Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
benchi

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-15, 12:40

LECIUTKIE szarpniecie przy zmianie z pozycji P, czy N, na D moze nie byc zadna wadą. Tylko pytanie jak powazne jest to szarpniecie.
Normalnie załączenie biegu jest wyczuwalne ale u mnie jest to dosyć mocne szarpnięcie.

Skoro stwierdzasz ze podczas jazdy plynnie zmienia biegi, nic sie nie slizga to podejrzewam ze skrzynia jest OK.
Zmienia bardzo płynnie i nie ma jakiegokolwiek poślizgu.

Nie wiem tylko na ile precyzyjne sa twoje wypowiedzi, oraz czy w ogole kiedy kolwiek miales doczynienia z automatem.
Miałem już kilka automatów w tym Forda Windstara.

Natomiast napewno warto by sprawdzic w jakim stanie jest olej (zapach, gestosc, kolor).
Olej klarowny, czysty, brak zapachu spalenizny, smak słodko-kwaśny ;)

Nie sadze aby w inny stanie byly jak go kupowałes. W pare dni by sie tak diametralnie nie zmienila sytuacja.
Nie napisałem, że hamulce się zepsuły. Podczas zakupu sprawdziłem, że auto hamuje ale nie sprawdziłem jak.

Przede wszystkim 4,0L to nie 18 w Dieslu. Takze ciche to one napewno nie sa i nigdy nie beda, ale proponował bym wymiane oleju na cos pozadnego :-)
Jaki olej jest zalecany do tych silników.

[ Dodano: 2009-03-15, 13:00 ]
Codziennie wychodzą nowe rzeczy:
Sprzęgło wiskotyczne chodzi cały czas na sztywno.
Do baku mieści się około 40 litrów benzyny, a powinno chyba dwa razy więcej.
Na szczęście już się wziąłem za naprawianie i za miesiąc lub dwa może skończę.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-15, 15:34

Sprzęgło wiskotyczne chodzi cały czas na sztywno
Tak ma być, wentylator ma się kręcic cały czas i nic przy nim nie kombinuj :-D
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-15, 16:02

Sprzęgło wiskotyczne chodzi cały czas na sztywno
Tak ma być, wentylator ma się kręcic cały czas i nic przy nim nie kombinuj :-D
nie całkiem tak - wentylator powinien się kręcić ale luzem... ma sie zapinać na stałe dopiero jak temperatura skoczy

czasem się wydaje, ze kręci sie na sztywno... lepiej go łapami nie sprawdzać ani kołkiem jakim... :eek:
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

benchi

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-15, 18:40

Sprzęgło wiskotyczne chodzi cały czas na sztywno
Tak ma być, wentylator ma się kręcic cały czas i nic przy nim nie kombinuj :-D
nie całkiem tak - wentylator powinien się kręcić ale luzem... ma sie zapinać na stałe dopiero jak temperatura skoczy

czasem się wydaje, ze kręci sie na sztywno... lepiej go łapami nie sprawdzać ani kołkiem jakim... :eek:
To nie jest moje pierwsze auto i wiem kiedy wisco łapie na sztywno a kiedy nie.
Dlatego też tak napisałem.
Czy jest to jakiś słabszy punkt w EX bo w bmw te sprzęgła padają jak muchy.
Ostatnio zmieniony 2009-03-15, 18:42 przez benchi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-15, 20:20

Czy jest to jakiś słabszy punkt w EX bo w bmw te sprzęgła padają jak muchy.
jakoś jeszcze nie słyszałem o żadnym przypadku...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-15, 20:49

Mi padły 3 wiska ale tylko z tego powodu że poza powietrzem musiały jeszcze mielić wodę,
żadne tego nie zniesie :-D
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

benchi

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-16, 07:17

Czy jest to jakiś słabszy punkt w EX bo w bmw te sprzęgła padają jak muchy.
jakoś jeszcze nie słyszałem o żadnym przypadku...

OK czyli można wstępnie stwierdzić, że pracuje dobrze :oops:

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-16, 12:36

Jankes, trochę mnie zaskoczyłeś... to powiedz czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić kiedy się zapina na sztywno, a kiedy się kręci tylko od tak sobie?
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-16, 13:13

Sprzęgło wiskotyczne chodzi cały czas na sztywno.
czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić kiedy się zapina na sztywno, a kiedy się kręci tylko od tak sobie?
Po odpale wkręć motor na N na 2000-2500 RPM i trzymaj równo. Wisko ma działać przez jakiś czas, potem ucichnie. Wtedy się odblokowuje. Tak najłatwiej poznać. Gdyby ktoś chciał, to mam oryginał używany w idealnym stanie. Jeśli spięte na stałe, to silnik pracuje głośno i pali dużo, oraz nie ma siły się wkręcić na wysokie obroty.

Nie działanie napędów - szukaj na forum. Na początek czyszczenie kostki przy shift-motorku, sprawdzenie bezpiecznika napędów i reset modułu sterowania napędami pod tylnym lewym boczkiem.

Co do instalacji gazowej, to albo akceptujesz że jest coś inaczej, albo to wywal od razu :) Rzadko która pracuje prawidłowo. Ja akurat śmigam na I gen. i tak się wstrzeliłem z mikserem i parownikiem, że nie chcę nic innego póki co :)

Jeśli chodzi o szarpnięcie przy wrzucaniu D, to może być konwerter. A może poprostu za wysokie obroty silnika na N.


Jeśli chodzi o mocniejsze hamowanie tyłu, to ex już tak ma :)benchi, R-ABS Ci działa? Bo jeśli nie, to tył będzie wyprzedzał przód podczas hamowania... Explo I nie ma korektora siły hamowania kół tylnych, tylko ABS jedynie na tylną oś i to on nie dopuszcza do blokowania tylnych kół przy hamowaniu. Niestety czasem układ nie działa i efekty łatwo dostrzec.

Każdy EX ma swoje chimery, nie tylko Twój egzemplaż :)
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

benchi

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-16, 15:28

Nie działanie napędów - szukaj na forum. Na początek czyszczenie kostki przy shift-motorku, sprawdzenie bezpiecznika napędów i reset modułu sterowania napędami pod tylnym lewym boczkiem.
Kolega alban pomógł mi to sprawdzić (i tu wielkie podziękowania). Wszystko jest ok łącznie z "shift-motorkiem". Winne okazały się sprzęgiełka w kołach (tzn. w piastach) i takowych teraz poszukuję do kupna.

Co do instalacji gazowej, to albo akceptujesz że jest coś inaczej, albo to wywal od razu :) Rzadko która pracuje prawidłowo. Ja akurat śmigam na I gen. i tak się wstrzeliłem z mikserem i parownikiem, że nie chcę nic innego póki co :)
Decyzję już podjąłem. Zakładam BLOS'a :grin:

Jeśli chodzi o szarpnięcie przy wrzucaniu D, to może być konwerter. A może poprostu za wysokie obroty silnika na N.
Obroty OK. Na razie nie jest to aż tak doskwierające, więc się za to nie biorę. Najpierw sprawy pilne.

Jeśli chodzi o mocniejsze hamowanie tyłu, to ex już tak ma :)benchi, R-ABS Ci działa? Bo jeśli nie, to tył będzie wyprzedzał przód podczas hamowania... Explo I nie ma korektora siły hamowania kół tylnych, tylko ABS jedynie na tylną oś i to on nie dopuszcza do blokowania tylnych kół przy hamowaniu. Niestety czasem układ nie działa i efekty łatwo dostrzec.
I to może być rozwiązanie ponieważ po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi zapala mi się kontrolka ABS'u. Wcześniej ABS działa, a po zapaleniu kontrolki przestaje.

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-16, 21:58

I to może być rozwiązanie ponieważ po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi zapala mi się kontrolka ABS'u. Wcześniej ABS działa, a po zapaleniu kontrolki przestaje.
czy czerwona kontrolka BRAKE tez się zapala? Bo u mnie winny byl zacinający się czujnik poziomu płynu hamulcowego. Albo poprostu masz za mało płynu.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

benchi

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-17, 08:49

Kontrolka BRAKE się nie zapala. Stan płynu OK.
Ostatnio zmieniony 2009-03-17, 08:54 przez benchi, łącznie zmieniany 1 raz.

Iommi

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-17, 15:31

Brake zapala się przy niskim stanie płynu. Tak jest czujnik zorganizowany

BATORY
Posty: 458
Rejestracja: 2007-07-09, 21:12
Lokalizacja: Chełm

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-17, 20:23

U mnie się zapala przy zaciągniętym hamulcu pomocniczym, po zwolnieniu gaśnie....
w życiu piękne są/były/ tylko chwile....
----------------------------------------
...ale jedno wiem po latach,
prawdę musisz znać i TY,
zawsze warto być człowiekiem,
choć tak łatwo zejść na psy....

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [EXI konsultacje] problemy z autem

2009-03-18, 08:30

zapala przy zaciągniętym hamulcu pomocniczym
i przy niskim poziomie płynu. Ale jak brake świeci, to i rearantilock zaraz zaświeci, chyba że jest przepalona i wogole nie działa ;)
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Wróć do „WARSZTAT”