Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
adamsky
Posty: 50
Rejestracja: 2009-05-18, 22:36
Lokalizacja: Gdańsk

WYMIANA PIASTY

2009-05-22, 19:46

Witam Bardzo Serdecznie "__ JOŁ JOŁ

Czy ktoś wymieniał piastę "na cegłówkach" hehe pod domem jeżeli tak czy jest to skomplikowane ??

Prosze o radę

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: WYMIANA PIASTY

2009-05-22, 19:54

adamsky, jako obserwator powiem, że sprawa naprawdę jest prosta.

Potrzebny bęzie kanał - jeżeli śruby są mocno zapieczone - nie odkręcisz na cegłach bo jest za słabe dojście.

Najpierw koło, później delikatnie zdejmujesz tarczę z zaciskiem, odłączasz wężyk od ABS, wyjmujesz piastę

Reszta w odwrotnym kierunku.
Sama już bym wymieniła :mrgreen:


Uch... ale się popisałam :-D

Jak coś pokręciłam to z przemęczenia. :->
Cała wymiana to może z 30 min. (jak śruby puszczą)
Ostatnio zmieniony 2009-05-22, 19:56 przez fynn, łącznie zmieniany 1 raz.
Fynn-Ginn a'la Bazgrow tudzież Fynn-landia :D

podpis autorstwa: basstiana, norbi73 i nemroda

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: WYMIANA PIASTY

2009-05-22, 19:59

hie hie.. 30 minut to bardzo odważna teoria... szczególnie jeśli ktoś nie wie jak zdjąć piastę ze sworznia ;) (pamiętam jak z Radkiem walczyliśmy ze zdjęciem piasty ;) )

chyba dość istotne też jest czy to prawy czy lewy sworzeń, bo z jednym jest chyba więcej zabawy przy ciąganiu z auta...

30 minut... :roll:
Ostatnio zmieniony 2009-05-22, 20:02 przez Hubi, łącznie zmieniany 1 raz.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: WYMIANA PIASTY

2009-05-22, 20:02

Hubi, no serio...jestem tego naocznym świadkiem.
Piasta wymieniana u mnie od strony kierowcy.
Ze zdjęciem piasty nie było żądnych problemów.

W takim układzie mamy doczynienia z prawdziwym specem - zapytajcie czarnego bo on to robił :-)
Fynn-Ginn a'la Bazgrow tudzież Fynn-landia :D

podpis autorstwa: basstiana, norbi73 i nemroda

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: WYMIANA PIASTY

2009-05-22, 20:07

piasta - 15/20 minut :) Hubiemu sie pomylilo z półośką - tu juz bylo wiecej zabawy (zluzowanie gornego sworznia itd, ale jak ktos robi to 3 razy to 45 min tez wystarczy na gotowo :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: WYMIANA PIASTY

2009-05-22, 20:08

a to moje faux pas ;)
pomerdało mi się z wymianą półosi :oops:

;)
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: WYMIANA PIASTY

2009-05-22, 20:09

a w ogole to koledze polecam opcje SZUKAJ !!!
http://www.explorerclubpolska.com/forum ... ana+piasty

pelne fotostory wymiany.....
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: WYMIANA PIASTY

2009-05-23, 00:00

Rad-T, a nawet szybciej ;-)

glob_mobile

Re: WYMIANA PIASTY

2009-05-23, 00:31

Czy ktoś wymieniał piastę "na cegłówkach" hehe pod domem jeżeli tak czy jest to skomplikowane ??
Co tu Ci kolego radzić... Prosta sprawa i zajmuje do 35-40 minut (mi tyle zajęła wymiana w moim Ex). Co prawda może być problem ze śrubami jak już koleżanka wspomniała, ale to potraktujesz je WD40 i będzie gitara. Na cegłówkach to bym nie próbował. Nie wiem skąd ten pomysł w ogóle. Ale dobry lewarek i nie potrzebny Ci będzie żaden kanał. Zaręczam bo sam tak robiłem u siebie w garażu :-)

Co do samego JAK. Zdejmujesz dekielek zakrywający śruby (o ile taki jeszcze masz :P). Odkręcasz koło i zdejmujesz zacisk, oraz tarcze. Odłączasz przewód od ABS i potem odkręcasz piastę. Z tego co pamiętam z tyłu są 2, czy 3 śruby.

Powodzenia ;-)

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: WYMIANA PIASTY

2009-05-23, 00:36

Ale dobry lewarek i nie potrzebny Ci będzie żaden kanał. Zaręczam bo sam tak robiłem u siebie w garażu :-)
Nie ma szans jak śruby są dobrze zapieczone... Po mordędze na lewarku trzeba było pojechać na kanał - tam wystarczyła chwila... mimo wszystko trzeba wejś ć pod auto bo trudno jest wejść "na tył" do śrub.
Na cegłówkach to bym nie próbował.
i tak z jeden pustak będzie potrzebny na kanale po zdjęciu koła, żeby "przytrzymać" auto :-D



Boże.... jaka ja jestem mądra :evil:
Ostatnio zmieniony 2009-05-23, 00:36 przez fynn, łącznie zmieniany 1 raz.
Fynn-Ginn a'la Bazgrow tudzież Fynn-landia :D

podpis autorstwa: basstiana, norbi73 i nemroda

glob_mobile

Re: WYMIANA PIASTY

2009-05-23, 09:59

Nie ma szans jak śruby są dobrze zapieczone... Po mordędze na lewarku trzeba było pojechać na kanał - tam wystarczyła chwila... mimo wszystko trzeba wejś ć pod auto bo trudno jest wejść "na tył" do śrub.
Co ty mówisz :-P Ja wymieniałem na lewarku pneumatycznym i jakoś się udało... Ale oczywiście podłożyłem tez dwa pieńki, żeby nie był oparty na lewarku. Dojść do śrub się jak najbardziej da. Co prawda gdyby śruby nie chciały puścić był by mały problem. Ogólnie na pewno łatwiej jest mając do dyspozycji kanał, ale nie zawsze ma się ten komfort.

SławekR
Posty: 162
Rejestracja: 2009-01-25, 21:50
Lokalizacja: nieporęt i okolice

Re: WYMIANA PIASTY

2009-05-23, 11:33

30-40 minut ,zależy kiedy zaciski były odkręcane ja walczyłem kilka godzin ze śrubami od zacisków.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: WYMIANA PIASTY

2009-05-23, 19:49

co do czasu to zalezy ile piwa stoi w skrzynce przy EX - mozna i 12 h


tu dodatkowy link jak wymieniamy piaste:

http://www.explorerforum.com/forums/sho ... t=rockauto
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

golden86
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-29, 22:08
Model Explorera: III SOHC 4.0

Re: WYMIANA PIASTY

2016-03-19, 13:12

Doszedłem do tego co wyje w Exie po wymianie dwóch przednich piast mogę powiedzieć, że poszło szybko i sprawnie niestety huczenie nie ustało wrzuciłem auto na podnośnik D i słuchanie pod autem długo nie trzeba było słuchać szumi prawe tylne łożysko w piaście. Swoją drogą karoseria przenosi różne dźwięki z poczuciem humoru wyło coś z przodu z lewej strony,a okazał się tył. Dobra do konkretu potrzebuję porady jak ściągnąć tylną piastę z napędu z przodu tego problemu nie miałem bo jest napęd tylko na tył ale z tyłu mogą być większe dylematy. Może ktoś posiada ładne fotostory z wymiany tylnej piasty.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: WYMIANA PIASTY

2016-03-19, 13:35

5 nakrętek koła 2 nakrętki zacisku hamulcowego 3 śruby piasty i tyle ...
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Wróć do „WARSZTAT”