Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-24, 16:50

dokladnie tak - powrotu nie ma - obejrzalem rurki wchodzace do baku - powrot nie istnieje :) jest jedna zasilajaca i tyle. Pozniej zrobie fotki calego modulu - siateczkowy filtr przy pompce wyglada bardzo zle :( obawiam sie ze pompka znowu dostala w tylek i stad cale problemy... wiec czeka mnie plukanie zbiornika i chyba wymiana pompy znowu :(
a tak wyglada sam filterek siateczkowy - po przejechaniu zaledwie 3000 km od momentu zalozenia.

sprawdzilem tez moduly z pompka - ten ktory ma powrot (dwa wejscia na przewody paliwowe) wyglada tak:
Obrazek

a ten ktory ja mam zalozony u siebie (jedno wejscie na przewod paliwowy) wyglada tak:
Obrazek
i ma opis ze jest do modeli 1999-2001

szukalem jeszcze po sklepach samego regulatora i potwierdzaloby sie - sa regulatory 1991-1998 ale do 99 nie widze :(
http://www.autopartswarehouse.com/detai ... IPR61.html
Załączniki
explorer_filtr_pompa_paliwa.jpg
explorer_filtr_pompa_paliwa.jpg (45.27 KiB) Przejrzano 4231 razy
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 3 razy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-24, 17:42

Radek wylej ten syf wlej 10l nitro albo aceton i płukanko

czarnyy

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-24, 19:25

Jeśli filtr siatkowy tak wygląda to na pewno jest to jedna z przyczyn dlaczego auto ma problem jechać na benzynie. W jednym z moich aut miałem dokładnie taki sam problem, a stało się tak, jak auto ok roku stało pod chmurką a w zbiorniku było mało paliwa. Po otworzeniu zbiornika okazało się, że zbiornik skorodował od środka i po zalaniu paliwa do pełna rdza zaczęła mieszać się z benzyna, co przekładało się na nie równą i słabą pracę silnika pod obciążeniem, filtr nadawał się tylko do wyrzucenia. Podczas mierzenia ciśnienia paliwa było niby ok ale pod obciążeniem po prostu nie jechał. Skończyło się to wymianą zbiornika, pompy paliwa i filtrów paliwa.

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-25, 12:41

Radek spróbuj wypiąć ten zaworek może jest tam syf albo jakieś uszczelnienie nie robi

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-25, 14:27

zbiornik juz na aucie - zachowanie bez zmian, przeplukane, oczyszczone wszystko co sie dalo, syfu sporo zostalo, ale wyplukane do czystego wszystko - filterek, oczyszczony zbiornik - i niestety bez zmian.
Nastepny krok Legionowo i diagnostyka bo zostaja juz chyba tylko wtryski. System podawania paliwa raczej w tym wypadku odpada - chyba ze od samego poczatku mam trefna pompe - tez mozliwe :(
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-25, 15:58

W nowszym modelu (2001 ) znalazłem ten regulator na końcu listwy paliwowej od strony kierowcy ,więc może jednak gdzieś on jest ,bo ciśnienie w układzie powinno być jednak trochę wyższe (2,4-2,8) .
Załączniki
regulator01.JPG
regulator01.JPG (50.01 KiB) Przejrzano 4166 razy
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-25, 16:16

czy to jest za cewka tuz przy grodzi ?
Sprawdzilem - jest cos takiego u mnie :) - na koncu listwy tak jak pisales, podlaczony od gory jest do tego czerwony kabelek/rurka cienka, ktora idzie na druga strone silnika, przechodzi pod filtrem powietrza i wchodzi.... w duza okragla metalowa banke (kule) ktora jest zamocowana za reflektorem po stronie pasazera... przeciekawe :D ale moze jest to jakis trop...
edit kolejny...
w rockauto nie ma czegos takiego pressure regulator, ale znalazlem dla rocznika 2000 cos takiego jak Fuel Injection Pressure Damper i wyglada chyba podobnie jak to co wisi u mnie przy listwie wtryskowej.
Obrazek

dziwne jednak ze nie wykazuje takiego elementu dla rocznika 99 - ale widac tam w ogole jest kompletnie pomieszanie tych systemow paliwowych :(
wlasnie w ta koncowke wpieta jest ta rurka o ktorej pisalem.

Znalazlem watek na explorerforum na ten temat:
The Pulse Damper does not regulate pressure like the in-tank regulator does. Its function is to damp pressure waves in the rail that may cause unequal fuel pressure at the various injectors.
Sam regulator cisnienia wystepuje tylko na module zatapialnym - wisi nad pompka.

Obrazek

i w sumie teraz nie wiem co dalej robic :P
Ostatnio zmieniony 2009-10-25, 16:45 przez Rad-T, łącznie zmieniany 3 razy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-26, 16:22

Nie ma przypadkiem w tym regulatorze nad pompą jakiejś śruby regulacyjnej,tam pokazuje strzałka ?
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-26, 17:38

nie - widac tam tylko sprezyne w srodku, probowalem to wyjac zeby obejrzec ale jakos nie chcialo wyjsc :(
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-10-26, 18:18

Myślałem ,że jest tam taki regulator :
Załączniki
reg2.jpg
reg2.jpg (25.76 KiB) Przejrzano 4113 razy
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

czarnyy

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-11-07, 19:19

Ja miałem problem z jazdą na pb rano jak było zimno tzn. poniżej 10st., po rozgrzaniu i przełączeniu na gaz było ok. jazda na paliwie na ciepłym tez nie była problemem. Dzisiaj w końcu wymieniłem filtr paliwa, okazało się że to on był powodem nie równej pracy na zimnym silniku. Widać, że jak filtr jest mocno zasyfiony to wydajność układu paliwowego znacznie spada. Dokładnie taki sam problem miał znajomy w turbodoładowanym potworze, zasyfiony filtr paliwa powodował znaczne spadki wydajności układu paliwowego.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-11-22, 12:32

Dzisiaj wszedlem znowu pod auto po raz n-ty zrzucic bak i sprobowac wymienic regulator cisnienia przy pompce, wymienilem, zaczalem montowac bak i cos mnie tknelo... zeby sprawdzic elastyczne przewody miedzy zbiornikiem a stalowymi przewodami - ten krotki odcinek do baku, bo wisial kawalek oslony materialowej. To co zobaczylem daje pelna odpowiedz na cale zamieszanie z jazda na benzynie... przewod jest zmasakrowany i zgnieciony jak slomka do napojow. Nie bylo mowy zeby jakiekolwiek paliwo sie tamtedy dostawalo. Z drugiej strony - tam gdzie elastyczny przewod laczy sie z linia paliwowa tez nie wyglada dobrze. Nie mam niestety zadnych narzedzi do zarobienia takich przewodow do stalowych koncowek wiec albo obetne przewod juz na rurce stalowej i kupie przewod paliwowy elastyczny i przylacze go na cybanty, albo pozostaje mi kupno z jakiegos rozbitka calego przewodu wraz z koncowkami elastycznymi - od zbiornika az do filtra paliwa - to pierwszy odcinek ktory daloby rade w miare latwo wymienic i zachowac oryginalne koncowki.
Załączniki
ford_explorer_przewod_elastyczny_linia.jpg
ford_explorer_przewod_elastyczny_linia.jpg (46.99 KiB) Przejrzano 3973 razy
ford_explorer_przewod_elastyczny_bak.jpg
ford_explorer_przewod_elastyczny_bak.jpg (51.78 KiB) Przejrzano 3973 razy
Ostatnio zmieniony 2009-11-22, 12:32 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
MCX
Posty: 693
Rejestracja: 2007-12-22, 22:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-11-22, 13:46

U mnie w miescie a jest troszke mniejsze niz twoje jest firma ktora zarabia takie przewody na bazie starych koncowek czyli nowy przewod a koncowki jak sa dobre to stare ! ostatnio dorabialem do pieca diesla dwie sztuki w taki sposob po metrze sztuka 30 zl.
ford explorer 98r.
Flowmaster 44 !!!
Swap engine for mustang 2010 r.
Bądź takim ojcem, żeby największą karą dla Twojego dziecka było to, że wrócisz później do domu !!!

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-12-12, 18:38

temat zakonczony, wreszcie znalazlem chwile zeby zmotac nowy przewod i poskladac auto.
Ostatecznie zastapilem oryginalne koncowki i przewod elastyczny nowym, odcinajac przecinakiem zarobiony fabrycznie lacznik miedzy przewodem stalowym, a elastyczna koncowka. Zalozylem przewod Gates 8 mm w oplocie guma, oplot, druga warsta gumy, idealnie pasujacy na odcinek stalowy, zabezpieczylem dwoma cybantami. Od strony zbiornika, stalowa rurka jest jeden milimetr grubsza, ale po "nasmarowaniu" przewod wsunal sie bez problemu na ta grubosc tez, nasunalem go do konca, nacinajac kawalek tak zeby wszedl rowniez za oring na ktorym oryginalnie zapina sie elastyczna koncowka. W ten sposob zalozylem tez dwa cybanty - jeden za oringiem i ten trzyma zeby przewod sie przypadkowo nie zsunal blokujac sie o oring (chociaz nie sadze aby dal rade), drugi cybant zalozony juz normalnie w ramach uszczelnienia. Auto odpalone, poszlo od reki - takiej dawki paliwa chyba dawno nie dostawal :D patrzac jak byl zmasakrowany ten stary przewod.
Po takiej przerobce, na przyszlosc bedzie tez latwiej odlaczac bak - nie trzeba meczyc sie z tymi "urzadzeniami" do rozpinania przewodow :) no ale pozostaje kontrola cybantow co jakis czas czy nie przerdzewialy i nie popuszczaja. Wracam do zywych :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
mirsa
Posty: 58
Rejestracja: 2008-01-27, 17:17
Lokalizacja: okolice bydgoszczy

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-12-12, 21:34

ja w swoim przerobiłem na standart z powrotem paliwa bo były problemy z za dużym ciśnieniem .
Ostatnio zmieniony 2009-12-12, 21:37 przez mirsa, łącznie zmieniany 1 raz.
tel.602 52 84 53. była 1 z 93 - była 2 z 99 była 2 z 95 był blazer z 96 jest navigator z 98

Wróć do „WARSZTAT”