Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Karpiu
Posty: 163
Rejestracja: 2008-05-03, 10:26
Lokalizacja: Olsztyn/Błonie

Skrzynia i napędy 4x4

2009-09-07, 18:48

Witam, w końcu znalazłem chwilkę czasu i spróbowałem pojeździć z 4x4 po szutrówkach... Fajna sprawa ale: załączyłem 4x4 LOW tak jak powinno być - zatrzymałem, na N i krok po kroku na Auto i na LOW. Dalej na D i jazda... Po kilku set metrach mrugają kontrolki od 4x4 - obydwie (od Auto i od LOW). Po następnych kilkuset metrach przestały świecić. zatrzymałem się i przełączyłem na tył. Przejechałem troszkę i spróbowałem jeszcze raz. Kontrolki w ogóle się nie zaświeciły mimo tego, że napędy działały :?: Jadąc zauważyłem że skrzynia strasznie wysoko kręci - do 4500obr/min i dopiero zmienia bieg :eek: Przejechałem następne kilkaset metrów i zaczęła mrygać kontrolka od O/D OFF. W dodatku troszkę śmierdziało spalonym olejem... Oleje wymieniałem 1,5 roku temu a przejechałem coś ok 15tyś więc tu nie powinno być problemu... Może ktoś coś ciekawego podpowiedzieć? Spotkał się ktoś z takim problemem? Może ja coś źle robię :?: Ps po wyłączeniu silnika odczekaniu kilku sekund wszystkie wcześniejsze objawy znikają i dalej wszystko załącza sie tak jak powinno... tyle, że sytuacja się powtarza... :-(
Pozdrawiam
Karpiu


"Ten co wie, że nie wie - jego pouczcie"

Iommi

Re: Skrzynia i napędy 4x4

2009-09-09, 10:41

Przesadziłeś?
Poza tym 4L to raczej do wyrwania się z błota czy głębokiego śniegu a nie po szutrze...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Skrzynia i napędy 4x4

2009-09-09, 10:42

Moze reduktor na pusto chodzi ? Albo ma za malo oleju ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Karpiu
Posty: 163
Rejestracja: 2008-05-03, 10:26
Lokalizacja: Olsztyn/Błonie

Re: Skrzynia i napędy 4x4

2009-09-09, 13:44

Pamiętam, jak rok temu przeglądałem jeden z postów o 4x4 to jeden ze starszych członków forum pisał: "nie bójcie się używać Low... skrzynia będzie wam za to wdzięczna... Nie grzeje się tak jak na Auto..." Na szybko nie znajdę kto teraz ale mniejsza o większość... Olejów pod dostatkiem... Może jakiś czujnik czy coś? ale nie wiem jak się do tego zabrać... :-? Wiedza w tym temacie jest troszkę z mojej strony licha :evil:
Pozdrawiam
Karpiu


"Ten co wie, że nie wie - jego pouczcie"

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Skrzynia i napędy 4x4

2009-09-09, 20:16

I dobrze pisał. Od tego jest LOW żeby jeżdzić w terenie. Oczywiście chodzi tu o raczej ciężki teren, ale to pojęcie względne co dla kogo oznacza ciężki teren. Ja to widzę tak, że LOW tam gdzie błoto, podjazdy, trawa, piach itd. Chodzi generalnie o to że tam gdzie skrzynka ma ciężko z racji dużego obciązenia a małego chłodzenia z racji chociażby małej prędkości stosuje się LOW. Na zwykłych szutrach, tam gdzie płasko a "ślisko" pod kołami wystarczy zwykle 4x4. Oczywiście trzeba pamiętac, że na LOW nie jeżdzi się 100 km/h :-D
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Skrzynia i napędy 4x4

2009-09-09, 20:36

mrugające kontrolki oznaczają że problem jest ze shiftem (mam to samo) po pewnym czasie zaczynają mi mrygać lampki ale wszystko działa
doszedłem do tego że prawdopodobnie płytka sterująca ma luz i od drgań w czasie jazdy się przesuwa (chyba pewności nie mam bo shifta jeszcze nie rozbierałem)
mrugająca kontrolka od OD oznacza tylko problemy z ASB i to raczej szybciej niż później :(
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Skrzynia i napędy 4x4

2009-09-10, 20:37

miałem to samo co Karpiu jakieś 2 miesiące temu identycznie tylko ze umnie silnik też kręcił się na max ale bieg zmieniał jak poszczałem gaz z potwornym szarpnięciem. Po zgaszeniu wszystko wracało do normy ale niewiem jaka przyczyna tego bo od tamtej pory bałem się używać LOW.był jeszcze problem z rozłączeniem napędu na przodzie i dokąd go nie odkryłem to pomykałem pare dni na zapiętym po czarnym.
narazie nie pisałem bo teraz muszę pilnie robić zawieszenie ale ciekawi mnie co to i jak to rozwiązać To już mamy 2 takie same przypadki
:shock:
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia i napędy 4x4

2009-09-12, 22:58

Pamiętam, jak rok temu przeglądałem jeden z postów o 4x4 to jeden ze starszych członków forum pisał: "nie bójcie się używać Low... skrzynia będzie wam za to wdzięczna... Nie grzeje się tak jak na Auto..."
ale jak pomykasz szybko po szutrach to Low jest zabujcze. to tak jak byś chciał jeździć 100-150 na 2 i 3 biegu :P
więc motor i skrzynia miały prawo się zagrzać
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Karpiu
Posty: 163
Rejestracja: 2008-05-03, 10:26
Lokalizacja: Olsztyn/Błonie

Re: Skrzynia i napędy 4x4

2009-09-14, 09:49

Nie no... jechałem tak coś 40-60km/h to chyba jeszcze w granicach rozsądku ;-) taką samą przypadłość miałem w górach w zimę... Dzieje się podobnie i na Auto... Podpowiedźcie gdzie zajrzeć, dotknąć itp itd :-) Może jakoś sam przez to przebrnę... PS grzanie się oleju to w miarę normalna sprawa? Po takim zdarzeniu (dwukrotnym - raz w zimę) chyba z olejami wciąż ok? :?:
Pozdrawiam
Karpiu


"Ten co wie, że nie wie - jego pouczcie"

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”