Reasumujac to bedzie raczej tak:
Jezeli nivo jest sprawne to kontrolka nie powinna sie zapalac.
1. Po przekreceniu kluczyka wogole sprawdz czy kontrolka od nivo sie zapala na desce razem z innymi - bo jak nie tzn ze jest wogole odlaczona albo jakas zaroweczka sie zjarala. No i chyba wiesz: ze w badazniku masz jakis wlącznik nivo - wylacza sie go jak podnosisz samochod na warsztanie np. ale ponownie wlacza na ON jak samochod normalnie stoi;
2. Jezeli bedziesz jechal obojetnie czy obciazonym czy nie (ale lepiej chyba obciazeonym) to po jakiech 30 min kontrolka od niwo ci sie zapali jezeli nivo jest niesprawne. Po zgaszeniu auta i ponownym zapaleniu - znowu zeby sie zapalila trzeba okolo 20 - 30 min jeachac.
3. Kontrolka zapala sie jezeli czujnik nivo nie dziala prawidlowo. W zasadzie, jak samochod jest niewypoziomowany, to po zgaszeniu silnika, niewyciagaj odrazu kluczuka i nie otwieraj drzwi, powinien kompresor dzialac zaraz po wylaczeniu jeszcze chwile, zanim nie otworzysz drzwi, az do wypoziomowania auta; otwarcie drzwi powoduje zastowpowanie kompresora; czasami jeszcze sie podpompuje po zamknieciu ponownym;
4. Trzeba rekę zlapac za czujnik umieszczony na moscie (czy gdzie tam on jest) i posprawdzac czy jest wszystko dobrze polaczone; tam jest wtyczka, wiec trzeba posprawdzac, przedmuchac, rozlaczyc polaczyc... ) i zobaczyc czy nie jest przekrzywiony;
5. potem sprawdzic jak sie mają te listewki - od regulacji (nie wiem jak to sie faghowo nazywa), wszystko ma byc w jednej plaszczyznie, nie jakos poskrecane; i oczywiscie pod pewnym kątem;
6. Jak to nie pomoze j.w. to czujnik jest zrypany i zamow sobie nowe cale ustrojstwo jak chcesz miec nivo. W kazdym badz razie jezeli czujnik i polaczenia sa sprawne to kompresor powinienes slyszec (jezeli jest sprawny) - niezaleznie od tego czy da rade wypoziomoac samochod czy nie, albo kontrolka powinna sie zapalac po jakims czasie jazdy (a nie odrazu).
7. Jezeli masz resory i troche kasy do wydania to przestan szukac co jest nie tak w nivo.. tylko daj resory do wyhabrowania i dolozenia jednej lagi + podnies ze 2 - 3 cm na na srubach przy drazkch skretnych przod; wtedy powinno wszystko byc ok; a nivo - jak nie wyregulujesz to dzialac wtedy tez nie bedzie; i albo wymien amory na niepompowane albo wyreguluj nivo (a to sie wiaze z wymiana czesci tych listewek regulacyjnych - bo zmieni sie kątt..itd..).
To wszystko, co mozna o tym nivo; i chyba jak to ci nie pomoze to juz inni nic nie dorzuca (chyba ze sie myle w czyms - to niech ktos poprawi).
A najlepiej podjedz do kolegow co sie znają na tym to ci sprawe zdiagnowuja w pol godziny;
Ponadto, wydaje mi sie ze niwo odpowiada za wypoziomowanie przodu i tylu auta a nie za wyrownanie lewej i prawej strony - bo kompresor tak samo pompuje do jednego i drugiego amora; i jezeli resory i amory sa sprawne to i jednoczesnie prawa i lewa strona bedzie rowno; wiec moze lepiej resory odnowic jezeli masz 100% pewnosc ze amory sa sprawne.
Narazie