Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Akumulator

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

aleniz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-11-03, 22:24
Lokalizacja: Tczew,pomorskie

Re: Akumulator

2009-11-04, 09:58

No i mnie dopadł ten problem. Obecnie mam aku 75AH,myślę,że ma tyle co auto czyli 7 latek. Pierwszy raz padł w połowie lipca,ładowanie prostownikiem wystarczyło na ponad miesiąc,w sumie może trwałoby to dłużej ale instalowali mi alarm i Explo było przez kilka godz na zapłonie. Trzecia śmierć kliniczna nastąpiła dzisiaj rano :-? . Czy w takim przypadku,gdy ładuje się już prawie co 2 miesiąc warto trzymać taki akumulator czy już rozglądać się za nowym,bo idzie zima i będzie padał częściej? Czy do mojego Exa III dać również taki sam jaki był czy np 80AH,z racji,że doszedł alarm i ciągnie więcej? Powiedzcie mi też,czy dla pewności wymierzyć całe aku,czy każdy się zmieści pod maską? Jedno mnie zadziwia,że te 74 czy 75 Ah to naprawdę małe w porównaniu z dużym silnikiem. Na moje to bym 100 wewaliła. Czy dodatkowe gadżety pożerają tak dużo prądu? Chodzi mi o wszystkie ładowarki(tel,CB,nawigacja).

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: Akumulator

2009-11-04, 11:00

Witam,

Na 100% powinnas juz wywalic ten akumulator i kupic nowy.

Jestem na bierząco odnosnie aku. wiec odpisuję:
Nie możesz dać akumulatora raczej większego niz te 80 - 85Ah bo: (1) mocy alternatora nie wystarczy zeby go doładować do końca; (2) gabarytowo się większe niezmieszczą (dlugosc X szerokosc x wysokosc, pozatym stopka do mocowania); (3) dobranie akumulatora ogranicza znacznie połozenie biegunów - w Explo II moim jest to biegun PLUS po lewj stronie (i tak ma byc w akumulatorze bo inaczej może niestarczyć kabli). U ciebie pewnie tez tak jest.

Oryginalnie Ford do Explo II zaleca 65Ah przy mocy rozruchowej 850 A (taki miałem u siebie zainstalowany oryginalnie Delphi Freedom).

Jeżeli więc kupisz aku w granicach 70 - 80Ah i przy dużej mocy rozruchowej to w zupelnosci wystarczy (bo gdy dziala alternator i silnik to wszystkie urządzenia na "pokładzie" zasila alternator i dodatkowo musi jeszcze ładowac akumulator).

Poptrz sobie na firmę Banner, rodzaj akumulatorow Unii Bull - one oferuja najlepsze rozwiazania z lewym Plusem. ;-)
Ostatnio zmieniony 2009-11-04, 11:03 przez geos1, łącznie zmieniany 1 raz.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Akumulator

2009-11-04, 12:32

geos1 dobrze pisze - nie można dawać za dużego aku - ważna jest moc z jaką ładuje alternator. Za duży aku będzie wiecznie niedoładowany.

troszkę mnie zastanawia to co napisałeś o tym, że ładujesz aku co 2 miesiące. Jakby był kompletnie padnięty to raczej by tyle nie przetrzymał.
Wymiana pewnie i tak się przyda, ale może warto byłoby zwrócić uwagę czy alternator ładuje tak jak należy?

Druga sprawa, czy jeździsz głównie na małe dystanse? Jeśli tak to może być tak, że aku nie zdąży nadrobić zużytej energii w trakcie takiego przejazdu.

Spotkałem się z przypadkiem nowego auta, którego właściciel jeździł po mieście na bardzo małe odległości, ciągle odpalając i gasząc silnik.
Do tego wszystkiego przed odpaleniem włączał światła i często też miał wciśniętą zapalniczkę, czyli wywoływał dość duży pobór prądu przy samym rozruchu.
Efekt był taki, że aku odmówił kilkukrotnie posłuszeństwa.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

aleniz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-11-03, 22:24
Lokalizacja: Tczew,pomorskie

Re: Akumulator

2009-11-04, 16:34

Z tym aku 100 to nie miałam na myśli żeby takowy kupić,zasugerowałam że przy takim silniku mogli takie dać,bo w moim drugim aucie 2.0 mam 74AH i stąd było moje zdziwienie jak pierwszy raz zobaczyłam że w Exie również.
Hubi,tak wychodzi że ładuję co 2 miesiące,kuzynka od której pożyczałam prostownik mówiła że zna takich co codziennie zimą biorą aku do domu i ładują,to moje ładowanie to jeszcze super sprawa. Co do dystansów jakie pokonuję,może i w zeszłym roku by padło,ale zaliczyłam kilka długich,parogodzinnych tras,200km-700km także zdążył się naładować. Od tego półrocza,czyli od lata pokonuję trasy nie większe niż 50 km,może dlatego aku powiedziało koniec. Na nim równiez widnieje data 2002,więc przypuszczam,że to rok produkcji albo wstawienia akumulatora do Exa w fabryce.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Akumulator

2009-11-04, 17:41

krótkie to miałem namyśli rzędu 5-10km ;)

a jakbym miał brać aku codziennie do domu, to chyba bym go przez okno wyrzucił :P
prąd, czas, targanie do domu... bleh
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

aleniz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-11-03, 22:24
Lokalizacja: Tczew,pomorskie

Re: Akumulator

2009-11-04, 18:06

Skoro Twoim zdaniem 2 miesięczny żywot aku to jeszcze nie tragedia to może kupię kable na razie i w razie W będę odpalać go od drugiego aku,które stoi w ciepełku,w kuchni pod krzesłem? A tak a propo,jak sprawdzić alternator?

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Akumulator

2009-11-04, 18:26

sprawdz voltomierzem napiecie na akumulatorze/klemach przy odpalonym aucie i przy wylaczonym - bedzie wiadomo jaki voltarz idzie z alternatora i czy nie jest za niski.
A moze cos "wyzera" Ci prad ? moze jakis odbiornik ciagnie przy wylaczonym zaplonie ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

aleniz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-11-03, 22:24
Lokalizacja: Tczew,pomorskie

Re: Akumulator

2009-11-04, 19:04

Dzięki za podpowiedź,na pewno to sprawdzimy. Czy coś kradnie prąd? Chmm,jakieś tydzień temu powiedziałabym,że tak i to z pewnością,bo nie wyłączałam z gniazda zapalniczki CB,teraz wyłączyłam to całkowicie,mam dość chowania anteny na każdym parkingu(antenka leży w domku). Tel rzadko ładuję w aucie,nawigacji chwilowo nie używam...No w każdym razie w piątek podjadę do sklepu motoryzacyjnego i tam mi sprawdzą.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Akumulator

2009-11-04, 20:59

trochę info na ten temat:
no i d..a chciałem coś ciekawego załączyć ole nie dało rady więc to wywalcie
spróbuje inaczej
Ostatnio zmieniony 2009-11-04, 21:02 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Akumulator

2009-11-04, 21:01

jacku chyba coś ci się nie opublikowało
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Akumulator

2009-11-04, 21:05

no właśnie - nie wiem jak to zrobić, napisałem najpierw w opon office a potem chciałem dodać jako załącznik i nic
nie jestem oblatany w tych sprawach
chciałem zapodać coś ciekawego na ten temat na podstawie pewnego czasopisma ale własnymi słowami
natomiast nie wiem czy tą przydatną rzecz (artykuł)można zeskanować i wrzucić , ale chyba nie bo prawa autorskie itp :-/
chyba że bym przesłał komuś kto to umie e-mailem ?
Ostatnio zmieniony 2009-11-04, 21:22 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

aleniz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-11-03, 22:24
Lokalizacja: Tczew,pomorskie

Re: Akumulator

2009-11-10, 21:30

Witajcie. A więc wybrałam się do sklepu motoryzacyjnego i szef sprawdził moje aku. Przy wyłączonym silniku miał 13V albo 13,5V(dokładnie nie dosłyszałam,bo siedziałam za kółkiem,a mąż stał przy masce) ,a przy włączonym silniku i zapalonych światłach tylko 14V. Pan powiedział,że jak będę robić dziennie chociaż te 19 km to aku przetrwa jakoś,ale jak trasy króciutkie,albo będzie stało po kilka dni bez jeżdżenia to mam się szykować na kupno nowego. Co Wy myślicie? Czy to naprawdę akumulator czy jednak alternator?

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Akumulator

2009-11-10, 21:55

U mnie alternator daje takie ladowanie:
Prad ladowania na pusto - 14,7 V
po odpaleniu wszystkiego (swiatla, dlugie, zestaw halogenow na dachu - 9 sztuk) 14,4-14,3 V.
Wiec moze jednak cos jest na rzeczy z alternatorem.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: Akumulator

2009-11-10, 23:59

A u mnie prąd ładowania 14.8 V na pusto. Przy włączonych odbiornikach jeszcze nie sprawdzałem.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Akumulator

2009-11-11, 08:12

14V to za mało jak na prąd ładowania. Ja bym przejrzał alternator.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Wróć do „WARSZTAT”