Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
metter

Explorer 98, problem z przeskoczeniem z 2 na 3 bieg

2009-10-18, 11:37

Witam wszystkich, jestem nowy na forum a trafiłem tu ponieważ chcę kupić EXPA. Moze ktoś orientuje sie czy warto kupić ten model:
http://moto.allegro.pl/item773123819_fo ... cenie.html
Tak jak w temacie, jednym z problemów jest to, że trzeba puścić gaz żeby zszedł z obrotów i dodać, żeby wskoczył 3 bieg. Przyznaje się, że jestem blady jeżeli chodzi a fordowskie skrzynie automatyczne. Reszta biegów przeskakuje płynnie.
Prosze o pomoc i podrawiam wszystkich.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Explorer 98, problem z przeskoczeniem z 2 na 3 bieg

2009-10-18, 11:44

kierownica multifunkcyjna ? :) przeciez tam jest tylko sterowanie tempomatem, a nie jak mylnie wiele osob mysli radiem :P
co do problemow ze skrzynia - podobne klopoty mial starwind z forum, skonczylo sie na remoncie skrzynki, poza tym z tego co widze to auto to SOHC, pytanie czy mialo robiony rozrzad bo jesli nie to koszt skrzynki + rozrzadu robi sie kolo 5000-6000 pln :( ale za to wtedy wiesz czym jezdzisz.
aha i moc nie 217 tylko ewentualnie 207 KM :) nie do konca widac ale chyba zlamany jest jeden reling no i cos z tym lewym tylnym naroznikiem sie dzialo.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

metter

Re: Explorer 98, problem z przeskoczeniem z 2 na 3 bieg

2009-10-18, 12:00

Dzieki za szybka odpowiedz, tak rozrzad byl robiony, oleje wymieniane systematycznie, olej w tylnim moscie wymieniony bo byl wyciek na zimeringu - naprawione. Byl uderzony wczesniej ale podluznice ok i zbieznosc tez luz. To co widac na zdjęciu to tylko kosmetyka, co nie jest dla mnie ważne (mam znajomego lakiernika - swoja drogą jak ktos szuka w łódzkim lakiernika to piszcie - robi świetnie koszt max 250 za element). Chodzi mi o tą skrzynie.
Wczoraj oglądałem w łodzi takiego za 10900 z allegro - zielony. Odradzam, przebieg 200tys a srodek jakby ktos stado antylop przepuscil. Przełączanie napedu rozwalone, bity prawie z kazdej strony (elementy zle spasowane) zbieznosci brak, skrzynia slaba i do tego troche slizga :/. Nie mówiąc o pocących się uszczelkach.

Strasznie napaliłem sie na EXPA, a chciałem kupić auto najpóźniej do następnej niedzieli.
Ile moglaby kosztowac narawa skrzyni z takimi objawami?

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer 98, problem z przeskoczeniem z 2 na 3 bieg

2009-10-18, 13:04

no cóż nie sądzę aby rozrząd był robiony, podejrzewam że wymienili tylko napinacze :D no i ta skrzynia.
no i cena tak jakby z autem było tęgo nie teges :D
ja mam rok '99 i za swojego taniej jak 22 000 nie oddam :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

metter

Re: Explorer 98, problem z przeskoczeniem z 2 na 3 bieg

2009-10-18, 13:36

Pewnie tylko napinacze bo to bylo powodem naprawy - napinacze byly starte i wysligane, z tego co pamietam z rozmowy to lancuch tez wymieniony.
Zeby obejrzec autko musze przejechac 4 godzinki i zastanawiam sie czy sie wybierac?
Jezeli jedyny defekt to tylko ta skrynia to jestem sklonny kupic to auto i usunac usterke - kwetia tylko za ile? Jezeli mam wlozyc na wejscie pond 2-3 tys to wole dolozyc i kupic cos za 15-16 tysiecy.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer 98, problem z przeskoczeniem z 2 na 3 bieg

2009-10-21, 00:28

z tego co pamietam z rozmowy to lancuch tez wymieniony.
to weż faceta pod włos i spytaj się ile łańcuchów wymieniał i ile napinaczy mechanicznych :?:
czy wyjmował silnik czy robił na aucie :?:
do wymiany są co najmniej 2 łancuchy w zestawie z czterema kołami pasowymi i 2 kasetami rozrządu.
powinny być wymienine jeszcze napinacze mechaniczne i ślizgacze na pozostałych 2 łańcuchach (łańcuchów i kół nie ma potrzeby)
i bez wyjęcia silnika nie da rady.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Wróć do „SAMOCHODY Z OGŁOSZEŃ”