Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
maciejandrz
Posty: 357
Rejestracja: 2010-03-09, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Problem ze wspomaganiem kierownicy.

2010-08-01, 11:42

Jestem właśnie po wymianie prawej piasty i .... pojawił się nowy problem.
Auto było na podnośniku i w czasie wymiany piasty aby ułatwić sobie jej wykręcenie i przykręcenie nowej chwytałem na zgaszonym silniku lewe koło i przekręcałem je w jedną lub drugą stronę. Po skręceniu wszystkiego, postawieniu auta na kołach i po odpaleniu go pojawił się problem ze wspomaganiem. Będąc na postoju i kręcąc kierownicą w prawo lub lewo koło kierownicy (a właściwie cały samochód) zaczyna się trząść, natomiast patrząc na koła widać jak skręcają się "skokami". Czy jest możliwe , że zapowietrzyłem ukł.wspomagania skręcając kołami na zgaszonym silniku? Dodam, że przejechałem kilka kilometrów i problem jest mniejszy ale nie zniknął do końca :-/
Pozdrawiam.
Maciej

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

2010-08-01, 11:57

Raczej nie możliwe, ja zmieniałem maglownicę, olej spuściłem z chłodnicy i z pompy, po założeniu zalałem i nie było takich cyrków ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

2010-08-01, 12:51

a zajrzałeś do zbiorniczka wyrównawczego od wspomagania czy jest oleum?

innej przyczyny nie widzę - zapowietrzyć się nie da jeśli jest olej w systemie.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
maciejandrz
Posty: 357
Rejestracja: 2010-03-09, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

2010-08-01, 20:50

a zajrzałeś do zbiorniczka wyrównawczego od wspomagania czy jest oleum?
Sprawdziłem, stan jest na max. I właśnie dlatego zgłupiałem :roll:
Dodam szczegół moim zdaniem nie związany z problemem - w czasie wymiany piasty wymieniłem przy okazji łączniki stabilizatora oraz gumu stabilzatora. Ale jeśli usłyszę od Was, że to jest przyczyną to padnę ;-)
Pozdrawiam.
Maciej

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

2010-08-01, 20:50

nie wiem jak w II ale w jedynce przy normalnym stanie oleju jak byś kręcił maglownicą na zgaszonym silniku to wywaliło by ci olej , jeśli jest tak samo a tobie nie wywaliło to raczej było za mało oleum. w tym samym czasie wysłaliśmy post :-)
Ostatnio zmieniony 2010-08-01, 20:51 przez norbi73, łącznie zmieniany 1 raz.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

2010-08-01, 20:53

nie wiem jak w II
dwójka nie rzyga olejem od wspomagania na postoju
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

2010-08-01, 21:40

Spróbuj np, na trawce aby było lżej przez jakiś czas na odpalonym silniku skręcać kołami do oporu w obydwie strony, do powinno ładnie odpowietrzyć układ,choć nie wiem jak mógł dostać powietrza, może pomoże , zawsze warto próbować od najprostszych rzeczy.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
maciejandrz
Posty: 357
Rejestracja: 2010-03-09, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

2010-08-01, 22:06

Spróbuj np, na trawce aby było lżej przez jakiś czas na odpalonym silniku skręcać kołami do oporu w obydwie strony
Nic nie pomagało, robiłem tak przez dobre 10min. Dopiero w czasie jazdy troche ustało, ale nie do końca. Mimo wszystko dziękuję za za podpowiedzi :mrgreen:
Pozdrawiam.
Maciej

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

2010-08-01, 22:10

u mnie w II wywala olej na nie odpalonym silniku,zaczekaj do rana i będzie w porządku,mam dokładnie to samo jak na sucho czyli bez odpalonego silnika kręcę kierownicą to wywala olej i układ się zapowietrza,trzeba uzupełnić olej i zostawić samochód w spokoju na kilka godzin-sam się odpowietrzy,mechanik powiedział mi że to normalne w amerykanach,chociaż trochę to dziwne,ostatnio uszczelniłem chłodniczkę wspomagania i wydaje mi się że nie ma już tego problemu,muszę kiedyś sprawdzić.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
LukMan
Posty: 827
Rejestracja: 2009-10-17, 20:21
Lokalizacja: Kośmidry (Śląsk)

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

2010-08-01, 22:59

wystarczy zapalic motor , poluzowac korek , pokrecic kierownica , zakrecic korek, zgasic motor i jak oleum za malo to dolac. sprawdzony sposob :-D
Трактор No.1....

Wróć do „WARSZTAT”