Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
chevidan

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-08-07, 08:58

no to ustal jaki masz motor bo od tego zależy jaką masz skrzynię i jaki olej do niej.

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-08-07, 10:30

A ja mam takie - jak zwykle tendencyjne pytanie - a DEXTRON III może byc o innej specyfikacji? :roll: - bo ja wczoraj zamówiłam oleje, które mają byc dzisiaj i jestem lekko przerażona, po dzisiejszej lekturze tutaj - myslałam, że DEXTRON III to dextron III - zamówiłam Castrola i dopiero by było jakby to był inny (Chryste 12 L)
Fynn-Ginn a'la Bazgrow tudzież Fynn-landia :D

podpis autorstwa: basstiana, norbi73 i nemroda

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-08-07, 10:50

chevidan i mika czy mnie się wydaje czy Wy macie jednak takie same motory? (OHV)
jeśli tak jest to można zapodać dextron II (a nawet jest to wskazane bo skrzynka jest dla niego stworzona... :D )

ale może się mylę :-P

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-08-07, 12:08

Mikado, no własnie nie widomo czy oni mają takie same motory bo MIKA się nie zdecydował jaki ma ;)
Fynn-Ginn a'la Bazgrow tudzież Fynn-landia :D

podpis autorstwa: basstiana, norbi73 i nemroda

Awatar użytkownika
mysioo
Posty: 158
Rejestracja: 2007-07-20, 21:27
Lokalizacja: Legnica

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-08-07, 15:13

mika ma podobno 5 biegów 5R55E więc dextron III (H) (oryg.mercon V)
pozdrawiam Jarek

nemrod

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-08-07, 15:24

Fynn już wie.
... chyba. ;)

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-08-07, 19:33

Odwiedziłem dzisiaj moj kochany warsztat i odpowiedz jest nastepujaca:

pojawiły sie blędy:
646 (M) Transmission 2nd gear failure - Transmissions
647 (M) Transmission 3rd gear failure - Transmissions

Jednak dało sie podłaczyk podłaczyc komputer.

Elektryka skrzyni jest okay.

Co dalej zrobie jeszcze nie wiem, mam pojechac to super fachowcow w Gdańsku Sosnowski NR 1 w Trojmiscie. Jutro zadzwonie do serwisu i porozmawiam.

Co do rodzaju silnika to juz sam nie wiem - auto wyprodukowane w USA na Europe, sprzedane w Niemczech w 1995.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2007-08-07, 19:41 ]
Uwazam ze mam OHV - przepraszam za zamieszanie

[ Dodano: 2007-08-07, 19:47 ]
skrzynia to 4R 55 E - Gosciu w serwisie powiedział, jezeli skrzynka jest okay to musi pracowac rownież na Dextron III, Leje go wszystkim swoim odbiorca i jest okay.

Serwis ma dobra renome Camaro Gdynia - serwis samochodow amerykanskich
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
mysioo
Posty: 158
Rejestracja: 2007-07-20, 21:27
Lokalizacja: Legnica

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-08-07, 19:48

hm... w szkrzynceA4LD tego typu informacje oznaczają(za kimś mądrzejszym ode mnie):
Zmiana 2 - 3 opóźniona lub z szarpnięciem
Możliwa Przyczyna Sposób kontroli lub naprawy
1. Osłabione osiągi silnika . 1. Sprawdź , wyreguluj lub napraw gdy potrzeba .
2. Nieszczelności w systemie podciśnienia silnika . 2. Sprawdź linie podciśnienia silnika . Sprawdź zespół modulatora . Przeprowadź test na podciśnienie i test modulatora . Napraw gdy potrzeba .
3. Rozregulowany lub uszkodzony mechanizm dźwigniowy funkcji kick-down . 3. Sprawdź , wyreguluj lub wymień uszkodzone części .
4. Uszkodzony lub zużyty siłownik taśmy hamulcowej drugiego biegu (system zwalniania) i/lub kulkowy zawór zwrotny tłoka siłownika sprzęgła wysokich biegów i biegu wstecznego . 4. Sprawdź za pomocą testu powietrzem działanie kulki tłoka i system zaciskania i zwalniania taśmy hamulcowej .
5. Śruby mocujące płytę zaworów za słabo , lub za mocno dokręcone . 5. Dokręć śruby mocujące płytę zaworów właściwym momentem obrotowym .
6. Zanieczyszczona płyta zaworów , zacinające się zawory w gniazdach płyty . 6. Określ źródło zanieczyszczenia , napraw gdy potrzeba .
7. Śruby mocujące płytę zaworów za słabo , lub za mocno dokręcone . 7. Dokręć śruby mocujące płytę zaworów właściwym momentem obrotowym .
8. Modulator pogięty , membrana podciśnieniowa zacina się, lub jest nieszczelna . 8. Sprawdź modulator , wymień gdy potrzeba .

... ale Ty masz chyba 4R44E jeśli masz 4 biegi (konstrukcja podobna ,więcek elektroniki)
Ostatnio zmieniony 2007-08-07, 19:50 przez mysioo, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam Jarek

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-08-07, 19:58

dzieki - skrzynka jest 4 biegowa aby to wszystko sprawdzic musze odwiedzic warsztat sam nie dam rady. :lol:
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-08-07, 21:19

nemrod, Ty to jesteś nieoceniony :mrgreen:
Fynn-Ginn a'la Bazgrow tudzież Fynn-landia :D

podpis autorstwa: basstiana, norbi73 i nemroda

nemrod

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-08-07, 21:34

Proszę mów mi tak jeszcze! :evil:

Awatar użytkownika
mysioo
Posty: 158
Rejestracja: 2007-07-20, 21:27
Lokalizacja: Legnica

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-08-07, 21:39

nemrod Ty lizusieeeee :mrgreen:
pozdrawiam Jarek

nemrod

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-08-07, 21:56

nemrod Ty lizusieeeee
Mysioo, ty zazdrosniku.... :evil:
Ostatnio zmieniony 2007-08-07, 21:56 przez nemrod, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mysioo
Posty: 158
Rejestracja: 2007-07-20, 21:27
Lokalizacja: Legnica

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-08-07, 23:12

Pilnuj nemrod pilnuuuujjjj... :x
pozdrawiam Jarek

cruscher
Posty: 285
Rejestracja: 2007-09-16, 00:53
Lokalizacja: okolice łodzi
Kontakt: Strona WWW

Re: KONTROLKA OVERDRIVE

2007-10-13, 01:47

Tak z ciekawości zapytam? Dała coś ta wymiana oleju? Bo mnie też mrugała ta kontrolka od overdrive'u i w serwisie forda powiedzieli ze skrzynia jest do remontu, ale trafiłem na szczęście przez znajomego do innego serwisu, gdzie wymienili mi olej i filtry w skrzyni i... kontrolka przestała mrugać :mrgreen:
Dwa duże fordy w mojej stajni: Econoline i Explorer - prezentowały się świetnie.
Pozdrawiam wszystkich Explorerowców z Łodzi i okolic.

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”