Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Piąty bieg, czy można?

2009-02-03, 22:49

Denerwuje mnie fakt dość wczesnego załączania piątego biegu w moim aucie. Gdy lekko muskam gaz, potrafi załączyć się przy ok 65 km/h i czuję jak duże obciążenia przenosi wtedy skrzynia. Czy można podnieść próg załączania piątki o jakieś 10km w górę?
Ostatnio zmieniony 2009-02-03, 22:49 przez Krzysztof Kurek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

joss
Posty: 165
Rejestracja: 2007-07-11, 08:41
Lokalizacja: Kraków

Re: Piąty bieg, czy można?

2009-02-04, 08:23

Nie wiem czy można coś zrobić na stałe, ale ja w takiej sytuacji doraźnie wyłączam OD.

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Piąty bieg, czy można?

2009-02-04, 14:24

Podłączam się pod pytanie K.Kurka ;)
10km w góre było by idealnie... :roll:

Iommi

Re: Piąty bieg, czy można?

2009-02-04, 14:54

Wyłaczaj O/D jeśli planujesz poruszać się z prędkościami max 70 km/h, przynajmniej tak mnie zawsze uczyli. W starszych autach można linką gazu lub kickdownu regulować moment zmiany biegu, w nowszych z wszędobylska elektroniką może już nie być tak fajnie.
Moimi Taurusami po mieście zawsze jeździłem na D, Explozją zieloną zreszta też, ale tam była A4LD więc jakby zakres zmiany inny...

chevidan

Re: Piąty bieg, czy można?

2009-02-04, 20:23

w ex I można regulować zmianę biegów linką kick down,w ex II nic nie da się zrobić.

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Piąty bieg, czy można?

2009-02-04, 20:30

no to już wiem :567:
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: Piąty bieg, czy można?

2009-02-08, 20:46

w ex I można regulować zmianę biegów linką kick down
ciekawe jak... prędzej długością trzpienia pod modulatorem. Linka KD przeciez działa pod sam koniec wciśnięcia pedału, a czwórkę nie trudno odpalić przy minimalnym naciśnięciu gazu.
w ex II nic nie da się zrobić.
oszukać kompa zawsze można. Zmienić zębatkę na prądniczce, żeby komp widział co innego niz w rzeczywistości, ale niestety i licznik się pograci.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

chevidan

Re: Piąty bieg, czy można?

2009-02-09, 18:36

naciągając linkę o jeden"ządek" opóźnia się zmianę biegu o około 5 km/h i szybciej(przy delikatniejszym przyspieszaniu)redukuje biegi.sprawdzone na kilku exI.

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: Piąty bieg, czy można?

2009-02-09, 18:41

Zawsze uważałem że K-D w A4LD działa na zasadzie 0-1. Dlatego też stosowano w nich elektromagnetyczne siłowniki K-D, które działały tylko przy wciskaniu gazu w podłogę. Muszę naciągnąć u siebie i sprawdzę, bo nie chce mi się wierzyć. Może coś tam się i przesuwa tek krzynce, co powoduje późniejszą zmianę biegów. W tej chwili w moim ExI czwórka wchodzi przy 70 km/h, wcześniej nie. Ale jak ciągnąłem lawetę, to też właśnie kicha, bo jak wrzuci czwórę przy tej prędkości i dopnie lock-up, to obroty silnika są 1500/min i przyspieszając czuję że wygniatam panewki ;) Tak więc z przyczepą oczywiście wytrybiam z OD na D.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

chevidan

Re: Piąty bieg, czy można?

2009-02-09, 18:45

jest tłok kick down w płycie sterowany linką i przesuwa się stopniowo w czasie naciskana gazu.przy grodzi jest regulacja linki.

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piąty bieg, czy można?

2009-02-09, 19:13

Tak więc z przyczepą oczywiście wytrybiam z OD na D.
Nawet w instrukcji tak kazało...
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Piąty bieg, czy można?

2009-02-09, 21:28

Tak więc z przyczepą oczywiście wytrybiam z OD na D.
Nawet w instrukcji tak kazało...
no ja się o tym lat temu z jedenaście będzie przekonałem empirycznie... ciągałem samochody na lawecie moim smokiem i czegoś mi się olej w skrzyni grzał... a Limited ma coś takiego, że jak olej w ASB się grzeje to odcina paliwo... i auto robi się mułowate, nie ciągnie... na D hulał jak należy... na OD już nie. :roll:
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Piąty bieg, czy można?

2009-02-19, 10:01

No, to juz nie mam problemu ze zbyt wczesnym załączaniem piątki. Wróciłem dwa dni temu z Karkonoszy, gdzie jeździłem sobie po śniegu, wyłączałem OD w górach i teraz załącza mi piatkę przy 85km/h. Czy powodem może być uszczelka pod sterownikiem?Słyszałem, że siadają i luzuje się sterownik powodując nieszczelności. Chyba, że Explo ma adaptacyjne oprogarmowanie kompa skrzyni biegów, choć nie sądzę.
Chciałbym zdjąć miskę i spróbować dokręcić sterownik. Co sądzicie o tym , stracony czas?
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Piąty bieg, czy można?

2009-02-19, 12:46

Miskę możesz zdjąć i spróbować dokręcenia płyty ale nie więcej niż to podaje fabryka. Możesz wtedy też zdjąć płytę i sprawdzić uszczelkę czy jej czasem nie wydmuchało. To, że załącza piątkę późno to może być wina nie tyle sterownika co pasa O/D - może po prostu trzeba go wyregulować?
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Piąty bieg, czy można?

2009-02-19, 14:32

Stało się to po długiej jeździe z wyłączonym OD po górskich serpentynach. Ćzy pas mógł się przysmażyć? Olej jest OK, czerwony, bez zapachu palonego ebonitu.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”