Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

resor i nivo

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
faraon1
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-15, 16:02
Lokalizacja: cz-----wa

resor i nivo

2009-01-26, 14:11

witam, exp 2000r. Mam przechył na lewą stronę tył, czy jest to wina resora czy nivo?, myślę że resor ,, siadł, CZY dać resor do wyklepania ? i to załatwi sprawę ? CZY przy okazji dołożyć po piórze - wzmocnić ale jak wzmocnione resory będą się mialy do prawidłowej pracy nivo , i do jazdy ?/ CZY dobrze zrobię wzmacniając resory?? PYT 2. Zauważyłem że z tyłu jest jakiś filtr węglowy i mam go niepodłączony elektrycznie CZY bez tego filtra można jeżdzić ? i do czego on potrzebny? pozdrawiam i proszę odpowiedzcie
Ostatnio zmieniony 2009-01-28, 19:08 przez faraon1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: resor i nivo

2009-01-26, 14:15

ogladales jak wyglada nivo i czy pompuje jak nalezy ? jak obciazysz auto albo po odpaleniu czy rownomiernie podnosi i nie slychac syku z tylu przy amorkach ? moze klapnal jeden bo ma nieszczelnosc ?

przyjrzyj sie dobrze czy napewno tyl siedzi, moze byc ze wyrobiony jest juz drazek skretny i auto poklada sie na jedna strone - ta bardziej obciazona, 90% explo II ma jedna srube od drazkow bardziej wkrecona ze wzgledu na siadanie drazka jednostronnie (bak, kierowca i pare innych rzeczy jest po tej stronie auta).

W ktorym miejscu ten filtr ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
faraon1
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-15, 16:02
Lokalizacja: cz-----wa

resor

2009-01-26, 14:33

ten filr był bo go wyciągnołem nad kołem zapasowym , a nad tym filtrem na belce jest kompresor, z tyłu taka plastykowa obudowa z jakąś małą pompką , od tego wychodzą dwie rurki i były połączone dalej złczkami w stronę przodu auta , może do zbiornika -niewiem, ale tam przy filtrze jest ta jakby pompka iii ma wejście na wtyczkę ,, nie była podłączona , ani nie widzę lużnego kabla , ktoś ucioł nie wiem , i stąd moje pyt. czy ma być to podłaczone ? żebym umiał wpisać fote to bym zrobił , póki co nie umiem,

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: resor i nivo

2009-01-26, 14:54

na dole przy pisaniu posta masz opcje dodaj zalacznik i bedzie fotka, albo zaladuj fote na jakis serwer zdjeciowy i wstaw przyciskiem IMG.

z tego co piszesz wyglada jakby kompresor od NIVO mial odciete przewody prowadzace powietrze do amorkow.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
faraon1
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-15, 16:02
Lokalizacja: cz-----wa

resor

2009-01-26, 15:00

dzieki ale gdzie jest drążek skretny? jak zweryfikować czy to od drążka ,, siedzi, ?? Amortyzatory chyba trzymają bo nie słychać syku powietrza z nich , ponad to jak miałem wypięty kompresor wpompowywałem powietrze w trójnik do amortyzatorów i auto podnosiło się, kompresorek też pompuje,

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: resor i nivo

2009-01-26, 15:02

zmierzyc odleglosc ziemia < - > nadkole z przodu z lewej i prawej i tak samo z tylu okaze sie gdzie siedzi :D
Ostatnio zmieniony 2009-01-26, 15:03 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
faraon1
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-15, 16:02
Lokalizacja: cz-----wa

resor

2009-01-26, 15:13

przewody sa podpiete od kompresora , i sa całe wyglądaja na dobre . Auto jak stoi nieobciążone lewa strona trochę z tyłu siedzi na oko 5cm, jak napompuje też ta strona jest niżej , i tak myslę czy to nie resor - poza tym jakby jedno pióro jest inaczej zakończone na tej stronie co siedzi, czy to nie wina resoru , a co uważasz z tym wzmacnianiem resorów ??/ czy jak dołoże po piórze to będzie OK, z jazdą i z nivo ??

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: resor i nivo

2009-01-26, 15:17

to juz jak stryjenka woli... ja z nivo w ogole zrezygnowalem, ale to juz inna bajka, pare osob na forum ma nivo i dolozone pioro (plus wyklepane stare) i jezdza. Napewno zmieni sie troche charakterystyka tylu - usztywni sie. Ale jesli klepac to tylko u kowala stara data. Zadne walcowania i inne takie nowe technologie nie daja dobrych skutkow w dluzszym okresie czasu.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
faraon1
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-15, 16:02
Lokalizacja: cz-----wa

dzieki

2009-01-26, 15:24

a gdzie jest drązek skretny, jak go sprawdzić czy jest dobry? jak zweryfikować czy przypadkiem nie od drążka jeszcze siedzi?? a co z tym wykręconym filtrem z tyłu do czego mi jest potrzebny , czy mogę bez niego jeżdzić / ? pozdrawiam

Pa100

Re: resor i nivo

2009-01-26, 15:49

Jeśli tył siedzi ci po jednej stronie 5 cm to drążkiem skrętnym tego nie skorygujesz . Drążek jest z przodu i kręcąc śrubą podnosisz przód auta .

Awatar użytkownika
faraon1
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-15, 16:02
Lokalizacja: cz-----wa

resor

2009-01-26, 15:54

dzieki, to na to wygląda że może siedzi przez resr? co ty na to/

Pa100

Re: resor i nivo

2009-01-26, 15:58

Zwykle tak jest , ze w tych autach tylna lewa strona szybciej siada , większe obciązenie a co za tym idzie szybsze wyrabianie części w tym własnie resora .

Awatar użytkownika
faraon1
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-15, 16:02
Lokalizacja: cz-----wa

resor

2009-01-26, 16:08

to jutro każe wykrecic resory i czy przy okazji dołożyć może [ wzmocnić] resory? ale jak będzie sie jeżdziło i czy nivo będzie działało?/

Pa100

Re: resor i nivo

2009-01-26, 16:15

Z nivo nie powinno być kłopotów , łatwo je wyregulować . Poczytaj trochę na forum tematy o lifcie bo jak już teraz zaczynasz motać to zaraz przyjdzie ci do głowy jak większosci podnieść go o 2" bo mozna powiedzieć to praktycznie nie koszty a przy wyjmowaniu resorów to jedna robota ;-)

Awatar użytkownika
faraon1
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-15, 16:02
Lokalizacja: cz-----wa

resor

2009-01-26, 16:27

to można by przyjąć że wzmocnienie resorów nie powinno zaszkodzić, a czy ten filtr z tyłu musi być i po co on jest czy bez niego można jeżdzić ?

Wróć do „WARSZTAT”