kolega ma esexa pod maską
jeździłem takim ale w fordzie capri
fajny był kolega go kupił do odbudowy ale pożucił projekt i teraz gnije rozebrany u jakiegoś mechanika wieeeelka szkoda gdybym wiedział wtedy że tak się stanie to bym go wtedy odkupił
teraz to już pewnie zamienił się w rudego cały i do tego rozebrany pewnie połowa części zaginęła

jak nim jeździłem to już był w kiepskim stanie ale przeżycia niezapomniane
skrzynia chyba 3 biegowa o ile dobrze pamiętam
na mokrym wszystkie ronda bokiem leciałem i ten dzwięk

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: ładowanie

2009-01-14, 15:14

o widze że kolega ma esexa pod maską
Jeszcze nie pod maską ;) Piszę PW.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

chevidan

Re: ładowanie

2009-01-14, 17:34

sprawa wyjaśniona-
zmieniłem akumulator i bez zmian czyli brak ładowania na wolnych.
posprawdzałem masy i sprawdziłem oporność między silnikiem a minusem ako i ok.

nikt nie wpadł na to żeby podłączyć miernik i zostawić odpalony silnik.
zawsze auto było odpalane,sprawdzane napięcie i silnik gaszony.jak pojechałem do elektryka to zostawiłem auto na ulicy a on później zabrał się za sprawdzanie(jak już silnik ostygł.
okazało się że ten silnik ma zamontowaną grzałkę płynu chłodzącego aby wspomóc nagrzewanie silnika.grzałka się włącza przy zimnym silniku,zaraz po odpaleniu a wyłącza przy 80stopniach i potrzebuje duuużo prądu, z tąd wskazanie miernika z niskim napięciem na wolnych obrotach.mam kilometr do pracy i silnik nie zdąży się nigdy nagrzać w dodatku 2 razy stoję na światłach i raz w korku na podporządkowanej a grzałka doi akumulator.po nagrzaniu się silnika gdy grzałka się wyłączy ładowanie na wolnych 14,3V :-) teraz będzie lepiej i ako się chyba nie rozładuje bo jak wcześniej pisałem elektryk założył mniejsze kółko na alternator i ako powinno wytrzymać.

dzięki za wszystkie wskazówki.
Ostatnio zmieniony 2009-01-14, 17:39 przez chevidan, łącznie zmieniany 3 razy.

basstian

Re: ładowanie

2009-01-14, 18:37

no i Ty jeżdziłeś Skodą i nie wiedziałeś takich rzeczy ?? ale musze przyznac ze cos i tak masz nie tak w skodilacu grzałki przy -10 biorą z 800W i takie cuda sie nie zdarzaly

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: ładowanie

2009-01-14, 18:40

.
ten silnik ma zamontowaną grzałkę płynu chłodzącego aby wspomóc nagrzewanie silnika
Ja bym zmienił jeszcze czujnik załączający grzałkę na taki o niższej temperaturze, bo szkoda aku i altka.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

chevidan

Re: ładowanie

2009-01-14, 20:32

w skodzie faktycznie też są 3 grzałki i nie miałem z nią problemów.w mondku jest jedna ale grzała jak do gotowania wody :-/
Ostatnio zmieniony 2009-01-14, 20:36 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

basstian

Re: ładowanie

2009-01-14, 20:34

ja wiem ze w Monetreyu :-) ale scodillac też był :-P

chevidan

Re: ładowanie

2009-01-14, 20:48

no tak.poprawiłem posta bo źle Cię zrozumiałem.

Wróć do „WARSZTAT”