Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: Sterownik napędów

2009-03-24, 12:24

ja tak miałem w moim był BARDZO wyciągnięty,ale nie migało nić,tylko słyszałem pykający przekaźnik przez 10 sekund po włączeniu zapłonu

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Sterownik napędów

2009-03-24, 13:31

Witam.Wczoraj sprawdzałem reduktor i okazała się że ma wyciągnięty łańcuch. Tylko teraz pytanie czy wyciągnięty łańcuch powoduje miganie kontrolek od napędów, i blokowanie i tarcie kół przy skręcaniu. Czy łańcuch to odrębna sprawa i oprócz tego muszę szukać jeszcze coś...
Pozdrawiam
Wyciągnięcie łańcucha nie jest w żaden sposób elektronicznie kontrolowane, a jak doszedłeś do tego, że jest rozciągnięty jakiś luz może mieć, problem jest dopiero wtedy jak nie pasuje na zęby, ale wtedy strzela jak mocniej depniesz, a z czasem strzela jak nawet mocno nie depniesz ;).
Co do modułu to mam na sprzedaż, można najpierw sobie założyć i sprawdzić czy to on powoduje awarie, oczywiście przy odbiorze osobistym.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

arte.22
Posty: 31
Rejestracja: 2008-11-12, 13:48
Lokalizacja: ZAMOŚĆ woj.lubelskie

Re: Sterownik napędów

2009-03-24, 14:32

Łańcuch sprawdzałem w warsztacie , mam stary reduktor i porównywaliśmy łańcuchy, w starym reduktorze łańcuch jest naprężony a ten ma sporo luzu.

U mnie nic nie strzela tylko przy szybszej jeżdzie słyszę hałas jakby w pólosikach, i przy wolnej jeżdzie jakby coś podspodem przeskakiwało jakby w półośkach , dyfer sprawdzony jest OK.

A najwiekszym problemem jest blokowanie kół przy skręcie przy wolnej jeżdzie, jakieś tarcie. Tak jakby sam się właczał napęd 4×4. Wymieniłem już wachacze, koncówki ,sworznie wydaje mi się że to wszystki siadło własnie przez ten napęd 4×4. I tak myslałem że może cos w tym module nie steruje tak jak należy i sam sie wlącza 4×4, może i ten łańcuch wyciągnął się własnie z tego powodu.
Jakiś czas temu padł mi reduktor i zmienialem na drógi i od tamtej pory dzieją sie cuda , myśle że w warsztacie w którym to robili podpieli cos nie tak, od razu mrugały kontrolki ale stwierdzili że sam się z restetuje a tarcie bo duże koła. W efekcie minęło 4 miesiące i dalej jest taksamo a może i gorzej bo wymienilem juz polowe zawieszenia .
A czy podpięcie pod komputer pokaże gdy jakieś czujniki sa nie w pożadku?

chevidan

Re: Sterownik napędów

2009-03-24, 16:54

masz cięgle spięty napęd na 4 koła dla tego łańcych się rozciągnął i dla tego tez są opory przy mocnym skręcie.napewno męczy to tez zawieszenie z tąd potrzebna była wymiana.
możliwe że założyłeś nowy-niesprawny reduktor lub inny model.wejdź pod auto i przetnij lub rozłącz(jeżeli jest złączka której oryginalnie nie ma) brązowy przewód który wchodzi bezpośrednio do reduktora od tylnej strony w okolicy wału napędowego.przedni napęd powinien się rozłączyć.
myślę że masz uszkodzony jeden z sensorów w reduktorze i stąd problemy.

arte.22
Posty: 31
Rejestracja: 2008-11-12, 13:48
Lokalizacja: ZAMOŚĆ woj.lubelskie

Re: Sterownik napędów

2009-03-24, 17:11

Dzięki za odpowiedz , już brązowy kabel odłaczyłem , teraz nie spina 4×4
model reduktora ten sam pewnie te czujniki na reduktorze do wymiany.
Mam jeszcze jedno pytanie czy można w jakis sposób zlokalizować który sensor trzeba wymienić?
Ostatnio zmieniony 2009-03-24, 17:12 przez arte.22, łącznie zmieniany 2 razy.

chevidan

Re: Sterownik napędów

2009-03-24, 17:30

spróbuj zmieżyć oporność jednego i drugiego.jak będzie uszkodzony jeden z nich to będzie "0".drugi pomiar zrób za wtyczką na tych samych przewodach.chodzi o to aby wyeliminować uszkodzenie złącza.jeżeli oba będą ok trzeba szukać dalej.

arte.22
Posty: 31
Rejestracja: 2008-11-12, 13:48
Lokalizacja: ZAMOŚĆ woj.lubelskie

Re: Sterownik napędów

2009-03-26, 09:27

Oprnośc zmierzona. Jednak sensory na reduktorze są Ok.
Szukam dalej.

Wróć do „WARSZTAT”