Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Palazzo28

problemów ciąg dalszy...

2009-01-27, 22:46

Witam! Otóż wcześniej niż się spodziewałem, zaczęły się chyba poważniejsze problemy z moim wozem...Od kilku dni słychać stukanie w silniku, które swoim niefachowym uchem oceniam jako "popychacze"(miałem takie w Mondeo)które trochę cichnie po rozgrzaniu. W serwisie amerykańców powiedzieli, że naprawa droższa od samochodu(?).Po drugie kopci solidnie białym dymem, a ze zbiornika wyrównawczego znika płyn do chłodnic(uszczelki?)...Poza tym odczuwam drgania na kierownicy podczas hamowania. Powiedzcie Panowie ile (średnio)powinna wynieść mnie naprawa "stukania" jeśli są to popychacze, ile wymiana uszczelek pod głowicą i reszty oraz czy 1 tysiak za samo rozebranie i ubranie skrzyni(bez części) to drogo?. Będę wdzięczny za namiary na zaufanego i taniego mechanika ze śląskiego.Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: problemów ciąg dalszy...

2009-01-27, 23:14

najleprzą opcią będzie jak kupisz drugiego na części jakiegoś rozbitka albo coś bez prawa do rejestracji bo remont silnika moze wyjść wiecej niż tylko wymiana uszczelek pod głowicami ( peknięta na przykład)+ popychacze +skrzynka i niewiadomo co jeszcze po drodze wyleci obym się mylił

Awatar użytkownika
lysywujta
Posty: 417
Rejestracja: 2007-11-28, 22:06
Lokalizacja: Będzin
Model Explorera: Dodge Ram'08 5,7 HEMI

Re: problemów ciąg dalszy...

2009-01-28, 00:50

Mam namiary na dobrego mechanika.Serwisuje u niego swojego EX'a.Numer mój poszedł na PW.
Manuale do EX i inne http://www.5fantastic.pl . Nick lysywujta

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: problemów ciąg dalszy...

2009-01-28, 00:54

W moim popychacze klekoczą na zimnym od dawna - taka już ich przypadłość. Jeśli jednak znika ci płyn ze zbiorniczka to sprawdź czy nie ma wycieków. Uszczelka pod głowicą to już extrem - możesz też mieć pękniętą głowicę.

Naprawa faktycznie przewyższa wartośc samochodu... możesz ewentualnie kupić inny silnik i podmienić ale nigdy nie wiadomo co w nim siedzi.

Mam akurat OHV do sprzedania ale jest z rocznika 1995 więc nie wiem czy podejdzie...

a co do hamulców - musisz przetoczyć albo wymienić tarcze. To nie jest zbyt kłopotliwe...

powodzenia,
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: problemów ciąg dalszy...

2009-01-28, 10:13

stukaniem popychaczy ja bym sie nie przejmował, u mnie grają jak katarynka i jeżdzę aż nie zdechnie, a co do kopcenia to oby to była tylko uszczelka pod głowicą, bo jak pęknieta głowica to już są koszta (Daniel chyba ma jedną na stanie), a jak blok to nowy motor
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

chevidan

Re: problemów ciąg dalszy...

2009-01-28, 18:43

nie wiem gdzie Wy naprawiacie samochody ale usunąć klekotanie popychaczy to nie jest majątek.podobnie zdjąć głowice,jeżeli będzie taka potrzeba.cała robota zajmuje jeden dzień.za te peniądze nie kupi się nawet połowy silnika używanego.

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: problemów ciąg dalszy...

2009-01-28, 18:52

Hyhy, ja nawet wiem, jak rozruszać liftery bez demontowania góry/dołu silnika... :D
Apology accepted, Captain Needa.

chevidan

Re: problemów ciąg dalszy...

2009-01-28, 19:22

ale pokrywy zaworów trzeba zdjąć.

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: problemów ciąg dalszy...

2009-01-28, 19:50

Nie :)
Apology accepted, Captain Needa.

chevidan

Re: problemów ciąg dalszy...

2009-01-28, 22:27

może chodzi o pokręceniem silnikiem w lewą stronę?

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: problemów ciąg dalszy...

2009-01-28, 22:30

usunąć klekotanie popychaczy to nie jest majątek.podobnie zdjąć głowice,jeżeli będzie taka potrzeba.cała robota zajmuje jeden dzień.
niestety ale jest akieś dziwne przekonanie, ze jak grają zawory to już z silnika nic nie będzie, a to błąd :D
całość nie powinna przekroczyć 1000 pln :P
z nieprzewidzianymi wydatkami łącznie :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

chevidan

Re: problemów ciąg dalszy...

2009-01-28, 22:36

dokładnie,a gdzie kupisz dobry silnik za 1000zł

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: problemów ciąg dalszy...

2009-01-28, 22:54

tak 1000zł a gdzie komplet uszczelek 500 , a ewentualna głowica jesli bedzie walnieta (Palazzo28, pisze ze dość solidnie mu kopci i ubywa mu płyn) + robocizna

jeżeli będzie tylko uszczelka to napewno 1000zł starczy










=

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: problemów ciąg dalszy...

2009-01-28, 22:59

kizio 730, czytaj dokładnie o czym piszemy zanim zaczniesz się czepiać :D
mówimy o popychaczach zaworów, a nie o walniętej glowicy lub bloku silnika :P

[ Dodano: 2009-01-28, 23:02 ]
a co do kosztów to po zdjagnozowaniu przyczyny dopiero się pozna je dokładnie, i nie ma co od razu pisać czarnych scenariuszy, jak tylko nie zagotował oleju w silniku to nie powinien mieć aż takiego bigosu, chyba że nie kontrolował temperatury na silniku to już może być gozej.
Ja swoj motor zagrzalem tak, aż oleum e skrzyni powiedziało dość i sobie poszlo na wagary i nawet nie musiałem się silnika dotykać, a co dopero głowic, czy bloku :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: problemów ciąg dalszy...

2009-01-28, 23:06

każdy bierze pod uwage ze uszczeka, nie wiem tak na odległość czy to uszczelka ,głowica czy blok Palazzo28, napisz czy ci wywala płyn z układu węże mocno twardnieją , jeżeli powodem dymienia będzie pobieranie płynu to z tłumika po rozgrzaniu powinno nadal z wydechu kapać

[ Dodano: 2009-01-28, 23:10 ]
fotomysz, przeczytaj pierwszy postPalazzo28, ja się nie czepiam i popychaczmi sie nie przejmował bym koledze chodzi o koszta naprawy silnika + skrzynki i chamólców

Wróć do „WARSZTAT”