Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Szpilki koła ExII SOHC

2010-07-22, 17:09

szpilki w moim przypadkiem wyszły bardzo łatwo :D znaczy jedna na próbę :D pasują szpilki od szerokiego jak ktoś już pisał w sumie są troszkę krótsze ale gwintu mają tyle samo gwint na 100% 1/2" nie 1.25
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Szpilki koła ExII SOHC

2010-07-23, 21:57

Jakby co ja też mogę wybić z piasty i wysłać, z wybijaniem nie ma problemu już to robiłem, też od razu pomyślałem, że pierścieni nie założył, ale może mu źle dokręcili teraz ci opiniarze są tak niedokładni, że trzeba po nich zawsze sprawdzać ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Szpilki koła ExII SOHC

2010-07-23, 22:01

Śmiejcie się albo i nie ale ja koła dokręcam kluczem dynamometrycznym.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Szpilki koła ExII SOHC

2010-07-23, 22:14

przyzwoici oponiarze też używają kluczy dynamometrycznych :)
Artur ma już szpilki jutro je wymieni i będzie git :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
LukMan
Posty: 827
Rejestracja: 2009-10-17, 20:21
Lokalizacja: Kośmidry (Śląsk)

Re: Szpilki koła ExII SOHC

2010-07-23, 22:45

Śmiejcie się albo i nie ale ja koła dokręcam kluczem dynamometrycznym.
ja tez i nie ma sie co tu smiac. :-P Zakupilem sobie taki klucz i przed kazdym dluzszym wyjazdem sprawdzam. Zdaza sie ze czasami nakretki sa poluzowane... Moze przez to , ze kola sa troche za duze :-D
Трактор No.1....

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Szpilki koła ExII SOHC

2010-07-24, 09:21

Ja też używam tylko ustawiam 190 nieco więcej niż w instrukcji, jak się odkręcają to może warto na klej. Co do mechaników i klucza dynamometrycznego w ich rękach to czasem nie wystarcza i nie stanowi to o porządności ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Szpilki koła ExII SOHC

2010-07-24, 22:26

pewnie da się bo już kiedyś parę osób zbierało stare piasty żeby robić z nich dystanse (wykorzystywać szpilki)
a jest jakis slad po tym na forum?
pytaj kasper3211 on na pewno tak robił, brał ode mnie nakrętki i chciał też szpilki ale nie sprzedałem :-P
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
lysywujta
Posty: 417
Rejestracja: 2007-11-28, 22:06
Lokalizacja: Będzin
Model Explorera: Dodge Ram'08 5,7 HEMI

Re: Szpilki koła ExII SOHC

2010-07-25, 13:26

Aby sfiniszować temat.Fele kupiłem z otworem 84 mm,nasze maja około 71 mm.Dorobiłem pierscienie centrujace ze stali na zamówienie u tokarza.Robota zacna -koszt 20 zl za szt.Przed wyjazdem gumiarz załozył fele z pierscieniami,auto odebrałem juz gotowe.Nauka na przyszłość - Sprawdzić robote "fachowca".Wyjechałem na saxy i 90 km przed Gdanskiem zaczęło trząść kierownicą,zjechałem na opuszczona stacje .Ogledziny i widok 3 urwanych szpilek mnie znokautował.Dodatkowo brak nakretek.Auto na lewar i na szczescie na starym zapasie udało mi sie pochytac nakretki na uwalonych szpilach,w wyniku braku 3 nakretek zmuszony byłem poodkrecac po jednej z innych kół. Przy okazji spradzałem dokrecenie innych nakretek i w jednym kole była 1 lub 2 poluzowane.nie sprawdziłem przed wyjazdem ,ale podejrzewam ,że było to ewidentne niedbalstwo gumiarza.Pewno dokrecił samym pneumatykiem i nie dokrecal dynamometrycznym.Tak dotarłem do Władka zatrzymując sie co 50 km i sprawdzajac dokrecenie nakretek.Urlop zacząłem od wykonania kilku pomocnych telefonów,ale najwazniejsze jest to ,że to koledzy z forum dzwonili do mnie z oferta pomocy.. I tak po szpilki pojechałem do Gdańska do Jurka Mika,potem wszystko wymienili mi w Gdyni w Camaro.Szpilki wybija sie z piasty i na to miejsce wkreca nowe.Oczywiscie Adamo w Malborku był juz gotowy ze swoim mechaniorem i oczywiscie wspierał mnie telefonicznie pomoca.Wybrałem Gdansk i Gdynie bo było duzo blizej.Dzis wróciłem bezpiecznie do domu.
Wniosek ,który mi się nasunał.
Obserwowałem robote chłopaków z Camaro.Nakretki dokrecali za pomoca pneumatyka,ale pozniej kazda oddzielnie kluczem dynamometrycznym.Efekt był taki ,ze wyczulony sprawdzalem przy kazdym tankowaniu nakretki i odkrecania nie bylo.Wiec na tej podstawie moge stwierdzic ,że uwalenie szpilek było efektem niedbałego dokrecenia przez gumiarza nakretek jak zakładał mi fele.
Ostatnio zmieniony 2010-07-25, 13:29 przez lysywujta, łącznie zmieniany 1 raz.
Manuale do EX i inne http://www.5fantastic.pl . Nick lysywujta

Awatar użytkownika
Klubowicz perkuter
Klubowicz
Posty: 464
Rejestracja: 2008-01-25, 21:53
Lokalizacja: Zwoleń
Model Explorera: Ponownie Blazer 4.3

Re: Szpilki koła ExII SOHC

2010-07-27, 18:49

lysywujta, I przez takiego gnoja można całą rodzinę .....nie daj boże.
Jedz do niego lej w mordę i kop po jajach może to go czegoś nauczy i nie daj sobie wmówić że to robota ucznia była. :shock: :shock: :shock:

Wróć do „WARSZTAT”