Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Nagrzewnica a chłodnica.

2009-08-25, 14:03

Proszę powiedzcie mi, czy można zastosować nagrzewnicę jako chłodniczkę oleju skrzyni biegów? Mam taką nową w rękach, gabarytowo jest podobna do dodatkowej skrzyni asb montowanej na Europę. Jest od Lublina, wygląda jak na zdjęciu:
Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Nagrzewnica a chłodnica.

2009-08-26, 09:28

Jak na moją głowę to chyba zalezy tylko od tego czy wytrzymają połączenia (plastiki). jezęli wytrzymają działanie oleju to nie powinno być problemu.
Jak dobrze pamiętam to kasper z forum próbował chłodnicę wody zaadoptować, ale okazało się że olej działał destrukcyjnie na połączenia właśnie.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Nagrzewnica a chłodnica.

2009-08-29, 06:22

Kra mysle ze powinienes pokombinowac jednak z tym co generuje temperature a nie tylko ja obnizac, pomysl o regeneracji konwertera, pomysl o lepszym odprowadzaniu ciepla z komory silnika - bo to jest glowny problem grzania sie exa i skrzynek - kumulacja ciepla pod maska.
Jestesmy wlasnie po kilku dluzszych podjazdach w gorach rumunii i bulgarii, skrzynka tylko raz doszla do 100 st gdy utknelismy za ciezarowka i byl za maly ped powietrza do chlodzenia, natomiast mam porownanie z zeszlym rokiem i jest o niebo lepiej po regeneracji konwertera. Zaczynam tez powaznie myslec nad zrobieniem dwoch otworow w masce (moze bez extremu i wentylatora) ale tak aby byly zasiatkowane troche ala wiejski tuning :P ale wtedy to goraca powietrze bedzie mialo gdzie uciekac.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Nagrzewnica a chłodnica.

2009-08-29, 23:18

Troche pokombinowałem z chłodzeniem ASB i oto moje wnioski
-dołożenie jeszcze jednej chłodnicy asb,czyli dwie sztuki,
-odłączenie chłodnicy zespolonej bo ona schładza olej ale tylko do+- 80st
-po tych zabiegach asb nawet w terenie max 90st
To są moje doświadczenia z asb.
Gdyby co to 609-416-966

adam2411
Posty: 139
Rejestracja: 2008-07-17, 21:18
Lokalizacja: gliwice

Re: Nagrzewnica a chłodnica.

2009-08-30, 00:08

Wcześniej czy później chłodnica wodna padnie o oleju- i odwrotnie.
No i nadgorliwość gorsza od faszyzmu, czyli w tym wypadku za duzo hłodnic jest też źle.
ASB musi tez mieć swoją temperaturę tak jak silnik...

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Nagrzewnica a chłodnica.

2009-08-30, 12:48

A ja mam jedna zespoloną i druga standardową i nawet w terenie mam temp. max 85 - 90 st. Ja osobiscie uważam że teren nie daje tak w dupe skrzynce jak się jeździ na low bo skrzynka nie tak często wahluje biegami. Na moje odczucie to już bardzej dostaje się ASB w ruchu miejskim, kiedy co chwila zmienia biegi, a jeżdzi sie z musu gaz- hamulec.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Nagrzewnica a chłodnica.

2009-08-30, 19:27

oj powiem Ci Rafal ze mozna zagrzac skrzynke w terenie :) ... gorzystym. Dzisiaj przy 33 stopniach w cieniu w polowie dnia musielismy zrobic przerwe na kawe bo juz zadne inne zabiegi nie pomagaly na temperature skrzyni - tylko postawienie auta w cieniu i wychlodzenie calosci w pol godziny :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Nagrzewnica a chłodnica.

2009-08-30, 19:40

Aaaaa Radek ja nie mówię o takich extremach :)..... tylko o naszych mazowieckich terenach, gdzie nie ma wzniesień 30% przez 5 km :-D

A tak z ciekawości to jaką miałeś temperaturkę?
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Nagrzewnica a chłodnica.

2009-08-30, 21:22

Dzieki chlopaki za wszelkie uwagi. Ja jednak pozostane przy stwierdzeniu (i co wlasnie radek chyba potwierdza), ze jak macie 30 st w otoczeniu, i dwie godziny jazdy naprawde stromo to nie ma bata, skrzynia sie bedzie gotowac, i wlasnie na takie warunki montuje 3 chlodnice, plus wiatraki na dwie sztuki. I nie chodzi mi o korzystanie z takiego ukladu na co dzien ale wlasnie w takich warunkach. Takie extrema temperaturowe robia sie tez gdy nie korzysta sie z reduktora, na reduktorze jest duzo spokojniej no ale na asfalcie ciezej sie tak jezdzi niestety. I tyle :)

To ponawiam pytanko: czy taka zupelnie nowa nagrzewnica moze sluzyc jako chlodnica oleju?

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Nagrzewnica a chłodnica.

2009-08-31, 09:30

Nie , po pewnym czasie zacznie przepuszczac na łączeniu /uszczelka nie jest loejo odporna/
Cała miedziana lub aluminiowa zda egzamin.
Gdyby co to 609-416-966

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Nagrzewnica a chłodnica.

2009-08-31, 21:06

Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Nagrzewnica a chłodnica.

2009-09-01, 19:08

kra, proponuję zrobić to troszkę inaczej :P
zrób bajpas na oleju opijający chłodnicę wody z możliwością zamykania zaworami. jak jest zimno to chodzi na normalnym obiegu, a jak już używasz extremalnych podjazdów to omijasz chłodnicę wody, która to będzie również podgrzewała olej, a nie schłodzi nigdy poniżej temperatury silnika.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Nagrzewnica a chłodnica.

2009-09-01, 19:11

ewentualni wystarczy zdjąć te gumy przy nadkolach nad wachaczami i duzo ciepełka ucieknie sobie :P
no i podstawowa sprawa rozpiąc chłodnice wody wyjąć ją i przepłukać, oraz przepłukać chłodniće klimy bez rozbierania. zobaczysz ile będzie lepiej :P
w niewidocznych zakamarkach bedziesz miał zatkaną chłodnicę conajmniej w 1/4 :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Wróć do „WARSZTAT”