Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-20, 20:57

Rad-T w autach bez instalacji jeżdżących tylko na "polskiej benzynie" tez zapala się kontrolka od paliwa(tak myśle i tak słyszałem) :) . Po prostu silniki amerykańskie(w usa wyprodukowane) są bardziej czułe (tak myślę);) a paliwo na którym jeżdżą amerykanie różni się troche od "polskiej" benzynki.

p.s.
u mnie po naprawie kabelka od sondy też nie zapala się kontrolka a jeżdżę na LPG :-P

...narazie 8)
Ostatnio zmieniony 2010-03-20, 21:01 przez tomb2, łącznie zmieniany 2 razy.

MoC

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-21, 00:51

tomb2 --> a mi się wydawało zawsze że w USA to mają po 88 oktanów średnio.

Awatar użytkownika
karol449
Posty: 210
Rejestracja: 2008-06-29, 10:30
Lokalizacja: Kutno

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-21, 07:43

zgadza sie kolego w USA maja gorsza benzynke i oleje tez pez to wymiana oleju u nich jest srednio co 5000 mil

Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-21, 09:11

zgadza sie kolego w USA maja gorsza benzynke i oleje tez pez to wymiana oleju u nich jest srednio co 5000 mil
czyli różni się do polskiej tak ?

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-21, 09:11

tomb2 --> a mi się wydawało zawsze że w USA to mają po 88 oktanów średnio.
W Europie powszechnie oznacza się paliwa za pomocą RON (Research Octane Number). Popularne paliwa mają wtedy liczby oktanowe 91, 95, 98 oraz 100 oktanów.

W USA stosuje się liczbę oktanową wg MON (Motor Octane Number), która jest o około 10 niższa niż RON. Jeśli więc na klapce wlewu paliwa modelu amerykańskiego znajdziemy zalecenie MON-85, oznacza to, że w Europie samochód powinien jeździć na paliwie 95 oktanów (MON 85=RON 95).

Czyli ich 85-88 to nasz 95-98 - jakby nie patrzeć wciąż to samo paliwo.
zgadza sie kolego w USA maja gorsza benzynke i oleje tez pez to wymiana oleju u nich jest srednio co 5000 mil
karol449, uważasz, że tak częsta wymiana oleju świadczy o kiepskiej jego jakości? :hmm:
a może zwyczajnie cena oleju w Stanach jest tak śmiesznie niska, że nikt tam nie musi oszczędzać na jego wymianie :->

Pamiętaj, że "co kraj to obyczaj".
Druga sprawa, że większość z nas leje do skrzynek automatycznych i przekładni właśnie amerykańskie oleje... czyżbyśmy sami kręcili na siebie hamerykańskiego bata?
Ostatnio zmieniony 2010-03-21, 10:39 przez Hubi, łącznie zmieniany 1 raz.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
karol449
Posty: 210
Rejestracja: 2008-06-29, 10:30
Lokalizacja: Kutno

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-21, 09:23

W stanach wogole czesci i oleje sa tak smiesznie tanie i jak przegladam te wszystkie strony w USA to nic tylko kupic jakis kuter i walic przez ocean po czesci. Moze zle sie wyrazilem z tym przykladem bo Polska pod wzgledem jakosci poaliw to jeszcze troche , moge zato smialo porownac USA-EUROPA

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-21, 09:38

Rad-T w autach bez instalacji jeżdżących tylko na "polskiej benzynie" tez zapala się kontrolka od paliwa(tak myśle i tak słyszałem) :) . Po prostu silniki amerykańskie(w usa wyprodukowane) są bardziej czułe (tak myślę);) a paliwo na którym jeżdżą amerykanie różni się troche od "polskiej" benzynki.

p.s.
u mnie po naprawie kabelka od sondy też nie zapala się kontrolka a jeżdżę na LPG :-P

...narazie 8)
to jeszcze najlepiej napisz kolego,że polskie powietrze też nie służy tym samochodom. jak widzę ty jeździsz EXII wiec jego "nowoczesna" konstrukcja na pewno jest odporna na to"gówniane "polskie paliwo no chyba że tankujesz jakąś gnojówkę na stacji bóg wie jakiej.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-21, 09:42

to jeszcze najlepiej napisz kolego,że polskie powietrze też nie służy tym samochodom. jak widzę ty jeździsz EXII wiec jego "nowoczesna" konstrukcja na pewno jest odporna na to"gówniane "polskie paliwo no chyba że tankujesz jakąś gnojówkę na stacji bóg wie jakiej.
a gdzie napisałem ze polskie paliwo jest gorsze i po co sie unosisz "kolego" to jest dyskusja i wymiana myśli chyba a nie udowadnianie kto mądrzejszy
...ale pewnie wiesz lepiej

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-21, 09:43

użycie zwrotu kolego nie jest z tego co wiem obraźliwe. :-)
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-21, 10:54

nie nie jest tylko wszyscy (nie mam w tej chwili na mysli ciebie norbi78 ) są najmądrzejsi a tu chodzi o inteligentną dyskusje a nie wytykanie i pokazywanie jak bardzo ktoś taki np: jak Ja się myli. nie mam takiej wiedzy technicznej jak poniektórzy ale (tak tylko myślę) ...
mam intuicje i czasem/często się sprawdza wiec dziele się swą "myślą techniczną" czasem.


pszepraszam za te dwa kasztany

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-21, 11:50

tomb2, myślę, że norbi nie miał nic złego na myśli. Wadą wszelkiego rodzaju dyskusji "internetowych" jest łatwość przypisania komuś złych intencji.

pisząc, że "w autach bez instalacji jeżdżących tylko na "polskiej benzynie" tez zapala się kontrolka od paliwa" sugerujesz w swój sposób, że to wina słabej jakości paliwa - jakby na to nie patrzeć, to kontrolka sygnalizująca problem :roll:

z resztą chyba każdy z nas wie, że paliwo w Polsce jest kiepskiej jakości i wcale nie trzeba mieć dużo szczęścia, żeby trafić na takie wybitnie "podrasowane", z którym nie jedno auto sobie nie da rady. Czasami z tęsknotą myślami wracam do aut gaźnikowych, które spalały dosłownie wszystko i dorównywały konstrukcyjnie prostocie budowy cepa ;) ;-)
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-21, 11:53

tomb2 ja cie rozumiem tylko moim zdaniem dział Warsztat jest lub powinien być działem typowo technicznym a nie działem dyskusji nawet tej konstruktywnej :-) bo potem jak się szuka konkretnej informacji w konkretnym poście to po przebrnięciu 50% gdybań itd zazwyczaj wie się tyle co przed jego przeczytaniem :-) . własnie foto-manuale, konkretne opisy napraw , konkretne opisy motania,ciekawe rozwiązania techniczne gdzieś znalezione lub podpatrzone, itd. powinny tu być. Ja jestem jak najbardziej za dyskutowaniem, wyrażaniem swoich własnych poglądów ale to powinno być nie w dziale Warsztat. takie jest moje skromne zdanie
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-21, 12:02

No wiec luz :) Ja się poprawie oczywiście ....a tym czasem uważam w dalszym ciągu że amerykańskie auta tak właśnie reagują na nasze paliwo (nie wiem czy lepszy czy gorsze inne ) w tym LPG. Ex nie jest moim pierwszym Amerykanem koledzy znajomi rodzina itp tez jeżdżą amerykanami wiec moja opinia poparta jest doświadczeniem nabytym przez ostanie no 5-8 lat :) O!! przepraszam za wprowadzenie nie fajnej atmosfery więc kochajmy się :)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-21, 22:31

i tym sposobem z tematu "Najczęstsze przyczyny palącej sie kontrolki od silnika?" zrobily sie pogaduchy, to chyba nie miejsce na to ale od tego sa koledzy moderatorzy :)

rafaello
Posty: 16
Rejestracja: 2009-03-08, 09:57
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie

Re: kontrolka silnika kontra jakość paliwa - dysusja [wydzielone

2010-03-26, 19:56

No i dzisiaj ,gdy skończył się gaz i przęlączyłem na benzyne żeby nie piszczało od razu zapaliła sie ta nieszczęsna kontrolka od silnika.Podjechałem na stacje ,zatankowalem gaz ,przęłączyłem ,ale kontrolka pali sie nadal.Silnik chodzi bez zarzutu.Jakiś czas temu jezdziłem bez korka bo zona "porzuciła" go na CPN-ie,czy to mozliwe ,że jakimś cudem wleciała tam woda i teraz jest taka reakcja.Juz nie wiem co mam myśleć.Znowu musze odłączyc aku i do następnego razu bedzie ok,ale chciałbym dośc o co tutaj chodzi.

Wróć do „WARSZTAT”