Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

EXII problemy z jazda na PB

2009-10-18, 20:28

Mam problem z jazda na benzynie. Objawia sie to w sposob:
1. Poranne odpalanie albo po dlugim postoju (6-8 godzin) wyglada w ten sposob ze pierwszy zaplon to 5 sekund pracy auta na kompletnie niskich obrotach (200-300) i zdechnieciu. Drugie odpalenie jest juz normalne i auto wchodzi na wysokie obroty, powoli je regulujac w dol. Czasem dopiero trzecie jest normalne, a dwa pierwsze rzuca autem.
2. W trakcie jazdy na PB zeby jechac w miare normalnie nie moge wciskac gazu zbyt mocno, w zasadzie musze muskac doslownie gaz i baaardzo powoli przyspieszac dopiero po chwili moge dodac gazu normalnie ale tez nie za duzo bo samochod sie dlawi. Tak samo wyglada ruszanie - najpierw minimalnie gazu i dopiero po chwili mozna wcisnac mocniej.

Klopoty zaczely sie po wymianie pompy paliwa, ale z odpalaniem bylo juz wczesniej. Pompa byla zamowiona teoretycznie dobra, wiec to raczej nie jest klopot jej wydajnosci.
Filtr wymienilem dzisiaj, oraz od momentu jak zaczely sie te klopoty dwa razy dolewalem do paliwa srodki na przeczyszczenie wtryskow itp.
Na komputerze nie ma zadnych bledow, ani oczekujacych, ani wlasciwych. Nie ma informacji o zlym skladzie mieszanki czy jakimkolwiek innym bledzie.

Na LPG auto chodzi jak marzenie, idealne przyspieszenie, wlasciwe reagowanie na wcisniecie gazu - po prostu zadnych klopotow.

Jesli auto jest rozgrzane, albo pochodzi chwile po tym felernym odpalaniu klopoty koncza sie jak reka odjal jesli chodzi o sam zaplon, oczywiscie klopoty z jazda na PB sa nadal.

Skoro nie ma zadnych bledow na komputerze, zastanawiam sie czy kolejnym krokiem nie powinno byc zrzucenie zbiornika i ogledziny co sie tam dzieje - moze jest tyle syfu ze przytyka filterek siatkowy przy pompie i nie jest ona w stanie podac odpowiedniej ilosci paliwa aby auto normalnie reagowalo na wcisniecie pedalu gazu ? Jakie ewentualnie inne pomysly macie ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-18, 20:45

Tak się zastanawiam skąd w zbiorniku miałby znaleźć się ten syf i jakos nic mi nie przychodzi do głowy, bo przeceiż nie z tankowania. Woda to rozumiem, ale syf?
Chociaz z drugiej strony to kto wie? Nie zawadzi sprawdzić. Ja tam jednak bym się przyjrzał pracy tej pompy i wtrysków.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-19, 00:17

Może regulator ciśnienia paliwa jest niesprawny i na wtryskach jest za niskie ciśnienie.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-19, 08:57


2. W trakcie jazdy na PB zeby jechac w miare normalnie nie moge wciskac gazu zbyt mocno, w zasadzie musze muskac doslownie gaz i baaardzo powoli przyspieszac dopiero po chwili moge dodac gazu normalnie ale tez nie za duzo bo samochod sie dlawi. Tak samo wyglada ruszanie - najpierw minimalnie gazu i dopiero po chwili mozna wcisnac mocniej.
Ja ostatnio ma dokładnie tak samo.
Z tym, że na pb i lpg tak samo. Dodatkowo wyskakuje mi p0174 System to lean bank 2.
Przy takim dławieniu, jeśli odpuszczam gaz i wciskam ponownie, mogę wtedy ostro przyspieszyć na niższym biegu i zachowuje się normalnie (pod obciążeniem). Natomiast próba lekkiego przyspieszenia na prędkości toczenia daje objawy dławienia.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-19, 11:19

Może regulator ciśnienia paliwa jest niesprawny i na wtryskach jest za niskie ciśnienie.
a gdzie go szukac i jak zdiagnozowac ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-19, 12:31

Tak się zastanawiam skąd w zbiorniku miałby znaleźć się ten syf i jakos nic mi nie przychodzi do głowy, bo przeceiż nie z tankowania. Woda to rozumiem, ale syf?
Chociaz z drugiej strony to kto wie? Nie zawadzi sprawdzić. Ja tam jednak bym się przyjrzał pracy tej pompy i wtrysków.
A widziałeś kiedyś stary zbiornik i jakie skarby w nim są? podejrzewam ze to ustrojstwo do wtrysków ruszyło stary syf i mogło pójść na wtryski. Ale może jak mówili poprzednicy nowa pompa może szwankować i może łapać błędy z benzyny na gaz.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-19, 12:38

Może regulator ciśnienia paliwa jest niesprawny i na wtryskach jest za niskie ciśnienie.
a gdzie go szukac i jak zdiagnozowac ?
Jeśli jest podobnie jak w OHV to w listwie paliwowej musi być taki króciec podobny do wentyla gdzie wkręca się manometr.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-19, 12:52

Generalnie jestem przeciwnikiem wszelkich takich ulepszaczy, bo uważam, że mogą wyrządzić wiele szkód w silniku, w którym już zaszło wiele zmian.

Zastanawiam się, czy przypadkiem znowu Ci się nie zrobiło tak, że komp od gazu znów zmienił parametry kompa na benzynę. Czy te objawy nie są takie, jak wtedy miałeś?
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-19, 12:58

nie nie, ani srodek do czyszczenia, ani zmiana mapy wtryskow nie sa tu odpowiedzia obawiam sie. Klopoty takie juz byly wczesniej zanim wlalem srodek do czyszczenia. Ale sa innego rodzaju jak wczesniej. Teraz auto albo dostaje za malo paliwa albo go zalewa, ale raczej dostaje za malo bo jakby go zalewalo to szla by nieprzepalona benzyna wydechem.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-19, 16:09

Witaj Radek
Ja mom dokładnie to samo , rano potrafi nawet zgasnąć gdy wrzucę bieg i przekręcam kierownice ruszając
u mnie przyczyną jest martwa sonda lambda która przekazuje fałszywe dane do komp. a on podaje za bogatą mieszankę i go zalewa - tak wyszło po wizycie w legionowie - tylko nie wiem jak u ciebie ale u mnie na lpg chodzi dużo lepiej choć w mieście pali 30 l/100km.
ja mam jeszcze do roboty kable i świece - może słaba iskra ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-19, 16:10

kable, cewka, swiece, wszystko sprawdzane przy okazji wymiany cewki 2 miesiace temu.
sondy lambda dwie sztuki nowe.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-19, 19:21

Może regulator ciśnienia paliwa jest niesprawny i na wtryskach jest za niskie ciśnienie.
a gdzie go szukac i jak zdiagnozowac ?
Na początku listwy paliwowej po stronie pasażera,idzie do niego opancerzony wężyk,przy drugiej listwie od strony kierowcy masz króciec do podpięcia manometru ,ciśnienie powinno być 2,4-2,8 bara .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-21, 00:06

i jeszcze może szwankować czujnik temperatury i auto jak jest zimnie robi nie halo, a jak się rozgrzeje to już jest ok.
dalej do sprawdzenia silniczek krokowy i przepływomierz
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-21, 06:09

auto jak jest cieple tez nie robi - opisywalem :P
przeplywka i krokowiec odpada, na gazie wszystko jest idealnie.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-21, 07:35

to pozostaje tylko sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie i jak jest ok to wtryski do wymiany. najłatwiej to sprawdzić a potem gdybać. bo ciśnienie duzo powie
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Wróć do „WARSZTAT”