Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-27, 13:53

Od kilku miesięcy mam problem ze skrzynią automatyczną. W momencie kiedy jest zimna nie zmienia biegów. Kręcę do 4 tys. obrotów a i tak nie zmienia. Dopiero jak trochę przejadę po mieście to zaczyna normalnie działać. Potem jest bez zarzutu. Do momentu rozgrzania skrzyni jeżdżę właściwie na 2 biegu przepisowo do prędkości 50 km/h, aby jej nie męczyć ( w zakresie obrotów od 1,5 do 2,5 tys.). Potem załączam D i jeżdżę już normalnie. Jedynie czasem mam problem na R. Nie mogę od razu włączyć wstecznego. Wtedy trochę ruszę na D jakieś 0,5 m do 1,5 m i wracam na R i mam wsteczny, ale problem też tylko na zimnym (taka drobnostka- chyba coś podobnego jak czasami w manualach).
Olej i filtr w skrzyni automatycznej zmieniony na odpowiedni metodą dynamiczną- około 13 litrów ( Texamatic 7045E-ma odpowiednią specyfikację), nowy filtr Fram i uszczelka. Przejechałem od wymiany jakieś 1000 km. Myślałem, że wróci do normy. Kilka miesięcy temu miałem wymienianą skrzynkę redukcyjną. Przy okazji zdejmowana, czyszczona i uszczelniana miska od skrzyni automatycznej i uzupełniany olej w niej. Od tego momentu zaczął się problem z tymi biegami. Przed wspomnianą wymianą skrzynki redukcyjnej wszystko było Ok. Ten defekt dotyczy tylko zimnego automatu, później wszystko jest w porządku. Biegi wchodzą płynnie w dół i w górę.
Wcześniej na forum podpowiedziano, żeby zacząć od wymiany oleju i filtra. Jednak nie pomogło.
Cokolwiek dalej zrobię to nie chcę topić niepotrzebnie kasy. W związku z tym parę pytań:
1) Czy mogli coś spieprzyć wcześniej przy zdejmowaniu i zakładaniu reduktora i miski od skrzyni automatycznej? Jakieś kabelki, rurki, taśmy?
2) Czy wlewając do reduktora olej o nieco innych parametrach mogli spowodować taką „przypadłość” ( choć system załączania napędów działa bardzo dobrze)?
3) Mechanik, który teraz wymienił olej stwierdził, że można spróbować z regulacją na pompie. Może to coś dać?
4) Kiedyś wyczytałem, że olej w układzie kiedy jest zimny na początku, podgrzewany jest jakąś grzałką. Czy to mogło by zawodzić?
5) Regulacja taśm hamulcowych mogła by coś dać?
Przy wymianie oleju i filtra, mechanik nie stwierdził jakiś nieprawidłowości. Olej był trochę syfiasty i filtr też. Był więc to najwyższy moment na jego wymianę. Poza tym nic. Żadnych opiłków itp.
Kurcze zaczyna mnie to wkurzać. Szczególnie zimą, kiedy rozgrzanie oleju w skrzyni następuje nieco później. Niestety przekłada to się to pewnie na wyższe zużycie paliwa. Z pozytywów, jeżdżę przepisowo do około 50km/h. Proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-27, 14:58

1) Mogli spieprzyć coś z governorem, jest w "przelotce" skrzynia-reduktor, mogli przy ściąganiu i czyszczeniu miski coś dolać nie do końca teges.
2) W zasadzie reduktor nic nie ma do skrzyni.
3) Jaka "regulacja na pompie"??? Niech se może klepki wyreguluje pod czapeczką.
4) Nie ma żadnych grzałek, podgrzewa go chłodnica, mieszanie i praca pod ciśnieniem.
5) Regulacja nie zaszkodzi, można spróbować, ale szanse niewielkie.

Na moje oko, masz po prostu zużytą skrzynię, w tym sprzęgła. Istnieje jakaś szansa że to governor czy luźna taśma (to by było pięknie i tanio), może wymiana oleju na jakiegoś topornego dexronaII by pomogła (ale to koszt i loteria), a może to coś z płytą czy uszczelnieniami, albo, co najprawdopodobniejsze, sprzęgła, no to już poważny remont.

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-27, 15:21

ponieważ miałeś zasyfiony olej to wydaje mi się, że możesz mieć "zarośniete" kanaliki w skrzyni i dopiero kiedy olej jest podgrzany i troszkę "rzadszy" wtedy dopiero wytwarza odpowiednie ciśnienia

nie wiem czy to mam szanse zadziałać, ale wykluczyłbym zużycie tarcz tak samo jak chyba te zarosnięte kanaliki... bo przecież stało się to "w jednym momencie" czyż nie?

a zatem najbardziej prawdopodobny scenariusz był taki: mechanik grzebiąc przy skrzyni, reduktorze i ogólnie w tamtym miejscu pokręcił naciągiem taśm i zepsuł...
stawiam na to!
8-)

Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-27, 16:08

A skoro to się dzieje od momentu wymiany oleum to czy aby nie teges oleum zostało wlane? Ja bym raczej na to stawiał. Sprawdź, jaką on ma specyfikację - w cieple pracuje szybko i sprawnie. W zimnym już gorzej. Może trzeba porównać np. jakiegoś popularnego dextrona II z tym co Ci wlali?
Jash

manius

Re: Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-27, 17:17

....Przy okazji zdejmowana, czyszczona i uszczelniana miska od skrzyni automatycznej i uzupełniany olej w niej. Od tego momentu zaczął się problem z tymi biegami. Przed wspomnianą wymianą skrzynki redukcyjnej wszystko było Ok....
hmm,
zakladajac ze stan oleju masz prawidlowy :roll: :x :eek:

na razie przychodzi mi do glowy jedno:
jaki olej ci wtedy wlali? :roll:

podobny przypadek mial Radek moze nie tak ostro jak u ciebie
ale zalali mu niewlasciwy olej
na szczescie chłop szybko sie skapnął
wymienil dynamicznie na wlasciwy
a mimo tego na zimnym mu sie lekko slizga :-|

qrde
z tymi olejami do ASB to jest tak ze one nie sa ze soba mieszalne :eek:
niestety ale np. dexron II gryzie sie z III nie wspominajac o G czy H
jest to zwiazane z tym ze w zaleznosci od producenta
sa mineralne i syntetyczne i ich nie mozna w zadnym wypadku mieszac!!! :-/

pomieszane ze soba pienia sie tworzac kluski
ktore zatykaja kanaliki/filtry/elektrozaworki itd.....

i tu wydaje mi sie nawet dynamiczna wymiana nie pomoze :eek:
jest to wprawdzie wymiana calego oleju w skrzyni ale niestety nie PLUKANIE

ja na twoim miejscu
zanim wydasz kasie na naprawy
odkrecil bym miske i zerknal
co w trawie piszczy, jak wyglada olej?
czy potworzyly sie kluchy itd....
Ostatnio zmieniony 2007-11-27, 17:26 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-27, 21:38

Fakt faktem że mieszanie jest ryzykowne, ale manius, to na bagnecie widać, jak jest biały albo kłaczki się robią od pomieszanych olei.
Tak naprawdę to trzeba zacząć od oleju i ew. governora, no bo w tych okolicach rzeźbiły mechesy przy reduktorze. Ale ja mam wrażenie że może być problem dużo głębiej (płyta, sprzęgła)

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-27, 22:32

Boni napisał „Na moje oko, masz po prostu zużytą skrzynię, w tym sprzęgła”. Mam nadzieję, że tak nie jest. Zużycie skrzyni nie następuje chyba z dnia na dzień. Co do obecnego oleju to spełnia specyfikację ESP-M2C166-H. Jest go odpowiedni stan. Przy wymianie reduktora dolano do skrzyni coś około 3l oleju. Jakiego nie wiem. Wtedy nie pytałem, bo w tym temacie byłem jeszcze zielony. Wiedziałem tylko, że miał być dextron III.
Wtedy być może zmieszał się i zaczął robić „kluski” ( jak napisał Maniuś) no i zapchał kanaliki itd. Teraz nawet dynamiczna wymiana nie pomogła.
Pozostanie mi więc chyba czekanie, że może samo się jakoś oczyści w tych kanalikach ( jeśli to jest to). Kiedyś podobny problem miał Chevidan. W jego aucie przeszło po około 1 tyś. kilometrów. Ten mechanik , który teraz wymieniał olej zaproponował, aby może zwiększyć ciśnienie na pompie. Tak sobie myślę, że większe ciśnienie powoduje wzrost temperatury ( w tym defekcie to nawet dobrze). Jednak czy nie spowoduję jakiegoś skutku ubocznego, czy nawet awarii? Jest to chyba trochę zgodne z teorią Mikado. Pomysł ten jest do bani wg Boniego, ale to tylko pytanie. Nie znam się na mechanice. Sam praktycznie nie grzebię w aucie. Kurcze muszę jakoś poeksperymentować. Remontu skrzyni nie zamierzam robić. Chyba, że padnie. Póki co jak jest rozgrzana to chodzi bardzo dobrze. Ostatecznie ponowię zadane kiedyś pytanie do kolegów z rejonu Łodzi. Czy ktoś z Was naprawiał, serwisował itp. swoją skrzynię w jakimś sensownym warsztacie?
Pytanie na marginesie co to jest governor?

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-27, 23:05

Ostatecznie ponowię zadane kiedyś pytanie do kolegów z rejonu Łodzi. Czy ktoś z Was naprawiał, serwisował itp. swoją skrzynię w jakimś sensownym warsztacie?
ja po wielu problemach ze skrzynią w p605, nie znalazłem w łodzi serwisu, który by się podjął jej reanimacji. Dopiero we Wrocławiu, ale oni robią tylko wymianę, dostajesz nową po kapitalce a starą zostawiasz. może teraz w łodzi cosik się zmieniło bo to było 5 lat nazad :)
po tej przygodzie mam już 4 auto z automatem i nie mam więcej problemów :)

od taxiarzy słyszałem, że ponoć w Kasas City (konstatntynów łódzki) robi jakiś koleś automaty, ale czy wyznaje się na Explo tego jeszcze nie sprawdzałem ( i mam nadzieję , że nie będę musiał)
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
luk_jag
Posty: 441
Rejestracja: 2007-07-12, 23:00
Lokalizacja: Kutno

Re: Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-27, 23:13

Ja robiłem skrzynkę od mercedesa u p. Tomaszewskiego na listopada 103 w Łodzi i zrobił super
Serwis AGD ardo,polar,whirlpool,amica,ariston,indesit i inne... 601-707-425
Służę pomocą :-)

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-27, 23:34



odkrecil bym miske i zerknal
co w trawie piszczy, jak wyglada olej?
czy potworzyly sie kluchy itd....
Tak swoją drogą to sie zastanawiam dlaczego nikt jeszcze nie założył zwykłego korka spustowego w misce automatu. Wiem pierwsza wymiana po około 100 tys.km więc przez początkowe kilka lat nikt się nie zastanawia nad tematem, ale przy następnych rzecz mogłaby być przydatna.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-27, 23:46

dlaczego nikt jeszcze nie założył zwykłego korka spustowego w misce automatu.
na dobrą sprawę trzeba wymieniać i filterek , a tego przez korek spustowy nie da rady zrobic :)
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

manius

Re: Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-28, 09:24

Tak swoją drogą to sie zastanawiam dlaczego nikt jeszcze nie założył zwykłego korka spustowego w misce automatu.
:-)
bo przy wymianie oleum i tak musisz wymienić filtr,
a do tego trza miskę ściągnąć :-P

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-28, 09:36

Pozostanie mi więc chyba czekanie, że może samo się jakoś oczyści w tych kanalikach ( jeśli to jest to). Kiedyś podobny problem miał Chevidan. W jego aucie przeszło po około 1 tyś. kilometrów. Ten mechanik , który teraz wymieniał olej zaproponował, aby może zwiększyć ciśnienie na pompie. Tak sobie myślę, że większe ciśnienie powoduje wzrost temperatury ( w tym defekcie to nawet dobrze). Jednak czy nie spowoduję jakiegoś skutku ubocznego, czy nawet awarii? [...]
Pytanie na marginesie co to jest governor?
Regulator odśrodkowy ciśnienia, siedzi na końcu skrzyni w tym łączniku między właściwą skrzynią a reduktorem, jest dość czuły na olej i temperaturę, no i istnieje jakieś niewielkie prawdopodobieństwo, że jak motali z reduktorem to coś ci tam zbroili.

Że samo coś się naprawi w hydraulice, to oczywiście można liczyć, ale to mniej więcej jak liczyć na 6 w totka zamiast wypłaty ;)

Co do "zwiększania ciśnienia na pompie", to jest to niezgodne "ze sztuką" i ze zdrowym rozsądkiem, może rozwalić ci kupę rzeczy w skrzyni, i w ogóle nie bardzo sobie wyobrażam jak ten gość ma to zamiar zrobić w tej skrzyni, zaślepi ci kanał chłodzenia czy jak?

Pisząc że to ogólne zużycie, miałem na myśli nie to że od ogólnego zużycia z dnia na dzień ci skrzynia pada, ale kompleksowo po wymianie oleju - masz zużyte sprzęgła, starte tarcze, za słabe tłoki, słabe uszczelnienia, itp, syfny gęsty olej pełen szlamu i opiłków dawał duży opór i spinał te wyluzowane sprzęgło, uszczelniał zaworki, teraz wszystko się wymyło, olej jest norma, i teraz dopiero widzisz luz i poślizg na sprzęgle czy taśmie czy przepuszczanie na płycie, a dopiero jak się wszystko trochę ogrzeje, to luzy się kasują.

Zacznij może od taśm, to jest łatwe i z zewnątrz, potem ew. governor czy się nie zacina na zimno, ale to już trzeba transferbox zrzucić, ale nadal da się bez rozwalania skrzyni i zrzucania miski i oleju. Potem to już jest głebiej, płyta, hydraulika, sprzęgła, no to tsię nie opłaci, lepiej jeździć, i liczyć, że a nuż się naprawi, albo jak zacznie zdychać. Np nasz jeździ na tylko 1 2 w przód i ślizgającej się R i jeszcze daje radę ;)

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-28, 09:59

w całej rozciagłosci tematu Marcinie są dwie drogi: jeździć i czekać oraz zwalać skrzynię, sprawdzać i naprawiać. Moim zdaniem druga pomimo kosztów i "strachu" bedzie docelowo tańsza i lepsza. Czekając możesz zajeździć (być może dobrą jeszcze skrzynię) i nie mieć czego potem reanimować w prosty sposób. Teraz wystąpiło coś co uniemozliwia normalną jazdę (może tak jak napisał Boni - po wymianie szlamu na nominał zaczęło "nierobić"). Jeśli nie pomoże regulacja taśm to skrzynia na dół i kontrola. Zacząłbym od kanałów i ogólnego spojrzenia na stan podzespołów, ale to już zadanie dla mechanika z doświadczeniem. Samo się to nie naprawi. Nie ma chyba też żadnego rozsądnego wytłumaczenia na mój znacznie wczesniejszy pomysł o jakimś zabrudzeniu kanałów poza małym filterkiem - usterka wystąpiła przecież nagle... :?

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: Automat jak zimny nie zmienia biegów

2007-11-28, 14:40

Dziękuję za Wasze podpowiedzi. W związku z tym, że nie zamierzam na razie wyjmować skrzyni ani reduktora, to trochę poczekam z dalszymi krokami. Największy problem (zarówno na teraz jak i na przyszłość) to brak odpowiedniego i sprawdzonego serwisu w pobliżu Łodzi. Takich, którzy auto wezmą i zobaczą co da się zrobić jest pełno. Tak zresztą uszkodzono mi poprzedni reduktor. Ponawiam prośbę o namiary na sprawdzonych fachowców najlepiej takich, którzy robili skrzynie Forda. Są warsztaty jak ten we Wrocławiu, czy w Warszawie i okolicach. Nie chciałbym jednak zostawić samochodu i usłyszeć za parę dni, że remont generalny i mam wyskoczyć z 4 tys. zł. Jest firma koło Częstochowy, która odbiera starą skrzynię, a montuje swoją dobrą po remoncie i daje na to chyba 6 miesięcy gwarancji. Koszt coś 3,5 tys. To chyba podobny system jak u tych z Wrocławia. Czy jednak jest w tym jakiś sens. Wydam taką kasę, mając świadomość że może była to jakaś pierdoła. Ryzykuję, trochę pojeżdżę i zobaczę. Najgorsze zawsze jak wyjdzie jakaś pierdoła. Jak samemu nie znasz się na tym, to mechanicy zedrą z ciebie po trochu. Najpierw psują a potem naprawiając bądź nie. Jak coś w temacie skrzyni drgnie, to dam znać.
Explorer 2'' lift, 31x10,5x15

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”