Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
aleniz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-11-03, 22:24
Lokalizacja: Tczew,pomorskie

PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-09, 19:48

A więc w czasie dłuższej,miastowej jeździe(hamowanie na wielu światłach) czuć smród palonych klocków,albo czegoś innego-w okolicy tarcz. Wymieniane były klocki tylne,odpowietrzał autoservice i niby wszystko ok ale po kilku minutowej jeździe zapala się kontrolka ABS i czuć spaleniznę. Dziś o zgrozo było najgorzej,spod klocków wydostawały się drobinki kropli-jakby się klocek palił. Felga gorąca,siwy dym leciał. Co to jest,czy można założyc źle klocki tak żeby renomowany zakład tego nie zauważył? Hamulce działają bez zarzutu. I co może być ważne,to że na tarczach zauważyłam kilka ubytków, wżery rozmiarów groszówki. Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Czarek Koło
Posty: 445
Rejestracja: 2008-09-02, 19:48
Lokalizacja: Koło
Kontakt: Strona WWW

Re: PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-09, 21:31

Wygląda to na zablokowany zacisk hamulca. Tłoczek który wepchnęli do środka podczas wymiany klocków mógł być zardzewiały albo brudny i teraz blokuje. Możliwe jest też to .że niewyczyszczone zostały prowadnice zacisku i też blokują się w pozycji zaciśniętego hamulca.
Według mnie powinnaś wrócić do faceta który wymieniał te klocki aby dokładnie przejrzał to wszystko.
Ostatnio zmieniony 2009-06-09, 21:43 przez Czarek Koło, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz problem dzwoń 601764955 jak tylko mogę to pomogę

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-09, 21:54

Czarek Koło, ale nie czuć podobno oporu w toczeniu auta....Gdyby tak było prawdopodobnie auto by ściągało a napewno minimalnie zwalniało...
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Czarek Koło
Posty: 445
Rejestracja: 2008-09-02, 19:48
Lokalizacja: Koło
Kontakt: Strona WWW

Re: PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-09, 21:57

Masz racje, ale skoro po jeździe jest gorące koło i leci dym?
Masz problem dzwoń 601764955 jak tylko mogę to pomogę

glob_mobile

Re: PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-09, 21:58

Moim zdaniem ewidentnie odpiep.... fuszerkę. Podejrzewam że będzie to kwestia zwykłego lenistwa i podobnie jak kolega powyżej stawiał bym na nie wyczyszczone elementy. Pamiętam jak po raz pierwszy wymieniałem sam klocki i objawy były podobne. Co do zablokowanych szczęk to raczej nie sądzę skoro mówisz że hamuje normalnie bez większych zarzutów. Według mnie przy zaciśnięciu czuło by się wyraźny opór, ale to już moje subiektywne odczucie.

Tak czy innaczej kolega
Czarek Koło undefined
dobrze radzi. Wróć do tego "renomowanego" warsztatu i niech zrobią porządek.

Awatar użytkownika
viwaldi
Posty: 280
Rejestracja: 2008-08-26, 10:11
Lokalizacja: Poznań

Re: PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-10, 12:59

Sprawdź jeszcze raz klocki. Na początku nowe klocki mogą trochę śmierdzieć, spalanie farby i dostosowanie się do starych tarcz, ale powinno to ustać po kilkunastu kilometrach. Tak jak mówili moi poprzednicy może być tak że tłoczek źle odbija ( wyczyścić - obejrzeć ).
Inne przyczyny rozgrzewania się koła:
- złe klocki
- zmienione tylko z jednej strony - widziałem już takich asów :-D
- nieodbijanie hamulca
- kończąca się piasta ( łożysko)
- źle założone szczęki ręcznego, lub zaciągnięty - raczej odczuwalne

nic innego nie przychodzi mi do głowy

Powodzenia
Dodge Durango 4,7 '05 LPG
Mercedes-Benz W126 420SEL '87 LPG

aleniz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-11-03, 22:24
Lokalizacja: Tczew,pomorskie

Re: PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-10, 15:50

Moi drodzy,klocki wymienialiśmy sami,tylko na odpowietrzanie pojechaliśmy do serwisu. I oto co wyszło po zdjęciu kopyta:klocek na brzegach jest nierówno wytarty,poszarpany,hamulec nie puszczał do końca i stąd to tarcie. Po wyjęciu,tego tłoczka(nie jestem pewna nazwy,dlatego dołączam zdjęcia) okazało się,że był popękany. Z czego to jest zrobione?? To jest kruche jak....I teraz mamy problem i to naprawdę nieciekawy bo nie dostaniemy tego nigdzie. Dlatego jakby ktoś wiedział gdzie to jest dostępne to byłabym wdzięczna. Dzwoniłam do wszystkich osób posiadających III na części,w lutolu mają cylinderek kompletny ale my mamy inne kopyto. Niżej załączam uf nieszczęsny pęknięty"kubełek"
Załączniki
DSC00811.JPG
DSC00811.JPG (27.2 KiB) Przejrzano 4943 razy
DSC00809.JPG
DSC00809.JPG (18.85 KiB) Przejrzano 4943 razy

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-10, 18:15

proponuje zamowic calosc w USA



http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php

to tylko przyklad do:
2002 FORD EXPLORER 4.0L 245cid V6 FI (E) : Brake/Wheel Hub : Caliper

calkowity koszt to ca 121 USD + clo i VAT
sam koszt wysylki to ca 54 USD
Załączniki
2.JPG
2.JPG (33.22 KiB) Przejrzano 4921 razy
1.JPG
1.JPG (22.65 KiB) Przejrzano 4921 razy
3.JPG
3.JPG (32.75 KiB) Przejrzano 4918 razy
Ostatnio zmieniony 2009-06-10, 18:27 przez mika, łącznie zmieniany 2 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
viwaldi
Posty: 280
Rejestracja: 2008-08-26, 10:11
Lokalizacja: Poznań

Re: PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-10, 19:28

Moja propozycja tak na szybko:
Nieznam sie na tym, ale może to będzie rozwiąznie.

Ściagnąć dokładne wymiary i wytoczyć ( nie wiem jaki to materiał, ale stawiam na stal z dużą ilością węgla ( twarda, ale krucha )
lub
pojachać do jakiegoś sklepu z częściami z usa i spróbować dobrać może z innego auta po lekkim toczeniu bedzie ok.

Wszystko ładnie ale guma i osadzenie musi być ok.

Powodzenia
Dodge Durango 4,7 '05 LPG
Mercedes-Benz W126 420SEL '87 LPG

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-10, 20:23

To jest kruche jak....I teraz mamy problem i to naprawdę nieciekawy bo nie dostaniemy tego nigdzie. Dlatego jakby ktoś wiedział gdzie to jest dostępne
A czasem to ten nie podpasuje ???
http://www.usa.istore.pl/sklep,2602,,,0 ... 087,0.html

W ubiegłym roku miałem taki sam przypadek z lekko ukruszona krawędzią tego tłoka przez co też mi zblokowało hamulec. Nie da sie tego dorobić tylko wymiana i ważne aby była nowa uszczelka bo na starą ciężko założyć.
Powodzenia
Ostatnio zmieniony 2009-06-10, 20:29 przez kszesz, łącznie zmieniany 1 raz.

aleniz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-11-03, 22:24
Lokalizacja: Tczew,pomorskie

Re: PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-11, 10:45

kszesz dzięki Ci bardzo za link. Dzwoniliśmy do olkusza ale pytaliśmy o całokształt,nie miałam pojęcia,że to nie rzadka usterka i mozna to dostać osobno. Jutro dzwonię z pytaniem o tłok zacisku tylnego(bo tu na stronie jest przedni).na moje to wyglada to tak samo jak z tyłu :-/ . usaolkusz to dobry sklep,towar na drugi dzień z samego rana,a to się naprawdę ceni gdy auto rozgrzebane stoi. Dzięi chłopaki za chwilę uwagi,mój tu już klął,że chyba powiedzenie o fordach to dobre sformułowanie,a ja myślę,że po prostu trafiliśmy na pechowe auto i tyle :-P
Ostatnio zmieniony 2009-06-11, 10:46 przez aleniz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-11, 12:40

Kochani sprawa jest prosta acz bolesna, poprostu zaniedbaliscie auto, kto doprowadza do tego żeby klocki jechały blachą po tarczy?!
Zatarliście zacisk i teraz są tego skutki. Klocki powinno się wymieniać gdy "ujadą" się do połowy, bo wtedy macie pewność że tłok zacisku nie wysuwa się za bardzo i nie występuje na nim moment gnący. Tłoki są wykonane z bakelitu dlatego są takie kruche.
Jest jeszcze jedna sprawa, stare giętkie przewody hamulcowe mogą zamykać swoje światło w ten sposób, że po nacisnięciu pedału hamulca płyn dochodzi do zacisku ale już nie wraca. Przez co hamulec cały czas trzyma. Wnioskując z tego co stało się z zaciskiem również płynu hamulcowego pewnie nigdy nie wymienialiście. Stary płyn powoduje destrukcję materiału, z którego zrobione są wężyki oraz gazuje osłabiając siłe hamowania.
Gdy będziecie zamawiać u Bladego w Olkuszu tłoki do zacisków wraz z uszczelnieniami i kołnierzami przeciwkurzowymi, rówież zamówcie giętkie przewody hamulcowe i je koniecznie wymieńcie. Z tego co pamiętam z Koła to tarcze także macie już do zezłomowania. Przewody powinno się wymieniać co cztery lata, ale oczywiście nikt tego nie robi :?
Może to slogan ale hamulce to życie i nie należy robić na nich doświadczeń.
Aha jeszcze jedno , nie chcę być złym prorokiem ale szykujcie się na wymianę tylnej piasty, te krople to może być usmażony smar, który przekroczył tzw. punkt kroplenia i zmienił się w olej powodując, że bieżnie lożysk w piaście stały się fioletowe.
Ostatnio zmieniony 2009-06-11, 12:50 przez Krzysztof Kurek, łącznie zmieniany 5 razy.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-11, 13:21

Aleniz ja z Czarnym oglądałem wtedy twoje klocki i tarcze wiec tarcze mieliście tak zryte ze żaden klocek się do nich nie dopasuje niestety , bo stare klocki brału wam na powierzchni centymetra z tego co wtedy patrzyliśmy
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
bugta
Posty: 416
Rejestracja: 2008-07-31, 22:34
Lokalizacja: Olkusz

Re: PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-11, 15:06

"usaolkusz to dobry sklep"
Olkusz punktuje na ECP FORUM :lol: :lol: :lol:
Taki mały kasztanik.
Ostatnio zmieniony 2009-06-11, 15:07 przez bugta, łącznie zmieniany 1 raz.

aleniz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-11-03, 22:24
Lokalizacja: Tczew,pomorskie

Re: PROBLEMY PO WYMIANIE KLOCKÓW TYŁ

2009-06-14, 11:55

Tłoczek wymieniony. Ciężko było go zdobyć w długi weekend,ale udało się w ASJ Elbląg-oni współpracują ze sklepem WESTAR a więc i rabacik dostałam. Co do tarcz,to ja już na początku stwierdziłam że wymiana musi być,wszystko po kolei !

Wróć do „WARSZTAT”