Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
aleniz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-11-03, 22:24
Lokalizacja: Tczew,pomorskie

JAZDA Z PRZYCZEPĄ KEMPINGOWĄ

2009-06-26, 12:14

Tak jak w temacie,chciałabym się dowiedzieć czy na biegu D można ciągnąć przyczepę kempingową czy na wspomnianym przez kogoś(w innym temacie) tylko i wyłącznie O/D. I proszę mi powiedzieć czym się różni wciskanie owego O/D oprócz tego,że spalanie jest kolosalnie odczuwalne i mniej męczy się silnik.Zaznaczę,że to nie będzie krótka trasa,bo ok tys km w jedną stronę. Czy jest sens wciskania O/D jak się ciągnie zwykłą przyczepkę np z piaskiem? Czy wystarczy zwykłe D.

benchi

Re: JAZDA Z PRZYCZEPĄ KEMPINGOWĄ

2009-06-26, 12:42

Z tego co pamiętam to jest dokładnie odwrotnie.
O/D czyli overdrive czyli nadbieg jest biegiem typowo na trasę.
Nie poleca się stosowania O/D przy jeździe z przyczepą lub w górach, ani nawet w zatłoczonym mieście.
Kontrolka O/D na dźwigni zmiany biegów w EX2 (czy EX3 to nie wiem) jest zapalona kiedy O/D jest wyłączone.

Awatar użytkownika
viwaldi
Posty: 280
Rejestracja: 2008-08-26, 10:11
Lokalizacja: Poznań

Re: JAZDA Z PRZYCZEPĄ KEMPINGOWĄ

2009-06-26, 12:57

Nie wiem dokładnie jak mówi instrukcja, ale ja działam tak :mrgreen:

Zależy od przyczepy ( wielkości i wagi ) oraz terenu ( wniesienia, wiatry itp)

Jazda normalna na D jeżeli widzę często redukuje nadbieg 5 ( O/D ) wtedy wycinam ten bieg przez przełączenie - włączenie O/D ( zaświeci się ). Jeżeli jest total eksterem można zredukować 3, 2 lub ruszanie tylko GÓRY na 1 ( hamuje silnikiem ).

Na trasach ( prostych ) auto powinno bez problemu sobie poradzić na D ( oszczędność w spalaniu ) niższe obroty silnika , temp, itp


Poz
Dodge Durango 4,7 '05 LPG
Mercedes-Benz W126 420SEL '87 LPG

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: JAZDA Z PRZYCZEPĄ KEMPINGOWĄ

2009-06-26, 13:08

Co prawda mam Explo I, ale zasady ciągnięcia przyczepy są takie same. Jak ciągnę przyczepę to OD używam tylko na płaskim terenie i przy prędkościach powyżej 70 km/h. Przy podjazdach, szczególnie w górach jadę na D, jednak częściej na -2 , 1 -jak jest ekstremalnie ciężko pod górę i jest ciężka przyczepa. 2 czy 1 hamuję przy zjazdach w górach, co by nie grzać hamulców. Generalnie przy takich jazdach z przyczepą, szczególnie w terenie urozmaiconym, używam wajchy prawie jak w manualu.
Ostatnio zmieniony 2009-06-26, 13:08 przez ŁYSY, łącznie zmieniany 1 raz.
Explorer 2'' lift, 31x10,5x15

benchi

Re: JAZDA Z PRZYCZEPĄ KEMPINGOWĄ

2009-06-26, 14:46

...Jazda normalna na D jeżeli widzę często redukuje nadbieg 5 ( O/D ) wtedy wycinam ten bieg przez przełączenie - włączenie O/D ( zaświeci się )...
Normalne ustawienie dźwigni na D powoduje jazdę na O/D. Włączenie przycisku O/D z kontrolką (tzn kiedy świeci) powoduje ograniczenie skrzyni do normalnych biegów bez O/D.

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: JAZDA Z PRZYCZEPĄ KEMPINGOWĄ

2009-06-26, 20:17

Poprostu słuchajcie i czujcie swój samochód. Ja wyłączam O/D gdy stwierdzę, że jest to konieczne, nie ma prostej rady, jeśli O/D zapina się powyżej 80 km/h wtedy wiem, że gdy będę poruszał sie z obciążeniem w zakresie prędkości 75-85 km/h przez dłuższy czas to ten O/D wyłączę. Jeśli będe jechał z przyczepą z prędkością 100km/h po autostradzie to O/D wyłączać nie będę itd, itp.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Wróć do „WARSZTAT”