Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-08, 22:35

Sądy są ok
na szczęście nie miałem z nimi nigdy do czynienia ;)
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
misza SG
Posty: 380
Rejestracja: 2008-02-04, 15:12
Lokalizacja: Terespol n.Bugiem

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-08, 22:41

na szczęście nie miałem z nimi nigdy do czynienia
,a ja tak , mój gaziarz jak mi je mierzył, to powiedział ,,że pokazują za bogata mieszankę'', i co to może oznaczać?

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-08, 23:12

Sądy są ok
na szczęście nie miałem z nimi nigdy do czynienia ;)
i tak trzymać... od sądów z daleka...

:roll:
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 16:36

No wiecie pod jednym dachem mam dwóch prawników więc sądy z sondami pod rękę chodzą. Na poważnie jednak sondy też są OK. i wracając do tematu obroty na zimnym silniku
to na P 1100 ,a ma D 900.Po nagrzaniu silnika jest tak jak pisałem wcześniej.

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 16:51

na P 1100 ,a ma D 900
po zdjęciu wtyczki z elektrozaworu biegu jałowego gaśnie?
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 19:18

Jeżeli ten elektrozawór to inaczej "krokowiec" to gaśnie natychmiast.

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 19:58

Namotałem ,namotałem i dalej dupa, ale po kolei
TPS
przewód 1. 5,10V
przewód 2. 0,96V
przewód 3. 0,02V

Przepływomierz obroty 700/nim

A- 14,27V
B- 0,02V
C- 0,05V
D- 1,06V

Nie wiem co robić dalej.
Przepływomierz pokazuje za wysokie napięcie ,przy tych obrotach powinno być ok. 0.7V .
Jeżeli go nie czyściłeś do tej pory ,zrób to ,tylko uważaj na druciki czujnika są delikatne .
Załączniki
maf1_556.jpg
maf1_556.jpg (8.41 KiB) Przejrzano 4499 razy
Ostatnio zmieniony 2009-03-09, 20:09 przez mastan, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 20:11

Rozgrzej w takim razie motor i zrób test wg schematu: http://zenseeker.net/4x4/eec/test.gif - wystarczy zworka, kontrolka w kabinie wymiga kody.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 22:05

Podłączałem skaner do tego samochodu i na ten czas pokazał tylko błąd układu EGR (który to system jest totalnie rozłączony w tym aucie).

Wymienione były wszystkie sensory i czujniki na silniku, założony inny kolektor dolotowy z wszystkimi rurkami podciśnienia, odpięty kompletnie gaz. Podłączyłem nawet komputer z innego auta, wymieniłem regulator ciśnienia paliwa, wymieniona była cewka zapłonowa i zainstalowany system EGR, wyczyściłem wszystkie kody... nadal silnik chodził jak chodzi do dziś czyli słabo, jakby cały czas ciągnął przyczepę. Jedyne czego nie zrobiłem a czego żałuję, to nie sprawdziłem wtrysków ani filtra paliwa... ale kolega "trabant" twierdził, że te rzeczy były robione niedawno...

i tak nadal jesteśmy w kropce, walczył z tym autem Daniej, walczyłem i ja dwa tygodnie i dalej nic, ręce opadają.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Adam_2K
Posty: 37
Rejestracja: 2009-03-05, 14:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 22:12

Podłączałem skaner do tego samochodu i na ten czas pokazał tylko błąd układu EGR (który to system jest totalnie rozłączony w tym aucie).
Jaki to był dokładnie błąd ?
Czy EGR jest zaślepiony, czy tylko odłączone sterowanie ?
-pzdr-
Adam
Ford Scorpio '95 2.0 DOHC 16V ASB

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 22:18

Błąd w systemie EGR - teraz już nie pomnę... ale, ale...

w tym aucie jest założony kolektor dolotowy aluminiowy z jedynki i to z takiej jedynki, która kompletnie nie miała systemu EGR więc rurka jest po prostu ucięta.

Silnik OHV. Zakładałem jednak kolektor właściwy rocznikowi z kompletnym systemem EGR i nic...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

chevidan

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 22:25

sam jestem ciekaw co w tym aucie nawala.elektronikę można już w zasadzie wykluczyć,silnik mimo trochę niższego ciśnienia jest sprawny i to napewno nie jego wina.konwenter był zmieniany i chyba zostaje skrzynia biegów.zastanawiam się tylko jak skrzynia może stawiać taki opór nie przegrzewając się i nie wywalając oleju.

to auto się dziwacznie zachowuje.jak stoi na luzie to wkręca się jak należy,a jak tylko wrzuci się bieg silnik się zachowuje jak by ktoś chciał ruszyć z miejsca na 2-gim lub 3-cim biegu manualem.

Jankes wpadło mi coś właśnie do głowy:jeżeli winna by była skrzynia to przy odkręconym tylnym wale i wrzuceniu biegu silnik też miał by opór i by zamulał.może warto sprawdzić?

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 22:27

Jesli wszystko OK, a nie działa, to podejrzewam wyjarane gniazda zaworów wydechowych. Zwalcie dekiel, odkręćcie klawiaturę i przyłóżcie liniał do trzonków zaworów. Podejrzewam, że w jednej linii nie będą...
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

chevidan

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 22:28

ale ten silnik chodzi równo,cicho,nie klepią dźwigienki i nie strzela na gazie(ponad normę)

Adam_2K
Posty: 37
Rejestracja: 2009-03-05, 14:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 22:30

Pytałem o nr tego błędu, bo może tak być, że sam główny zawór EGR jest nieszczelny i i DPFE wyczuwa przepływ wtedy, kiedy nie powinno go być. Świadczyłoby to o stałym zasysaniu powietrza przed sondami, a wtedy system cały czas próbuje wzbogacić mieszankę, co prowadzi do totalnego zalewania i braku mocy.
Dobrze byłoby podłączyć się pod te sondy z oscyloskopem, to by mogło sprawę trochę rozjaśnić.
A co do EGR-a - najlepszym wyjściem jest zaślepić połączenie (np. 1-groszówka pasuje idelnie ;) ) na flanszy wyjściowej zaworu, wężyki idące do DPFE zapętlić na wyjściu z rurki pomiarowej i na samym czujniku DPFE.
-pzdr-
Adam
Ford Scorpio '95 2.0 DOHC 16V ASB

Wróć do „WARSZTAT”