Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-12-16, 20:28

No dobra, to zeby nie bylo za pieknie :) cos jednak nie do konca jest OK. Tzn auto chodzi bardzo ladnie znaczy ze pompa ma odpowiednia wydajnosc, przeplyw jest idealny, autko popiernicza az milo ... ale.....
jak zaczynam miec cos okolo 1/4 lub ciut mniej baku paliwa, przy skretach na skrzyzowaniach, jak bujam sie bez wcisnietego gazu potrafi mi zgasnac. Wyglada to tak jakby przy przechyle, przy zabujaniu resztka paliwa (taka duza ta resztka) w baku przez chwile pompka go nie zasysala i auto przydusza i zdycha. Jak mam wiecej paliwa nie ma tego problemu. Ot taka zagwostka.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Leszek
Posty: 471
Rejestracja: 2008-01-24, 20:34
Lokalizacja: Środa Wlkp - Koszuty

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-12-16, 21:10

Wygląda na to jakby pompa była za wysoko nad dnem , lub czujnik paliwa oszukiwał. Próbowałeś wypalić całe paliwo do końca i sprawdzić jak pokazuje wskaźnik przy pustym zbiorniku?
Skazany na bluesa
Mając samochód z napędem 4x4 zakopiesz się w bardziej niedostępnym miejscu...

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: EXII problemy z jazda na PB

2009-12-16, 21:25

Gdzieś było o tym żeb nie jeździć z mniejszą ilością niż 1/4 baku bo mozna załatwić pompke paliwa własnie. Ale to była mowa o jeździe na LPG, czyli tak jakby pompa faktycznie pracowała na sucho. Chociaż jak na to popatrzeć z boku to by było beż sensu, chociaż Kiedyś w Stanach to pewnie nikt na to nie zwaracał uwagi. Miało być full i już :)
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2010-03-21, 13:55

wracam niestety z tematem, od jakiegoś czasu były problemu z jazdą na PB nadal, tzn przyduszało go na niskich obrotach, jak już się rozbujał to jako tako jechal, ale gaz w podłogę powodował znowu zduszenie, na LPG żadnych kłopotów - komputer czysty od błędów. Ostatnio padła mi pompka paliwa - wymieniłem ale problem pozostał.

Mam teraz pytanie do osób które mają 99-01 - czyli układ paliwowy bez powrotu. Czy mógłby ktoś sprawdzić czy np po nocy albo dłuższym postoju, ciśnienie na listwie paliwowej jest nadal utrzymywane? (chodzi o ten zaworek w okolicach EGR, pod przepustnicą mniej więcej). U mnie jest tak, że po nocy w ogóle nie ma ciśnienia - z wciśniętego zaworka nie leci ani kropla. Dopiero uruchomienie pompy "napełnia" znowu układ. Jeśli okaże się, że jest ciśnienie u Was, to pewnie mam jednak walnięty ten regulator który jest na końcu listwy wtryskowej i podpięty jest do podciśnienia.
Mowa o tym ustrojstwie:

Obrazek

zrobiłem jeszcze zczytanie zamrożonej ramki od błędów i wykazuje na niej (pomimo braku błędu z OBDII):
Evaporative Canister Vent Solenoid Circuit Fault
może w tym tkwi problem ?
Ostatnio zmieniony 2010-03-21, 14:08 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: EXII problemy z jazda na PB

2010-03-21, 14:51

Mam teraz pytanie do osób które mają 99-01 - czyli układ paliwowy bez powrotu. Czy mógłby ktoś sprawdzić czy np po nocy albo dłuższym postoju, ciśnienie na listwie paliwowej jest nadal utrzymywane? (chodzi o ten zaworek w okolicach EGR, pod przepustnicą mniej więcej). U mnie jest tak, że po nocy w ogóle nie ma ciśnienia - z wciśniętego zaworka nie leci ani kropla. ?
Leci i to dość mocno -po postoju ponad 24godz.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2010-03-21, 14:58

Leci i to dość mocno -po postoju ponad 24godz.
ok dziękuje za info.
Czytałem jeszcze trochę na temat tego canister vent solenoid i on również ma doczynienia z ciśnieniem, ale nie wiem jeszcze czy ma duży wpływ na układ czy tylko podaje info do komputera. Szukam zatem dalej :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2010-03-22, 20:28

Czy ktoś byłby tak miły i wytłumaczył mi działanie tego układu paliwowego ? Zacząłem dzisiaj szukać tego "Canister Vent Solenoid" i tak:
Z baku wychodzą łącznie 4 przewody - jeden zasilający układ paliwowy - oczywiste.
Dwa od boku - do wlewu paliwa - oczywiste.
I jest jeszcze jeden, który idzie do tyłu samochodu, do tajemniczego czarnego pudełka leżącego na tylnej belce (nad amortyzatorami). Leży tam właśnie czarne pudełko z którego odchodzi drugi taki sam przewód jak ten łączący go z bakiem, ale ten drugi leci przez całą ramę do przodu auta i tu po stronie kierowcy za reflektorem, łączy się z innymi rurkami i taką jakby buteleczka :P z zaworem/nakrętka.
Czarne pudełko ma miejsce na wtyczkę, ale widać że od miliona lat nie było tam nic podłączone, zresztą brak kabli które by pasowały w to. O co chodzi ? Czy to pudełko to jakiś filtr węglowy czy coś do oparów benzyny ? Jeśli tak czy ma to urządzenie i te wszystkie rurki jakiś wpływ na ciśnienie w układzie paliwowym ? Jak to działa ? :scratch: 8/
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: EXII problemy z jazda na PB

2010-03-22, 20:47

Wnuczek mi ostatnio mówił, że u siebie coś takiego właśnie też ma i śmierdziało stamtąd lekko benzyną.

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: EXII problemy z jazda na PB

2010-03-22, 20:53

To jest chyba to:

Obrazek

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2010-03-22, 20:58

tak to jest to pudełko - przy czym jak już doczytałem są dwie wersje - tak jak u mnie z dwoma przewodami i z jednym. Ale tu widzę, że jest wtyczka wetknięta, u mnie brak :(
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: EXII problemy z jazda na PB

2010-03-22, 21:04

to chyba będzie ten filtr węglowy
starsze modele miały go w komorze silnika
mika kiedyś z tym walczył pamiętam
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2010-03-22, 21:07

pytanie czy ten filtr i cała ta instalacja odprowadzania oparów będzie miała wpływ na ciśnienie paliwa w układzie ? Bo samą idee już załapałem :D opary benzyny z baku są odprowadzane do tego filtra i ewentualnie wprowadzane ponownie do układu spalania - chyba :) albo odwrotnie z układu spalania opary są odprowadzane do tego filtra :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: EXII problemy z jazda na PB

2010-03-22, 21:10

z układu spalania
to miało pochłaniać to co się nie spali po zgaszeniu auta
ale na ciśnienie to chyba nie wpływa
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII problemy z jazda na PB

2010-03-22, 21:13

no dobra to muszę sobie zorganizować ten regulator ciśnienia na wtryskach, eh znowu dłubanie :(
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
LukMan
Posty: 827
Rejestracja: 2009-10-17, 20:21
Lokalizacja: Kośmidry (Śląsk)

Re: EXII problemy z jazda na PB

2010-03-22, 21:20

Tak to jest ten filtr weglowy z niego wychodza kabelki(I inne gazy :-D) prosto do kompa(tak ja to widze) a wiec komp pobiera z niego odczyty. U mnie ten kabel wisi od czasu kupna auta (ponad dwa lata) i nic sie nie dzialo. Tylko zaizolowalem hermetycznie :-P
Трактор No.1....

Wróć do „WARSZTAT”