Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zamiana silnika

2009-01-25, 22:22

Przepływomierz sprawdzałem... choć przyznam się, że nie wymieniałem. Wymieniłem całą rurę jednak... Z kablami jak mówię jest mały ubaw... muszę trochę wtyczką na alternatorze poruszać jak zaświeci się lampka ładowania - trudno jej nie dotknąć jak się człek grzebie pod maską. Także instalacji to ja nie wierzę.

Ale dopiero ubaw będzie jak zrobię... bo pewnie się okaże, ze to jakaś błahostka.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zamiana silnika

2009-01-26, 20:53

nie chę zapeszyć... wymieniłem regulator ciśnienia benzyny i sensor temperatury cieczy (ten co podaje do kompa) i auto chodzi o wiele lepiej...

spalanie do tej pory było wręcz niewyobrażalne... 33/100!!!

zobaczymy co dalej.
:570:

bo inaczej to... :wall:
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

chevidan

Re: Zamiana silnika

2009-01-26, 21:14

oby było ok,bo szkoda głowy.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zamiana silnika

2009-01-26, 22:22

szkoda, że nie wymiemiłem po kolei - wiedziałbym co zadziałało... za parę dni jednak wyjmę znowu mój kolektor - podłączę gaz i spróbuję - może uda się sprawdzić co faktycznie padło.

Ja stawiam na regulator, choć tak z 20% stawiam na czujnik temperatury chłodziwa.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: Zamiana silnika

2009-01-26, 23:07

Faktycznie jest chyba lepiej . Spadły obroty, nieco lepiej się zbiera, ale jeszcze wolno wchodzą wyższe biegi ,silnik trochę faluje i taka skokowa wrażliwość samochodu na pedał gazu
to znaczy wciskam lekko pedał i nic się nie dzieje wciskam dalej i wtedy sruu do przodu.
I tak w całym zakresie deptania pomimo ,że robię to wolno . Co do spalania to pochwalę się jak trochę więcej przejadę.

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: Zamiana silnika

2009-01-26, 23:09

wciskam lekko pedał i nic się nie dzieje wciskam dalej i wtedy sruu do przodu
przejrzyj przepustnicę i mechanizm ktory ją otwiera, moze sie coś zacina.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zamiana silnika

2009-01-27, 08:52

wciskam lekko pedał i nic się nie dzieje wciskam dalej i wtedy sruu do przodu
przejrzyj przepustnicę i mechanizm ktory ją otwiera, moze sie coś zacina.
Nie tyle może mechanizm co sam TPS - sensor położenia przepustnicy. Miałem zmierzyć napięcie na wyjściu i nie wziąłem miernika. Jak tylko dorwę się do twego explo znowu to zmierzę wyjście. Myślę jednak, że sprawa może poczekać do momentu kiedy podmienię kolektory.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
misza SG
Posty: 380
Rejestracja: 2008-02-04, 15:12
Lokalizacja: Terespol n.Bugiem

Re: Zamiana silnika

2009-03-01, 01:28

Ale dopiero ubaw będzie jak zrobię... bo pewnie się okaże, ze to jakaś błahostka.
no i jak Jankes zrobiłeś coś z tym :?:

[ Dodano: 2009-03-01, 01:29 ]
Co do spalania to pochwalę się jak trochę więcej przejadę
trochę czasu już minęło pochwal się jak tam ze spalaniem sprawa wygląda ;-)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zamiana silnika

2009-03-01, 09:18

Pół silnika podmienione i nic. Kolektor, wszystkie możliwe czujniki, przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa i nadal nic, te same objawy. Ja w dalszym ciągu obstawiam skrzynię - modulator. Spalanie na bardzo wysokim poziomie bo silnik pracuje cały czas w pozycji zimny.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: Zamiana silnika

2009-03-01, 09:40

Jeżeli negatywne rekordy to powód do chwalenia się to proszę bardzo:
cykl mieszany trasa miasto pb 33l/100km lpg 30l/100km.Totalna załamka.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zamiana silnika

2009-03-01, 09:46

Jeżeli negatywne rekordy to powód do chwalenia się to proszę bardzo:
cykl mieszany trasa miasto pb 33l/100km lpg 30l/100km.Totalna załamka.
no to nieźle... ja w końcu podliczyłem swego "czarnego" i okazuje się, że przy mojej ciężkiej nodze i 90% jazdy po mieście wychodzi mi 21l/100km. Wynik co prawda nie jest godny pozazdroszczenia ale przełożenia w mostach nie sprzyjają jeździe miejskiej (3.27).

a z gazem udało ci się dojść skąd ucieka?
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: Zamiana silnika

2009-03-01, 10:01

Jedyne miejsce to rura wydechowa.

Awatar użytkownika
misza SG
Posty: 380
Rejestracja: 2008-02-04, 15:12
Lokalizacja: Terespol n.Bugiem

Re: Zamiana silnika

2009-03-01, 13:11

Pół silnika podmienione i nic. Kolektor, wszystkie możliwe czujniki, przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa i nadal nic, te same objawy. Ja w dalszym ciągu obstawiam skrzynię - modulator. Spalanie na bardzo wysokim poziomie bo silnik pracuje cały czas w pozycji zimny.
Jeżeli negatywne rekordy to powód do chwalenia się to proszę bardzo:
cykl mieszany trasa miasto pb 33l/100km lpg 30l/100km.Totalna załamka.
kurcze myślałem ,że ruszyliście temat ,bo mam podobny przypadek, fura jest mułowtat i dużo pali zarówno benzynki jak i gazu, u mnie to się stało po tym jak wymieniłem silnik ,bo miałem walniętą głowicę no i wydaje mi się że chyba mechaniory coś namieszały z podłączeniem

[ Dodano: 2009-03-01, 13:14 ]
ogólnie to silnik chyba jest w dobrym stanie nie bieże mi oliwy , jedyne co mi powiedział gaziarz to to że sondy lambda mam chyba walniętę ,bo na przyrządzie pokazują mu za bogatą mieszankę, ale czy to może mieć taki duży wpływ na spalanie?

[ Dodano: 2009-03-01, 13:17 ]
uszczelki pod kolektorem wymieniłem , filtr powietrza też jest nowy, wydaje mi się że nie powinien łapać lewych wiatrów, ;-)

[ Dodano: 2009-03-01, 13:22 ]
tak wogóle to chyba będę musiał się do Ciebie Jankes wybrać jeśli oczywiście znajdziesz dla mnie wolną chwilę, bo tu w okolicy nie ma nikogo kto by mi mógł zdiagnozować moje Explo

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zamiana silnika

2009-03-01, 13:29

ogólnie to silnik chyba jest w dobrym stanie nie bieże mi oliwy , jedyne co mi powiedział gaziarz to to że sondy lambda mam chyba walniętę ,bo na przyrządzie pokazują mu za bogatą mieszankę, ale czy to może mieć taki duży wpływ na spalanie?
no właśnie... sondy lambda mogą podawać złe dane do kompa i on daje zbyt bogatą mieszankę a to się wiąże z tym, że silnik dostaje więcej benzyny, która wylatuje ci przez rurę nie w postaci spalin bynajmniej.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: Zamiana silnika

2009-03-01, 15:08

powiedział gaziarz to to że sondy lambda mam chyba walniętę ,bo na przyrządzie pokazują mu za bogatą mieszankę
1. jakby byly walniete to by nie pokazywały. Skoro gaz rozkręcony na maxa, to i pokazują, i działają.
sondy lambda mogą podawać złe dane do kompa i on daje zbyt bogatą mieszankę a to się wiąże z tym, że silnik dostaje więcej benzyny, która wylatuje ci przez rurę nie w postaci spalin bynajmniej.
skoro sonda by widziala ze za bogato, to komp skraca czasy wtrysku, mierzy dalej - jak ubogo, to wydluza, jak bogato - to skraca. To działa w pętli. Ja bym zmierzył napięcie na pinie sygnałowym przepływomierza na wolnych obrotach, bo to jego bym podejrzewał prędzej niż sondy. Pozatym na gazie można wyłączyć czytanie z sond (przynajmniej w Prinsie, nie wiem czy w Stagu też). Najpierw należy doprowadzić do kultury benzynę, bo inaczej nigdy nie wyregulujesz gazu.
silnik dostaje więcej benzyny, która wylatuje ci przez rurę nie w postaci spalin bynajmniej
uważasz że go tak łatwo zalać? oj nie ;) Gdyby miał za bogato, to by szedł jak wściekły.
.
filtr powietrza też jest nowy, wydaje mi się że nie powinien łapać lewych wiatrów
lewe wiatry to tylko między cylindrem a przepływomierzem. Filtr jest za przepływomierzem, tamte nieszczelności nie mają wpływu na pracę silnika
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Wróć do „WARSZTAT”