Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
rafaello
Posty: 16
Rejestracja: 2009-03-08, 09:57
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie

Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-20, 09:44

Witam ponownie szanownych kolegów.Tym razem zapaliła sie kontrolka od silnika ,chociaz nic sie nie dzieje ,samochód odpala,chodzi bez zarzutów,tylko od jakiegoś czasu delikatnie słychać metaliczny dzwięk.Rolka napinacza,pasek i łożyska były wymieniane,wszystko sprawdziłem i nic kompletnie według mnie sie nie dzieje niepokojącego.Silnik po ostatnich eskapadach jest troche ochlapany od błota,ale to nie powinno wywołać takiej reakcji.Myślałem ,że jak ostatnio po dziurach pojezdziłem to może jakaś wtyczka spadła ,ale tez nie.Możecie pomóc potrzebującemu i poradzić co jest najczęstszą przyczyną takiej sytuacji?
Ostatnio zmieniony 2010-03-20, 09:45 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-20, 10:17

Najczęściej dzieje się tak przy zagazowanych silnikach,gdy jest za uboga mieszanka.Prawdopodobnie masz OHV,więc wystarczy podjechać do gazownika na małą regulację.
Mi pomogło.Kiedyś też po myciu auta,intensywnym mkyciu też się zapalił check engine.Odłącz aku na kilkanaście minut.Powinna zgasnąć,a jak się pojawi znowu,to do gazownika.... ;-)
smartpar.pl

rafaello
Posty: 16
Rejestracja: 2009-03-08, 09:57
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie

Re: Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-20, 12:41

Właśnie podłączyłem akumulator i narazie jest ok.Przejechałem tez ok 20km i nic sie nie pali.Czasami równiez jak jade na gazie to gdy mocno mu przycisne to piszczy mi to urządzenie od gazu ,które w ten sposób stwierdza,ze wlaśnie gazu nie ma.Moge miec zalane do pełna a jak mu mocniej przycisne to sie drze.Możeliwe ,że to wina filtra,czy może gazownik przy wymianie coś rozregulował i przy większym poboże nie nadąża podawać?

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-20, 13:10

gdy mocno mu przycisne to piszczy mi to urządzenie od gazu ,które w ten sposób stwierdza,ze wlaśnie gazu nie ma
to też przerabiałem... :-/ Nie pamiętam jednak co tak naprawdę było tego przyczyną.Ktoś mówił,że coś tam jest za małe,czy ma za mały przepływ (fachowe stwierdzenia,nie ma co :oops: :mrgreen: ).
U mnie pojawiało się to podczas gdy miałem ok połowy zbiornika i właśnie gdy deptałem do podłogi.Gazownik stwierdził,że to wina pływaka,o ile dobrze pamiętam. :-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-20, 15:22

Ktoś mówił,że coś tam jest za małe,czy ma za mały przepływ (fachowe stwierdzenia,nie ma co ).
A nie chodziło o to że parownik może być za mały??? Generalnie chodziło o to że jak mu depniesz dobrze to parownik ma za małą wydajnoiść do potrzeb silnika 4.0 L :)
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Marko
Posty: 336
Rejestracja: 2009-04-19, 19:24
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Ex III V8 ; EX V V6

Re: Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-20, 15:33

Z pewnością chodziło o parownik. Miałem podobne objawy zaraz po zamontowaniu gazu. Gazownik uparł sie że wystarczy Stag 200. Po zmianie na STAG 300 jest wszystko OK.

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-20, 17:03

Nie,chyba....sekwencja była...
smartpar.pl

Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-20, 17:46

Ja miałem urwany kabel od sondy lambda ten pod autem (wał go przetarł) polutowałem i kontrolka się nie zapala. Ale świecąca się kontrolka w autach amerykańskich to ponoć standard przy instalacji LPG.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-20, 19:54

Ale świecąca się kontrolka w autach amerykańskich to ponoć standard przy instalacji LPG.
nie zgodze się, dobrze ustawiona instalka i brak np lewego powietrza (żeby skład mieszanki był OK) i check nie ma prawa się palić. Też długi czas walczyłem ze składem mieszanki u siebie, najpierw uszczelki pod kolektorem, potem dobra konfiguracja sekwencji i check już się nie pojawia.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
LukMan
Posty: 827
Rejestracja: 2009-10-17, 20:21
Lokalizacja: Kośmidry (Śląsk)

Re: Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-20, 20:10

Nie mam gazu i po wymianie uszczelek dolegliwosc ta umarla :-D (wczesniej dluuuuuuuugo z nia walczylem)
Трактор No.1....

Awatar użytkownika
karol449
Posty: 210
Rejestracja: 2008-06-29, 10:30
Lokalizacja: Kutno

Re: Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-20, 20:46

Drodzy koledzy poprostu trzeba wpisac ponownie program do centralki od gazu. Dzieje sie tak za kazdym razem po odlaczeniu akumulatora.

Awatar użytkownika
karol449
Posty: 210
Rejestracja: 2008-06-29, 10:30
Lokalizacja: Kutno

Re: Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-20, 21:32

A najprostrzy sposob to zrobic diagnostyke komputerowa wtedy bedzie wszystko jasne. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-21, 07:51

A najprostrzy sposob to zrobic diagnostyke komputerowa wtedy bedzie wszystko jasne.
niestety nie jest to wszystko takie proste :P np błąd P0171,P0174 - skład mieszanki może mieć bardzo wiele przyczyn.
Dzieje sie tak za kazdym razem po odlaczeniu akumulatora.
Co masz na myśli pisząc o programie ? Centralka program ma wpisany, co najwyżej mogą wykasować się ustawienia mapy wtrysków chociaż też nie powinny, a jeśli już się wykasują centralka dokona autoadaptacji na bazie wtrysków benzyny.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-21, 08:35

No własnie, ja mam OHV na sekwencji, jak cos grzebie to zawsze odłanczam aku i nic sie nie dzieje z instalacją LPG.
Po podpięciu aku i włączeniu instalacji wszystko samo się dostosowuje.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
karol449
Posty: 210
Rejestracja: 2008-06-29, 10:30
Lokalizacja: Kutno

Re: Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?

2010-03-21, 08:46

Wlasnie o ustawienia mapy mi chodzilo. Ja mam druga generacje i tu np po odlaczeniu ako instalacja gazowa przechodzi w tryb awaryjny , dlatego tez zaopatrzylem sie w interfejs do instalacji gazowych i sam wpisuje mapy.

Wróć do „WARSZTAT”