Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

(Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-07, 11:13

Cześć,

jakiś czas temu pisałem o świecących się kontrolkach ABS, DOOR AJAR itp. Obie sprawy wiązałem do tej pory z jakimś uszkodzeniem elektryki, jednak po weekendzie czerwcowym, okazuje się, że chyba racji nie miałem.

Samochodem zrobiłem ok. 1500 km. W tym czasie ABS z coraz większą intensywnością działał nieprawidłowo, co objawiało się narastająco, coraz częstszym zapalaniem kontrolki ABS. Obecnie wygląda to następująco:

1. Silnik start - kontrolka ABS pali się mimo zgaszenia pozostałych, gaśnie dopiero gdy samochód ruszy i przejedzie kilkanaście, kilkadziesiąt metrów.

2. Kontrolka nie pali się przez określony krótki czas.

3. W tym czasie przy małej prędkości przy hamowaniu zaczyna się czuć uruchamiający się ABS (odbijanie pedała), mimo że jest absolutnie sucho i nie ma w ogóle podstaw do włączenia ABS. Zazwyczaj czułem to przy małej prędkości, choć mogę się tutaj mylić i przy większej także się włącza.

3. Uruchamianie ABSu narasta przy hamowaniu, aż wreszcie zapala się kontrolka, która sygnalizuje, że układ już nie działa.

4. Pali się przez całą jazdę, a po wyłączeniu silnika i włączeniu znowu cały proces się powtarza.

Dodam jeszcze, że kiedy samochód stoi całą noc, kontrolka zapala się o wiele później, natomiast gdy wyłączamy i zostawiamy na kilka minut zapala się niemal od razu. Przy włączeniu i wyłączeniu silnika w ogólenie gaśnie. Wygląda to tak, jakby samochód "zimny" i "gorący" wpływał na czas, kiedy usterka się pojawia.

Lampka nie zapala się tylko w momencie kiedy hamuję, dzieje się to równie dobrze w czasie spokojnej jazdy.

Nie było wymiany hamulców, tarcz, nie było żadnych napraw przy mostach. Nie ma także żadnych innych nieprawidłowości.

Czy ktoś z Was może pomóc lub coś zasugerować?
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: (Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-07, 11:23

Może masz luz na piaście/piastach. Wykręć też każdy czujnik i zobacz czy piasta ich nie "kosi".
W 2 tak się zdarza.
Może są brudne, to przeczyścić nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: (Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-07, 11:33

W dwójkach to bardzo częsty problem - czujniki skoszone przez piastę która ma luz, wtedy objawy są jak piszesz, strzelanie ABS-u od razu przy dotknięciu pedału hamulca, potem wyłączenie ABS-u i zapalenie kontrolki na stałe.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: (Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-07, 11:35

Dzięki - jeśli tak to jak rozumiem i piasty i czujniki do wymiany?
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
leszek_g
Posty: 492
Rejestracja: 2009-04-10, 09:23
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: EDGE

Re: (Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-07, 12:19

W moim zużyło się łożysko piasty przedniego koła i wytarło rowek w czujniku na 1 mm głęboki. Po wymianie piasty kupionej z czujnikiem zero problemów z ABS. Łożysko nie zawsze wyje, podnieś koła do góry i sprawdź luzy na początek, jeśli to nie to podjedź na diagnostykę komp. Polecam gościa w Legionowie (tel 792575779).
V4 na lato: VFR 750F
V6 na cały rok :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: (Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-07, 12:22

Dzięki - jeśli tak to jak rozumiem i piasty i czujniki do wymiany?
Piasta będzie razem z czujnikiem jeśli kupisz nową :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: (Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-07, 12:23

Ile to kosztuje, widziałem za ok. 800 zł...
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: (Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-07, 12:38

Nie znam cen do III ale do II piasta z czujnikiem abs od 350pln (atlas).

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: (Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-07, 13:10

Dzięki. Sprawdziłem i do III to wydatek 600-1000 zł, chyba, że używka z tzw. gwarancją :eek: :?
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
leszek_g
Posty: 492
Rejestracja: 2009-04-10, 09:23
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: EDGE

Re: (Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-07, 13:19

Jak widzisz jest to spory wydatek, by bez sensu nie zamrażać kasy wykonaj to co możesz sam. Jeśli nie będziesz miał pewności co padło jedź do mechesa.

Kiedyś kupiłem tylną piastę na ebay z dolnego zakresu cenowego. Starczyła na 8 miesięcy, 20kkm... :eek:
Ostatnio zmieniony 2010-06-07, 13:23 przez leszek_g, łącznie zmieniany 1 raz.
V4 na lato: VFR 750F
V6 na cały rok :)

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: (Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-07, 13:24

Jak się pewnie zorientowaliście, mechanikiem nie jestem, ani szczególnych zdolności chyba tez nie mam ;) Lepiej radze sobie ze sprawami elektrycznymi niż mechnicznymi, ale to nie gryzie, więc zrobię jak mówisz przy pierwszym wolnym weekendzie. Czy są jakieś szczególne objawy, poza widocznymi uszkodzeniami, zużytego łożyska i uszkodzonego czujnika (nic nie stuka i nie puka)? - być może pytanie banalne, ale nigdy w życiu tego nie robiłem.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
leszek_g
Posty: 492
Rejestracja: 2009-04-10, 09:23
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: EDGE

Re: (Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-07, 13:28

W ekstremalnym przypadku zużycia łożyska (mój przypadek) podniesione koło chodziło na boki o centymetr w lewo prawo, góra dół. Zużycia łożyska nie widać, czujnik może być wytarty.
V4 na lato: VFR 750F
V6 na cały rok :)

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: (Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-07, 13:30

Dzięki - w wolny weekend sprawdzę piasty na wszystkich kołach, dam znać :)
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
misiakmic
Posty: 32
Rejestracja: 2009-05-21, 21:17
Lokalizacja: Wroclaw

Re: (Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-08, 19:24

Może najpierw sprawdzić go kompem? Ja miałem problemy z czujnikiem ABS (zapalała mi sie kontrolka po ostrym dodaniu gazu podczas jazy na suchym), po zrobieniu skrzyni i wykasowaniu błędów wszystko wróciło do normy. Ogólnie zrobił bym wszystkie rzeczy o których mówią chłopaki zaczynając od tych najmniej kosztownych.

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: (Poważny?) Problem z ABS - szczegółowy opis

2010-06-08, 19:34

Dzieki. Swoim kompem nie sprawdze, bo nie mam oprogramowania do diagnozowania modułu ABS, ale postaram się jak najwięcej zrobić samemu.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Wróć do „WARSZTAT”