Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Zamiana silnika

2009-01-15, 16:44

Witam wszystkich
Podobno mój silnik ma słabą kompresje 7,4 ata w związku z tym mam pytanie czy mogę zamienić silnik 4,0 l V 6 156PS OHV 95r na silnik z Exp.94r ? Co jeszcze powinienem wymienić oprócz silnika, jaki osprzęt? I drugie pytanie w jaki sposób sprawdzić kondycję wyjętego i zdekompletowanego silnika dawcy?

chevidan

Re: Zamiana silnika

2009-01-15, 18:07

silniki są takie same.różnią się lewym kolektorem wydechowym i kolektorem ssącym.oczywiście musisz przełożyć cały osprzęt recylkulatora spali i zaworki elektryczne(wszystko co jest przy twoim kolektorze ssącym.

wymontowanego silnika nie da się w zasadzie sprawdzić bez rozebrania.

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: Zamiana silnika

2009-01-15, 18:21

a podłączając na krótko rozrusznik da się sprawdzić kompresję

chevidan

Re: Zamiana silnika

2009-01-15, 18:22

można spróbować ale nie wiem czy wskazania będą prawidłowe.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zamiana silnika

2009-01-16, 14:09

nie ma po co wymieniać silnika... masz w nim sporo pomerdanych rzeczy - istna kołomyja jakby to powiedział Kargul - trzeba go będzie do skanera podłączyć, podczyścić parę rzeczy i będzie hulać.

Pomijając fakt, że lewego powietrza dostawał i dlatego wariował.

ale o tym już wiesz... :roll:
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: Zamiana silnika

2009-01-16, 20:24

Ja zwariuję razem z nim /chyba też mam coś lewego/.Dzięki za słowa otuchy chociaż jestem baaaardzo sceptyczny.

Awatar użytkownika
misza SG
Posty: 380
Rejestracja: 2008-02-04, 15:12
Lokalizacja: Terespol n.Bugiem

Re: Zamiana silnika

2009-01-16, 21:08

nie ma po co wymieniać silnika...
trzeba go będzie do skanera podłączyć, podczyścić parę rzeczy i będzie hulać.
posłuchaj Jankesa chłop wie co mówi :mrgreen:

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zamiana silnika

2009-01-16, 21:19

nie ma po co wymieniać silnika...
trzeba go będzie do skanera podłączyć, podczyścić parę rzeczy i będzie hulać.
posłuchaj Jankesa chłop wie co mówi :mrgreen:
bo już dzisiaj miałem okazję zapoznać się pobieżnie z explo o którym mowa i śmiem twierdzić, że nie wszystko stracone... jestem dobrej myśli.

Jutro zajmę się nim na dobre - będzie dobrze.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Klubowicz perkuter
Klubowicz
Posty: 464
Rejestracja: 2008-01-25, 21:53
Lokalizacja: Zwoleń
Model Explorera: Ponownie Blazer 4.3

Re: Zamiana silnika

2009-01-16, 21:20

trabant, 7,4 atm. nie znaczy że motor padaczka może głowica czyli uszczelka zaworki przepuszczają,może prowadnice zaworów :?: :?: nie wiadomo.Posprawdzaj wszystko i dopiero wtedy wymieniaj na inny

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zamiana silnika

2009-01-16, 21:34

Ktoś przy tym silniku sporo namieszał. Część sensorów porozłączana, inne wpięte w innych miejscach... rurki poddciśnienia pokręcone, niektórych brak, do tego instalacja gazowa starego typu... co prawda silnik teraz chodzi normalnie (w miarę) ale nadal jest deko mułowaty... skrzynia nie przełącza też chyba jak należy. Zaczynam się zastanawiać czy to czasem też nie wina katalizatora.

No i kody trzeba zczytać.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: Zamiana silnika

2009-01-17, 08:54

Jeżeli chodzi o kompresje to najbardziej podejrzewam zawory bo samochód jeździ 9 lat na gazie. Co do kompetencji Jankesa to oczywiście nie mam najmniejszych wątpliwości wystarczy , że jedną usterkę usunął nie wyjmując rąk z kieszeni.Obawiam się jednak
złośliwość materii.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zamiana silnika

2009-01-17, 19:31

Oj... namieszane masz w tym aucie. EGR odcięty, nie wiadomo gdzie go wpiąć... brak jednej kostki do czujnika temperatury powietrza... wszystko co jest związane z EGR jest w rozsypce - mam nadzieję znaleźć tą jedną rurkę, której brakuje bo napewno powietrze gdzieś ucieka. Z elektryką też nie wszystko jest OK... sam mi podsunąłeś, że gdzieś jest zwarcie - ano jest - część instalacji jest w paskudnym stanie (pod maską). Izolacja rozsypuje się w palcach, boję się, żeby gdzieś nie zrobiło zwarcia na dobre. Jutro jest jednak nowy dzień... będzie dobrze.
Ostatnio zmieniony 2009-01-17, 19:35 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: Zamiana silnika

2009-01-17, 23:59

najbardziej podejrzewam zawory bo samochód jeździ 9 lat na gazie
no to dobrze podejrzewasz :D Pewnie wydechowe powpadały już po pół centymetra w głowice i hydraulika nie ma z czego regulować, a i sprężyna już nie zamyka wpadniętego zaworu jak powinna.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zamiana silnika

2009-01-18, 08:51

Widzisz, trudno jest jednak powiedzieć co jest przyczyną złego stanu rzeczy. Czy faktycznie gaz wywarł już swój zły wpływ na zawory czy może jest to kombinacja różnych innych rzeczy. Podejrzewam, że faktycznie ktoś podmienił kolektor dolotowy i wstawił starszy, aluminiowy. Z tego powodu odczyty innych sensorów mogą powodować zamieszanie. Ja cały czas obstawiam i obarczam winą za całe zło system EGR, który praktycznie w twoim aucie jest w rozsypce.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: Zamiana silnika

2009-01-18, 09:13

A to lata na eec-IV ? To wywal ten EGR daleko, zaślep dolot i wydech. A jak chcesz zeby było malina, to wepnij między odpowiednie piny kompa coś takiego.

[ Dodano: 2009-01-18, 09:20 ]
Podejrzewam, że faktycznie ktoś podmienił kolektor dolotowy i wstawił starszy, aluminiowy. Z tego powodu odczyty innych sensorów mogą powodować zamieszanie.
Na dobrą sprawę to są te same czujniki, nawet jeśli w plastikowych kolektorach różnią się wtyczkami, to i tak po ich dopasowaniu będzie działać prawidłowo.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Wróć do „WARSZTAT”