Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 22:34

ale ten silnik chodzi równo,cicho,nie klepią dźwigienki i nie strzela na gazie(ponad normę)
rowno bedzie chozdil na wolnych, cicho bedzie również chodził, bo wyjarane gniazda = zmniejszony luz. Jesli regulacja hydrauliczna bedzie juz na skraju mozliwości, to wlasnie na zimnym będzie OK, a po rozgrzaniu zawory sie nie beda domykac i zacznie telepać. Na gazie nie musi strzelac, jakby mial ssące zawory wypalone to by walił w filtr. Jak dla mnie ma słaby bieg jałowy, dlatego obroty spadają znacznie po załączeniu D, a to typowe dla wyjaranych wydechów. Głowice mogą wyglądać tak: http://www.capri.pl/image/car/328/47877 i będą się działy jaja.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 22:41

napisze więc jeszcze raz.

Auto "trabanta" ma założony inny kolektor dolotowy. Ktoś założył mu kolektor aluminiowy z jedynki (podejrzewam, że rocznik 1991), który to kolektor kompletnie nie ma wyjścia na EGR.

W celu sprawdzenia czy to czasem nie przez to silnik tak pracuje założyłem kolektor dolotowy właściwy temu silnikowi i rocznikowi włącznie z całym osprzętem (TPS, EGR, IDFPR, krokowiec) i nadal nic to nie zmieniło. Wyczyściłem kody EGR z komputera i nadal nic. Wymieniałem więc dalej... przepływomierz, czujnik temperatury cieczy do kompa, sam PCM, regulator ciśnienia paliwa i dalej nic... mówię wam, ręce opadają.

Daniel, podejrzewam cały czas skrzynię. Jednak gość, który robił remont skrzyni wyklucza to. No i jestesmy w kropce. Kiedy pracowałem nad nim silnik pracował normalnie. Wyrównały się obroty jak pozatykałem dziury na choince podciśnienia...
Ostatnio zmieniony 2009-03-09, 22:43 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 22:44

No i jestesmy w kropce
dlatego pisze, ze latwiej jest zdjąć dekiel zaworów niz skrzynię, choćby po to zeby wykluczyć kolejny domysł, którego objawy by się zgadzały.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

chevidan

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 22:44

a przed naprawą skrzyni auto jeździło normalnie?znaczy odpowiednio wcześniej kiedy jeszcze jeździło?

Adam_2K
Posty: 37
Rejestracja: 2009-03-05, 14:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 22:46

Sorry, ze zadam głupie pytanie... a jak wyglądają katalizatory w tym aucie ??
-pzdr-
Adam
Ford Scorpio '95 2.0 DOHC 16V ASB

chevidan

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 22:48

sprawdzone,lub wycięte niepamiętam.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 23:00

Sorry, ze zadam głupie pytanie... a jak wyglądają katalizatory w tym aucie ??
jeśli chodzi ci o to czy nie są przytkane to nie, nie są... cały ukłąd od katalizatorów jest mało szczelny - podejrzewałem, ze może system nie wytwarza dość oporu (backpressure) i dlatego ten problem z silnikiem ale... jeśli nie byłoby wogóle tłumików to tak, może wtedy ale w takim wy[adku raczej nie ma to wpływu.
Ostatnio zmieniony 2009-03-09, 23:01 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Adam_2K
Posty: 37
Rejestracja: 2009-03-05, 14:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 23:09

No to nie mam już pomyslów ;/
Jedyne wyjście, to podłączyć się jakimś interfejsem, pojechać na jazdę testową i obserwować czy to zmulenie wynika z dużego obciążenia (sugerowaliście skrzynię, po MAF-ie będzie widać) czy też z samego sterowania.
Najlepiej zapisać to w logu, wybierając ze 4 PID-y - MAF, TPS, RPM i VSS.
-pzdr-
Adam
Ford Scorpio '95 2.0 DOHC 16V ASB

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 23:12

No to nie mam już pomyslów ;/
Jedyne wyjście, to podłączyć się jakimś interfejsem, pojechać na jazdę testową i obserwować czy to zmulenie wynika z dużego obciążenia (sugerowaliście skrzynię, po MAF-ie będzie widać) czy też z samego sterowania.
Najlepiej zapisać to w logu, wybierając ze 4 PID-y - MAF, TPS, RPM i VSS.
co do VSS - też byłem skłonny wymienić i sensor na skrzyni i sensor ABS na tylnym moście by wyeliminować jakiś konflikt - jeden z nich może podawać błędne sygnały i będzie kicha . . . a to nie zawsze wyjdzie na skanerze.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Adam_2K
Posty: 37
Rejestracja: 2009-03-05, 14:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-09, 23:21

. . . a to nie zawsze wyjdzie na skanerze.
Na skanerze nie, bo nie masz możliwości analizy.
Dlatego wspomniałem o interfejsie. Dobry program, np. ProScan umożliwi Ci zapis tego do pliku i potem dokładną analizę.
-pzdr-
Adam
Ford Scorpio '95 2.0 DOHC 16V ASB

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-10, 00:29

Auto jeździło zawsze /to znaczy odkąd je mam czyli 2lata/jednakowo źle.Tylko przed
samym remontem skrzyni zupełnie fatalnie.Po remoncie asb czyli w lipcu ustąpiły usterki skrzynki,ale mułowatość i duże zużycie paliwa zostało. Zastanawia mnie jeszcze to,że samochód pali więcej benzyny niż gazu, ale to może z powodu braku całego ustrojstwa związanego z EGR-em?Instalacja gazowa jest to ta najprostsza więc EGR chyba nie ma wpływu na jej sterowanie.
W różnych warsztatach EXP był podłączany do kompa i wychodziły takie kody
10
111
173
172
176
181
186
189
322
332
341
543

A w jednym to nawet takie które się odczytuje z OBDII ,a ja mam rok 95 i
do tego gniazda dochodzą tylko trzy przewody

C1318
C1394
C1726
C3405
B1428
P0018
P0093
P1804
P1872
P1874
P3893
W zeszłym tygodniu w celu zaciągnięcia niezależnej konsultacji byłem w zakładzie
mechanicznym który od lat specjalizuje się tylko w ASB i tam też orzekli ,że moja skrzynka pracuje prawidłowo.

Adam_2K
Posty: 37
Rejestracja: 2009-03-05, 14:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-10, 09:28

A to przepraszam, bo w takim wypadku moje rady psu na budę się zdadzą ;/
Z przyzwyczajenia przyjąłem, że rocznik '95, to tak jak w skorku, ma już EEC-V i OBD-II.
-pzdr-
Adam
Ford Scorpio '95 2.0 DOHC 16V ASB

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-10, 11:24

Z przyzwyczajenia przyjąłem, że rocznik '95, to tak jak w skorku, ma już EEC-V i OBD-II
Ja też z przyzwyczajenia, bo mój scorek '96 a nie ma OBD II :)
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-10, 13:36

Pomijając wasze nawyki :P to sam pomysł jest bardzo dobry, z braku OBD2 podłączyć się do MAFa nawet miernikiem (chyba Hz, bo MAFy chyba mają wyjście częstotliwością? nie pamiętam tego :oops: ), i postać, i przejechać się, i porównać z danymi fabrycznymi albo z innego, będzie wiadomo czy to obciąża silnik skrzynia, czy to jednak PCM se z sufitu (i popapranych czujników) wymyśla szalejącą mieszankę.

Adam_2K
Posty: 37
Rejestracja: 2009-03-05, 14:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: [czujnik położenia przepustnicy] TPS

2009-03-10, 13:57

No i to mi właśnie chodzi :)
MAF jest już na grzanym drucie, więc wystarczy mierzyć napięcie wyjściowe.
-pzdr-
Adam
Ford Scorpio '95 2.0 DOHC 16V ASB

Wróć do „WARSZTAT”