Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
archie
Posty: 61
Rejestracja: 2007-09-04, 15:08
Lokalizacja: poznań

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-08, 21:20

cześć, jak chcesz podjedź do nas w przyszłym tygodniu posłucham i spróbuję powiedzieć ci na co to wygląda. trudno wyrazić słowami rodzaj klekotu. w silniku SOHC nie ma popychaczy tylko liftery zaworów. jeśli są przytkane albo wyrobione wtedy przy silnym przyspieszeniu grają zawory. pozdro
A

[ Dodano: 2007-11-08, 21:24 ]
i jeszcze jedno: jaki masz filtr oleju ? oryginalny czy "łaga łaga" ? bo explorer jest bardzo czuły na badziewiaste filtry oleju. niektóre nie przepuszczają odpowiedniej ilości a przez to nie budują odpowiedniego ciśnienia oleju i wtedy grają liftery.

Awatar użytkownika
sylwia
Posty: 275
Rejestracja: 2007-09-14, 21:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-08, 21:31

Filtr mam niemiecki Knecht.
To jest taki cykliczny dźwięk, no trudno opisać. Jak jest bardzo zimny, to nie słychać, dopiero potem i cały czas. Nie jeżdżę bardzo długich odcinków, a po jakim czasie/odcinku drogi powinno minąć. Bo raczej nie mija.
Ok to chętnie podjedziemy na osłuch tylko gdzie? Dawaj na priv lub maila.

A czy jest sens czegoś dolać do oleju? Np STP? Czy jeszcze gorzej?

archie
Posty: 61
Rejestracja: 2007-09-04, 15:08
Lokalizacja: poznań

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-08, 21:38

Żadnych dodatków do oleju !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zasyfisz silnik i nic nie zyskasz. dziś już idę spać. jutro wyślę ci maila z namiarami. nie słyszałem o firmie Knecht. Filtr oryginalny kosztuje około 60 zł. Ja miałem taki problem, chciałem zdejmować klawiaturę i jeden facet z Nowej Zelandii opisał mi podobne objawy i to, że wymieniłfiltr z jakiegoś podłego na oryginał. u mnie pomogło. Inny temat: jaki olej byłw aucie przedtem tego pewnie nie wiesz. Ja żeby dziubdziusia powitać godnie zalałem go najdroższym syntetykiem a ma już przjechane 200 000. dopiero potem dowiedziałem się, że to kardynalny błąd. Silniki z dużym przebiegiem i chodzące dotąd na oleju mineralnym nie powinny być zalewane syntetykami bo się rozszczelniają i gruchoczą itd. będę pisał jutro.
pozdro

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-08, 22:10

osłuchać nie zaszkodzi, bardzo to wskazane, ale po tym co opisujesz to ślizg chyba jest...
teoretycznie gdyby to miał być zawór to byłyby szybkie, regularne klanki nasilające się przy przygazowaniu
natomiast w przypadku slizgu dzwięki będą nieregularne, a największe nasilenie będzie tuż po zdjęciu nogi z gazu lub w trakcie dołożenia buta
tego się nie da tak opisać, ale może coś Ci to da...

:-)

Awatar użytkownika
sylwia
Posty: 275
Rejestracja: 2007-09-14, 21:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-09, 23:03

Informacji ciąg dalszy.
Jash może się też wypowiedzieć na temat tego dźwięku, dzisiaj słuchał silnika.
Byłam dzisiaj u dwóch mechaników. Jeden: hydraulika, mam se dać spokój i jeździć, ew zalać 10w40.
Drugi, że to popychacze lub jakaś blaszka w kolektorze ssącym(???), ale nie rozrząd. U niego pod warsztatem stało zielone explo :shock: Mogą mi zrobić za darmo diagnostykę, ale za tydzień, pojadę co mi szkodzi.
Chyba zaliczę jeszcze jeden warsztat. A może Daniel się pisze?
No i co myślicie?

manius

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-10, 13:51

Mogą mi zrobić za darmo diagnostykę, ale za tydzień, pojadę co mi szkodzi.
tylko,
a nuż pomogą (skonkretyzuja co w trawie piszczy :lol: )

Awatar użytkownika
sylwia
Posty: 275
Rejestracja: 2007-09-14, 21:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-11, 10:34

Coś czuję, że nie obędzie się bez rozbierania silniczka.... :cry:

[ Dodano: 2007-11-19, 11:45 ]
Byłam dzisiaj w zakładzie w poznaniu, który też robi amerykany. Zakład polecony przez Artura z forum. Stwierdzili, że to na 100% nie rozrząd, tylko popychacz i mam sobie dać spokój z wymianą, póki nie jest to bardzo głośne. I kolejnym razie mam wlać 10w40. Było na dzisiaj zapisane tam jeszcze jedno Explo, ktoś z Was? :mrgreen:
Mój mechanik twierdzi, że popychacz.
Mechanik jasha to samo.
Mechanik u którego byłam dzisiaj też popychacz.
Pytanie: czy tylu mechaników byłoby w stanie pomylić te dwa odgłosy?
Tzn mogę spokojnie jeździć?

U mnie na początku było słychać tylko na zimnym silniku, po przejechaniu tak z 20km cichło. Wymieniłam olej (5w30 texaco), filtr, napinacze. Teraz słychać cały czas.
I co mnie teraz zastanawia. Miałam niby wlany 5w40, może w rzeczywistości nie miałam syntetyku? Mam nakulane 200tysiaków. Z tym odgłosem przejechałam ponad tys. km.
Hmmm, co myślicie?

[ Dodano: 2007-11-19, 11:57 ]
A i dwóch z tych trzech mechaników (3ci się nie wypowiedział) stawia na popychacz wydechowy, twierdząc, że dlatego niesie się w stronę wydechu i stąd mogłam mieć skojarzenia: rozrząd/skrzynia/katalizator.

manius

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-19, 12:19

hmm,
no jezeli chlopy tak mowia :x
miejmy nadzieje ze sie znaja :-)
i nie mówią zęby tak se mówić :-/

no co ci tu powiedziec,
nie moge ci polecic dalszej jazdy bo tego nie slyszalem,
i nie chce brac odpowiedzialnosci :sad: jak cos pierdyknie
bo jak lancuchy poprzeskakuja a ja tak mialem
to masz dodatkowo do roboty obydwie glowice

mozesz zaryzykowac i jezdzic dalej
a jak zacznie bardziej rzęzić to dopiero wtedy robić
Ostatnio zmieniony 2007-11-19, 12:20 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

chevidan

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-19, 17:23

sylwia jeżeli trzech mechaników mówi że to popychacz to napewno tak jest.

nagrzej silnik do normalnej temperatury usiądź w autku najlepiej załuż słuchawki żeby nie było ci żal i na luzie oczywiście potrzymaj go na 5000 obrotów przez 15 sekund potem zostaw na wolnych obrotach na 1 minutę i jeszcze raz to samo.popychacz powinien się uciszyć przynajmniej do następnego wychłodzenia silnika lub na stałe.jak nie będzie żednago pozytywnego efektu to będzie trzeba wymienić przynajmniej 1 popychacz.
do dzieła.

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-20, 13:30

Witam,

Pytanie odnosnie tego zestawu naprawczego do rozrządu (napinacz i usczelki):.... prosze o namiar gdzie to mozna kupic.... (bo szukam i szukam... i nie moge trafic.... ebay obskoczylem...i pare innych sklepow... )...(ten na alllegro za 1500 zł z montazem mnie nie interesuje bo za drogo chca...)...

Manius... moze masz jakis link pod ręką... do tego zestawu....to podrzuć prosze..

Z gory dziekuje...
Narazie





Aha.... doczytalem sie ze dostane taki zestaw w ASO.......(ale gadalem z nimi i powiedzieli ze nie mają takiego czegos...... :? ....moze koles nie zrozumial... wiec pojade i mu pokaze o co mi chodzi......
Ostatnio zmieniony 2007-11-20, 13:33 przez geos1, łącznie zmieniany 1 raz.
geos1
A.P.

manius

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-20, 13:34

niestety nie mam :-|
musisz zapytac tych co juz robili
popytaj w Fordzie :lol:

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-20, 13:45

ok... pewnie w ASO cos bedzie;
W zasadzie nie mam problemu z rzorzadem ....mam cichutko...
Ostatnio jednak... podczas zapalania auta np. po nocy....kiedy jest zimny.... przez 2 - 3 sekundy (jak mam kluczyk przekrecony do zapalenia samochodu) ...slychac takie ...hmm.... jakby łomotanie... glosnie kołatanie... (jakby nie załapal jeszcze oleju przy rozruchu)... A jak zapali ...i zacznei pracowac to juz normalnie.....
Wiec przy tej okazji pomyslalem o tych nowych napinaczach..... (bo chyba takiego głosnego kolatania nei powinno byc podczas zapłonu)
:roll:
geos1
A.P.

tuniu

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-20, 13:49

witam. geos1 ja kupilem na ebayu od goscia z Austri ,wysyla do calej Europy.
http://cgi.ebay.co.uk/Ford-4-0L-V6-SOHC ... dZViewItem

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-20, 13:53

ooooooo :mrgreen:
dzieki wielkie Toniu......

zaraz tam wlaze i kupuje....
narazie
geos1
A.P.

manius

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-11-20, 13:59

....jakby nie załapal jeszcze oleju przy rozruchu...
spokojnie to normalne, wszyscy tak maja
(mam nowy silnik i od poczatku przez 2-5s tak postukiwal)
jak auto troche postoi to olej splywa do miski,
wiec przy rozruchu trwa troszecze zanim olej dojdzie do gory
czyli do popychyczy i napinaczy

nie wiem czy to bolaczka forda czy jak
bo kumpel ma scorpio z silnikiem cosworth i tam to dopiero heca
chlopaki przerabiaja na potege bo silniki padaly jak muchy :-/
szczegolnie przy rozruchu, wiem ze zamontowal jakis czasowy wlacznik
zeby silnik nie zapalal od razu tylko pokrecil troche no i nabil cisnienie oleju :eek:
i dopiero wtedy zapalał :mrgreen:
witam. geos1 ja kupilem na ebayu od goscia z Austri ,wysyla do calej Europy......
to jest na przod/lewa strona
jeszcze tylko na tyl/prawo :grin:
Ostatnio zmieniony 2007-11-20, 14:04 przez manius, łącznie zmieniany 2 razy.

Wróć do „WARSZTAT”