Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: wiszace obroty na 2000 i nie dziala kickdown

2007-07-30, 19:19

Rad-T, czy mozesz podac jakis namier na ten interfejs?
Pozdrawiam,
Adrian


Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wiszace obroty na 2000 i nie dziala kickdown

2007-07-30, 19:31

nemrod - jedynki chyba nie chociaz cholera go wie - trzebaby sprawdzic.

Blig - jest to interfejs ELM327 na USB
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: wiszace obroty na 2000 i nie dziala kickdown

2007-07-30, 19:59

Dzieki wielkie za info....
jakbys jeszcze mogl dorzucic (jesli nie tu, to na PW) info o programie ktorego uzywasz to byloby extra :-) i czy ten program ma mozliwosc kasowania bledow?
aaa....i jeszcze jedno, skad wziales numery bledow? :-)

Explo na szczescie na razie nie wyswietla zadnych bledow (raz tylko po jezdzie w terenie zapalila sie lampka od NIVO, ale po ponownym zapaleniu juz znikla :-) ), za to rodzicow Laguna2 ma bledow co niemiara... :-| a widze ze ten interfejs jest rowniez do samochodow z CAN, wiec moze sie uda :-)

chevidan

Re: wiszace obroty na 2000 i nie dziala kickdown

2007-07-30, 20:04

radek za uboga mieszanka więc może tak jak mówiłem-lewe powietrze.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wiszace obroty na 2000 i nie dziala kickdown

2007-07-30, 20:28

oto pare ekranow z roznych programow ktore odpalilem... oczywiscie edukacyjnie i juz ich nie posiadam.

chevidan - wiem wiem ze to mieszanka ale podobno sprawdzali "psikaczem" szczelnosc chociaz im nie wierze... a dostales mojego maila ? bo ja sie chcialem z Toba umowic :)
Załączniki
obd_1.jpg
obd_10.jpg
obd_9.jpg
obd_8.jpg
obd_7.jpg
obd_6.jpg
obd_6.jpg (33.84 KiB) Przejrzano 8755 razy
obd_5.jpg
obd_5.jpg (39.39 KiB) Przejrzano 8755 razy
obd_4.jpg
obd_4.jpg (28.92 KiB) Przejrzano 8755 razy
obd_3.jpg
obd_3.jpg (33.33 KiB) Przejrzano 8755 razy
obd_2.jpg
Ostatnio zmieniony 2007-07-30, 20:31 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wiszace obroty na 2000 i nie dziala kickdown

2007-07-31, 21:34

dorwalem przez przypadek dzisiaj jakiegos pdfa z kodami obdII forda i mega iloscia tabel.

znalazlem tam wartosci TID $21 oraz $22 ktore na testach u mnie wykazywalo fail (co ciekawe dzisiaj wykazuje juz tylko $21) i ten pdf mowi ze..

$22 - Leak check vacuum bleed-up and threshold
$21 - Initial tank vacuum and minimum limit

no a bledy to nadal P0171 Bank 1 Lean, P0174 Bank 2 Lean, tylko ze dalej ten pdf podaje te wartosci jako wskazania Fuel Monitor Operation i dalej Sensors OK Fuel Rail Pressure (if available) - czyli cos zwiazane z cisnieniem paliwa i pompa ???

moze mi ktos pomoc to rozszyfrowac ?

aha zeby bylo ciekawiej to jeden z programow dzisiaj wykazuje EGR test failed ale moze dlatego ze na postoju bez wlaczonego silnika. Tylko ze nie ma check engine bledu od egr.

zaladowalem tego pdfa na serwer:

http://www.explorerclubpolska.com/files/obdsm00a.pdf

i wynik dekodowania bledu wg dokumentow motorcrafta:

Possible causes :-
For lean and rich DTCs:
# Fuel System.
# Excessive fuel pressure.
# Leaking/contaminated fuel injectors.
# Leaking fuel pressure regulator.
# Low fuel pressure or running out of fuel.
# Vapor recovery system.
Induction System:
# Air leaks after the MAF.
# Vacuum Leaks.
# PCV system.
# Improperly seated engine oil dipstick.
EGR System:
# Leaking gasket.
# Stuck EGR valve.
# Leaking diaphragm or EVR.
Base Engine:
# Oil overfill.
# Cam timing.
# Cylinder compression.
# Exhaust leaks before or near the HO2Ss.

Diagnostic Aids
A SHRTFT-1,2 PID value between -25to +35and a LONGFT-1,2 PID value between -35to +35 is acceptable. Reading beyond these values indicate a failure.
Ostatnio zmieniony 2007-07-31, 22:10 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
mysioo
Posty: 158
Rejestracja: 2007-07-20, 21:27
Lokalizacja: Legnica

Re: wiszace obroty na 2000 i nie dziala kickdown

2007-07-31, 22:27

$21 - Initial tank vacuum and minimum limit
coś z podciśnieniem masz
błąd wskazuje na problem ze zbiornikiem próżni(podciśnienia) i wartością graniczną tejże
bo tu też:
# Vacuum Leaks.
nieszczelnośc w układzie podciśnienia
i think ;-)

[ Dodano: 2007-07-31, 22:32 ]
$22 - Leak check vacuum bleed-up and threshold
tego już nie wyświetla, ale wskazywało na przekroczenia wartości progowej"wycieku" :-P
próżni(podcisnienia) (generalnie nieszczelności)
mój angliski jest fifty-fifty :oops:

[ Dodano: 2007-07-31, 23:01 ]
.....choć podobno kody P0171 i P0174 odnoszą się do do paliwa i pomiaru zasilania silnik w powietrze komunikat w stylu "system too lean" sugeruje za ubogą mieszankę...

Najlepsze są stare V8 z gaznikiem :-D (bez komputerów)
Ostatnio zmieniony 2007-07-31, 23:03 przez mysioo, łącznie zmieniany 3 razy.
pozdrawiam Jarek

chevidan

Re: wiszace obroty na 2000 i nie dziala kickdown

2007-07-31, 23:03

no więc tak:w ogole się trochę pogubiłem z tymi błedami,które w końcu masz?z ostatniego posta wszystkie usterki kręcą się w okół jednego i motorcraft podaje możliwe usterki(tak zrozumiałeem)więc wszystkie usterki wiążą się z podciśnieniem-ze złym składem mieszanki-niesprawnym regulatorem ciśnienia..zaczynająć od nieszczelności za przepływomierzem,kończąc na wskazaniu sondy i tam błedy składu mieszanki ale to już jest skutek a nie przyczyna więc sondy zostaw w spokoju.do sprawdzenia masz układ dolotu powietrza(węże,wężyki,uszczelki pod kolektorem ssącym)zwruć uwagę na wężyk uruchamiający regulator ciśnienia paliwa(jeżeli będzie odłączony będziesz miał problem nieszczelności podciśnienia i "uszkodzenie regulatora ciśnienia" w jednym)może też być pęknięta membrana w regulatorze i paliwo przez wężyk podciśnieniowy leci do kolektora ssącego-sonda odbiera nadmiar paliwa i komputer otwiera silniczek krokowy żeby podać więcej powietrza aby zoptymalizować skład mieszanki przez co podnoszą się obroty.w sumie kombinacji jest sporo a czeka cię sprawdzenie całego osprzętu silnika.osobiście stawiam na mechaniorów -że coś skopali.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wiszace obroty na 2000 i nie dziala kickdown

2007-08-02, 20:29

no i dupa

na 150 kilometrze po hamowaniu przed wahadlem na drodze check znowu sie zapalil i po sprawdzeniu komputerem te same bledy - 171 i 174 - mieszanka uboga. ....j by to strzelil - przepraszam ale juz nie wiem co jest. Chevidan rozebral cala gore kazdy kabelek, kazdy wezyk i dupa. Sondy tez wpiete. Porazka.

Chevidanowi chcialbym jeszcze raz bardzo goraco podziekowac za poswiecony dzis czas na mojego wrednego potwora.

:cry:
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wiszace obroty na 2000 i nie dziala kickdown

2007-08-16, 16:02

dzwonili wlasnie z serwisu...

zlozyli po pierwsze zestaw "naprawczy" rozrzadu - czyli nowy napinacz nadluzszego lancucha oraz takie gowienko plastikowe regulujace cisnienie oleju przy napinaczu oraz co pewnie okazalo sie najwazniejsze wymienili uszczelki dolnego kolektora ktore byly zdrowo zjechane.

Wg serwisu jest cud malina, check engine sie poki co nie pojawia, obroty sa stabilne nie fruwaja, dzis byl odpalany pod dwoch dniach (swieto wczoraj) i bylo cudnie.

Wszystko podobno bo zweryfikuje to dopiero osobiscie po powrocie... ale mam nadzieje ze moje klopoty sie skonczyly :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

tjako

Re: wiszace obroty na 2000 i nie dziala kickdown

2007-08-22, 10:49

eee ja tylko udaje ...

a naprawde to dzisiaj o 17 zadzwonili z diagnostyki ze...... spieprzony jest TPS -sensor polozenia przepustnicy - czyli to o czym im mowie od 4 dni. Wlaczyli z innego explo i auto wrocilo do normy. A rozlozyli juz calego krokowca, zaczeli przebakiwac o czujniku polozenia walu ... eh co za goscie :(

Teraz musze gdzies kupic ten badziew bo sobie kolesie z serwisu USA w lodzi zawolali 250$ a nowka na ebayu kosztuje 35$
Kolego,
czujnik położenia przepustnicy to w środku zwykły potencjometr ~ 5 kOhm z odczepem.
Po rozebraniu go np w pierwszym lepszym zakladzie radiotechnicznym, wymyciu i nasmarowaniu powinien pracowac nastepne 10 lat.

W mim aucie kiedyś "stanęło" wspomaganie. W serwisie wymienili mi silownik - i nic. naciagali na pompę, zawór zwrotny, itd... i nic. a okazało sie, że źle włożony wtyk do modułu po prostu "wyskoczył" z gniazda. Kompromitacja była nieziemska a po tym jak kazałem zbrac sobie niepotrzebnie wymienione części awantura jeszcze wieksza.

powodzenia

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wiszace obroty na 2000 i nie dziala kickdown

2007-08-22, 19:07

eee nie spoko to ja wiem - u mnie akurat sam TPS walnal... mechanicznie - polamala sie w srodku prowadnica ktora trzymala ta czesc obrotowa :) i latalo to sobie ...


No to odebralem potwora.... i ..... jest poki co -CENZURA/fajnie -.... pieknie obroty schodza, obroty stabilne, odpala pieknie bez fruwania obrotow, klimka wyserwisowana... poki co naprawde ryj mi sie cieszy od ucha do ucha... zobaczymy jak dlugo :)
Ostatnio zmieniony 2007-08-23, 19:50 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

zgwaw

Re: wiszace obroty na 2000 i nie dziala kickdown

2007-12-24, 10:14

A jak zapalaszz zimne auto, to jest cicho, czy przez chwilkę grzechocze?

U mnie było podobnie. Wstawili zestaw naprawczy i na zimnym silniku autko przez chwilkę na mnie warczy. Później sie uspakaja i niby jest wszystko OK.

Tylko na jak długo wystarczy taki zestaw. Czy nie trzeba przypadkiem pomyśleć o nowym rozrządzie?

Zdrowych i spokojnych Świąt dla wszystkich.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wiszace obroty na 2000 i nie dziala kickdown

2007-12-24, 11:23

moj dzwoni chwile jak jest zimny... a rozrzad... teoretycznie mialem robiony

ale z tyrkoleniem/dzwonieniem to bardziej stawiam na popychacze/samoregulatory

chyba ze jeszcze drugi napinacz mam do robienia i to przez niego mam efekty dzwiekowe.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „WARSZTAT”