Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Odstęp elektrod świecy zapłonowej

2009-02-07, 19:40

Jaki powinien być odstęp elektrod świecy zapłonowej - na gazie LPG?

przykladowa swieca: MOTORCRAFT AGSF22FMF6
- 1,3 mm
- 1,1 mm
- 0,8 mm
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Świece zapłonowe

2009-02-07, 19:46

zalecają zmniejszenie odstępu o 0.2mm od fabrycznego
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Świece zapłonowe

2009-02-07, 19:47

1mm,normalnie jest 1,3mm więc cza poprawic.
Gdyby co to 609-416-966

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Świece zapłonowe

2009-02-07, 19:56

brakło mi tej informacji fabrycznej... bo wiem, ze w calach to 0.054 a przeliczać się nie chciało.

:(
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Świece zapłonowe

2009-02-07, 21:45

Ja pojeździłem kilka tys. km na odstępie 1,3 mm i kilka na zmniejszonym odstępie i nie było żadnej różnicy w pracy silnika , spalaniu itd . W obu przypadkach świece nie posiadały nalotów , efektów złego spalania itd.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Świece zapłonowe

2009-02-07, 22:11

a jak macie sekwencje lub czasami jeździcie na benzynie to nie powinno się zmniejszać przerwy
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Świece zapłonowe

2009-02-08, 09:43

....................
Ostatnio zmieniony 2009-06-29, 23:00 przez Mikado, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Świece zapłonowe

2009-02-12, 19:12

znalazlem te art.
http://archiwum.automotoserwis.com.pl/a ... swiece.htm

cytat:

"Wartość napięcia podawanego na świecę zapłonową zależy od parametrów cewki zapłonowej i budowy układu zapłonowego:
- w układach zapłonowych wytwarzających maksymalne napięcie wtórne poniżej 25 kV, np. akumulatorowych lub tranzystorowo-cewkowych, występujących w samochodach starszej generacji, zaleca się stosowanie świecy zapłonowej o zmniejszonym odstępie elektrod o 0,1Ö0,2 mm; odstęp ten nie może być jednak mniejszy niż 0,6Ö0,7 mm (zaleca się stosowanie ăna gazieÓ szczeliny 0,6 mm, jeżeli producent samochodu przewidział w instrukcji obsługi szczeliny do 0,8 mm oraz do 0,9 mm przy szczelinach większych niż 0,9 mm)
- w układach zapłonowych wytwarzających maksymalne napięcie wtórne powyżej 25 kV, z reguły elektronicznych, świeca zapłonowa może pozostać taka sama; gdy zalecany odstęp między elektrodami świecy jest większy niż 1,1 mm, trzeba użyć świecy o mniejszym odstępie

Zaleca się stosowanie świec z jedną lub maksymalnie dwoma elektrodami bocznymi, by zminimalizować opory rozprzestrzeniania się płomienia początkowego w komorze spalania.
Wymiana świec zapłonowych z rdzeniem miedzianym powinna być dokonywana co 15 tys. km przebiegu pojazdu, a dla świec z rdzeniem platynowym - co 40 tys. km przebiegu. "


http://www.auto-swiat.pl/wydania,Goraca ... 329,1.html
"
Aby skompensować większe zapotrzebowanie na napięcie, wystarczy zmniejszyć odstęp elektrod w przypadku małych odstępów np. z 0,8 na 0,7 mm, czyli o 0,1 mm, natomiast przy większych odstępach np. z 1,1 na 1,3 mm, czyli o 0,2 mm. Mieszanka powietrza z LPG spala się wolniej, co wiąże się z dużo wyższymi temperaturami w komorze spalania."

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... ytaj&id=40

"........... Ratunek w takich sytuacjach przynosi zazwyczaj znaczne zmniejszenie odstępu między elektrodami świecy, a tym samym i grubości warstwy, przez którą musi się przebić iskra. Sposób taki trzeba jednak traktować jako rozwiązanie doraźne, gdyż im przerwa miedzy elektrodami mniejsza, tym mniej pewny również zapłon mieszanki.

Gdy zatem świece wykazują już symptomy zużycia należy bezwzględnie wymienić je na nowe, a jeśli pomimo tego silnik wciąż nie chce pracować jak należy, trzeba koniecznie zająć się przewodami wysokiego napięcia. To bowiem właśnie one najczęściej są winne, iż napięcie na świecach nie osiąga odpowiednio wysokiej wartości. Przyczyna tego są przebicia izolacji, lub tylko jej osłabienie skutkujące jednak "ucieczką" prądu, a w przewodach z rdzeniem węglowym dodatkowo naturalny proces jego "wypalania" powodujący wzrost oporności przewodów i również spadek napięcia.
..............."
Ostatnio zmieniony 2009-02-12, 19:32 przez mika, łącznie zmieniany 3 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Świece zapłonowe

2009-02-13, 10:31

natomiast przy większych odstępach np. z 1,1 na 1,3 mm, czyli o 0,2 mm.
chyba powinno być z 1.3 na 1.1 :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Świece zapłonowe

2009-02-13, 18:39

fotomysz - sa to cytaty, z roznych stron :shock:
Ostatnio zmieniony 2009-02-13, 18:40 przez mika, łącznie zmieniany 1 raz.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Świece zapłonowe

2009-02-14, 11:53

To w końcu jakiej ty Mika odpowiedzi oczekujesz?? każdy napisał ci jakie ma własne doświadczenia z tym ty dodałeś jakieś cytaty a jaką sobie szczelinę ustawisz to już twoja własna wola ...chyba. Poza tym w naszych EX jest system DIS i z ilością prądu na świece nie ma żadnego problemu tu w zasadzie nic się nie da poprawić bo jest wystarczająco dobrze.
Ostatnio zmieniony 2009-02-14, 11:56 przez norbi73, łącznie zmieniany 1 raz.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Świece zapłonowe

2009-02-14, 12:01

po przeczytaniu wszystkich tych wontkow zostane - przy
zostaw sobie 1,3 i to będzie najlepszym rozwiązaniem
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

BATORY
Posty: 458
Rejestracja: 2007-07-09, 21:12
Lokalizacja: Chełm

Re: Świece zapłonowe

2009-02-14, 14:07

Ja też tak zrobiłem, nic nie zmieniałem,
a stare wyglądały tak:

:shock: prawdopodobnie od nowości nie zmieniane :eek:
Załączniki
DSC00406.JPG
DSC00405.JPG
w życiu piękne są/były/ tylko chwile....
----------------------------------------
...ale jedno wiem po latach,
prawdę musisz znać i TY,
zawsze warto być człowiekiem,
choć tak łatwo zejść na psy....

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Świece zapłonowe

2009-02-14, 16:24

O kurczę i nawet dwie sztuki całkiem zjadła korozja :mrgreen: :shock:
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Świece zapłonowe

2009-02-14, 21:50

no musiały być faktycznie od nowości :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”