Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

olej?

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

mlodywafel

olej?

2007-12-01, 07:45

witam, wiem szukałem i mam jeszcze większą zagwostkę.Manius pisze lać 0W30 czyli pełen syntetyk ok taki chciałem zalać ale z uwagi że nie mam książki servisowej nie wiem co było wcześniej to pomyślałem (153 tys km)może jednak półsyntetyk czyli czyli 10W/30 lub 10W/40
bo mineralny ma przecież oznaczenie 15W/ a takiego oleju na zaleceniu maniusa nie było
przyznam szczerze że pracowałem kiedyś na wymianie oleju (jako uczeń) i tam podział był prosty
0W/ 5W/ pełen syntetyk
10W/ pół syntetyk
15W/mineralny
więc trochę sie zdziwiłem jak w którymś poście na ten temat czytam że ktoś ma zalany mineralny 5w/30
najlepiej było by jak by mi ktoś podał dokładną specyfikacje producenta i oznaczenie oleju jaki powinien być zalany to ja się dzisiaj jeszcze wstrzymam z wymianą i zamówie w hurtowni ew w fordzie w Poznaniu bo mam najbliżej

Awatar użytkownika
sylwia
Posty: 275
Rejestracja: 2007-09-14, 21:06
Lokalizacja: Poznań

Re: olej?

2007-12-01, 08:26

W fordzie w pniu ostatnio mieli z 5w30 tylko butelki po 1l. Ja mam zalane texaco 5w30 (na plus 5litrowa butla, bo czasem jest 4l, a wejdzie ci ok 4,5-4,7).

manius

Re: olej?

2007-12-01, 12:28

....Manius pisze lać 0W30 czyli pełen syntetyk...
:eek:
ze co?
nigdy czegoś takiego nie napisałem :x

lejesz te:
5W30, 10W30, 5W40, 10W40

5W najlepiej w zimę
40W najlepiej latem

znowu kłania się funkcja SZUKAJ :fack-off:
wpisałem olej i natychmiast znalazłem
TO O OLEJACH

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: olej?

2007-12-01, 15:08

lejesz te:
5W30, 10W30, 5W40, 10W40
ford zaleca 5W30 a pozostałe są jako opcja, przynajmniej tak ja mam w swojej instrukcji
:)
Manius pisze lać 0W30
a o 0W30 nigdy nie słyszałem, a tymbardziaj żeby maniuś miał pisać :shock:
Ostatnio zmieniony 2007-12-01, 15:08 przez fotomysz, łącznie zmieniany 1 raz.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

mlodywafel

Re: olej?

2007-12-01, 16:26

Manius przepraszam walnąłem sie zwracam honor chodziło mi o 5w/30 właśnie wróciłem z warsztatu mechanik osłuchał silnik na zimno aż do momentu kiedy zaczyna stukać i jednoznacznie nie potrafi udzielić diagnozy chociaż nie wydaje mu się żeby to była panewka bo jak stwierdził panewka stukała by również na zimno a tutaj przejechałem po mieście ok 2km i jeszcze stał w miejscu ok 5 min i dopiero jak dostał temperatury którą już utrzymywał zaczęło stukać.Druga sprawa już chciałem wykręcać shift motorek co by przy nim pogrzebać ale podniosłem auto na podnośnik i okazało się że napędy się załączają jak mam wciśnięty hamulec zarówno hi jak i low czy tak to powinno się odbywać ? Teraz dochodzę do oleju dzwoniłem do hurtowni i niestety nie mieli oryginalnego forda jako jego zamiennik podali mi Mobil super FE 5w/30 4lit 75 zł (cena hurtowa) czy ktoś go juz zalewał i czy może być ?
Następna sprawa sprawdziłem poziom oleju w silniku i skrzyni silnik rozgrzany na bagnecie stan ok 1 cm powyżej max!! olej czarny śmierdzący sprawdzam skrzynie na odpalonym i po przejechaniu ok 5 km i tu już w ogóle mnie zdziwiło nie dało się odczytać mimo kilku prób ponieważ cały czas wskazywało na grubo powyżej max na wysokości literek ss w napisie <do not cross> które są na bagnecie powyżej tego załamania na bagnecie olej koloru1 czerwonego śmierdzący spalenizną.W poniedziałek wymienie olej w silniku nie wiem czy dam rade samemu ze skrzynią pozatym dopiero zamówię filtr do skrzyni czekam na jakieś sugestie z waszej strony

manius

Re: olej?

2007-12-01, 18:34

Manius przepraszam walnąłem sie zwracam honor chodziło mi o 5w/30 właśnie wróciłem z warsztatu mechanik osłuchał silnik na zimno aż do momentu kiedy zaczyna stukać i jednoznacznie nie potrafi udzielić diagnozy chociaż nie wydaje mu się żeby to była panewka bo jak stwierdził panewka stukała by również na zimno a tutaj przejechałem po mieście ok 2km i jeszcze stał w miejscu ok 5 min i dopiero jak dostał temperatury którą już utrzymywał zaczęło stukać.
dziwne,
pozostaje stetoskop i dokladnie osluchac silnik
gdzie konkretnie stuka
okazało się że napędy się załączają jak mam wciśnięty hamulec zarówno hi jak i low czy tak to powinno się odbywać ?
hmm
normalnie 4x4High mozna zalaczac w czasie jazdy
tylko 4x4Low na N
Mobil super FE 5w/30 4lit 75 zł (cena hurtowa) czy ktoś go juz zalewał i czy może być ?

mozesz spokojnie lac
sprawdziłem poziom oleju w silniku i skrzyni silnik rozgrzany na bagnecie stan ok 1 cm powyżej max!!
sprawdzam skrzynie na odpalonym i po przejechaniu ok 5 km i tu już w ogóle mnie zdziwiło nie dało się odczytać mimo kilku prób ponieważ cały czas wskazywało na grubo powyżej max na wysokości literek ss w napisie <do not cross> które są na bagnecie powyżej tego załamania na bagnecie olej
no to ktos nadgorliwy podolewał za duzo :eek:
a to smierc dla silnika
jak jest za duzo oleju to wal korbowy styka sie z olejem a raczej ubija piane
(rozbryzguje po calej skrzyni korbowej) co w konsekwencji powoduje ze pompa
moze nie zaciagac nalezytej ilosci oleju..... :-/
to moze byc powodem twojego stukania :eek:

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: olej?

2007-12-02, 11:40

literek ss w napisie <do not cross>
napis mówi NIE JEŹDZIĆ !!!!!, ktoś musiał uzupełniać olej na zimnym i nie pracującym silniku, a patrzył na znacznik dla rozgrzanej skrzyni.

Jak czuć spalenizną to też nie jest najlepiej.

Spuszczaj jak najszybciej olej ze skrzyni do odpowiedniego stanu, i przygotowuj się do wymiany oleum w skrzyni.

Ale ja by liczył się z tym iż po wymianie oleju w skrzyni może się pogorszyć, a nawet skrzynia przestać pracować. Poprzednik nie dbał o skrzynię i ją mógł zniszczyć. Jest kilka możliwości:
1. wymienisz olej w skrzyni i wszystko będzie ok. :-)
2. wymienisz olej w skrzyni i może się nowy zważyć ze starym (chyba że masz pewność na jakim jeździł poprzednik) i po zatyka kanaliki :-/
3. stary olej jest strasznie przepracowany i ma dużo opiłków z tarczek, więc ma większą lepkości, a nowy wypłucze wszystkie osady i tarczki zaczną się ślizgać. :x

Nie mam zamiaru Ciebie straszyć ale bądź na takie ewentualności przygotowany. Niestety jak poprzednik nie dbał o autko to troszkę pracy trzeba włożyć, ale potem jest już tylko sama frajda i satysfakcja.
Ostatnio zmieniony 2007-12-02, 11:41 przez fotomysz, łącznie zmieniany 1 raz.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

mlodywafel

Re: olej?

2007-12-02, 11:49

Manius jak rozmawialiśmy przez tel mówiłeś też że może to być coś z pompą oleju a czy jak odkręcę miskę to będę miał do niej dostęp?.dodam jeszcze że to stukanie jest gdzieś na granicy silnik skrzynia (tak mówił wczoraj mechanik)jutro mam nadzieje że ktoś mi osłucha motor stetoskopem :-(

manius

Re: olej?

2007-12-02, 13:05

....czy jak odkręcę miskę to będę miał do niej dostęp?.

zeby zdemontowac miske musisz sciagnac przednia os :eek:
a i tak do pompy sie nie dostaniesz bo pomiedzy jest jeszcze skrzynia korbowa (3)

pompa siedzi dokladnie w tylnej czesci po prawej stronie silnika
Załączniki
255.jpg
255.jpg (76.45 KiB) Przejrzano 5339 razy

mlodywafel

Re: olej?

2007-12-02, 14:40

Manius a czy to jest kompletny silniczek (tzn bez osprzętu)do naszego explorerka?

LINK DO SILNIKA

i czy zgadzasz się z tym twierdzeniem że panewka stukała by i na zimnym i na gorącym? a nie dopiero jak się porządnie rozgrzeje?

[ Komentarz dodany przez: Rad-T: 2007-12-03, 10:02 ]
zmienilem postac linka bo nie miescil sie na ekranie i wymuszal przewijanie strony przegladarki w poziomie. :)
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez mlodywafel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: olej?

2007-12-03, 09:57

Napis mówi - nie przekraczać. W instrukcji dodają, że może to skutkować uszkodzeniem skrzyni. Co do opiłków - skrzynia (jej dolna pokrywa) powinna mieć taśmę magnetyczną, która wychwytuje ( no, przynajmniej powinna) wszystkie cząstki metaliczne. I z tego co oglądałem w swoim (a oleum nie było zmieniane co najmniej 60tys. bo 1)nie wiedziałem, 2)mi się nie chciało) to doskonale sobie z tym radzi. Co ma do tego pompa oleju w silniku? Rozumiem, że wymiana oleju w skrzyni jest istotna, nawet bardzo, ale bym nie dramatyzował. Być może trafiłem na jakiś zmianoodporny egzemplarz, ale moja trzyma się dobrze (poprzednie szarpania były wywołane zbyt małym stanem oleju). Jak wyciągnąłem filtr ze skrzyni to już w ogóle nie istniały tam filtry siatkowe na wlocie i wylocie. Po prostu się w niebyt obróciły. A mimo to działa. Skrzynia jest może i słabym punktem tego wozu, ale bez dramatyzmu.
Jash

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: olej?

2007-12-03, 10:24

Jash, ale oni o silniku rozmawiają... :D

Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: olej?

2007-12-03, 13:56

no tak, ale ja tu pisałem, Panie, tego, na temat skrzyni - czyli temat poruszany wcześniej. No, ale jakoś tak późno mi się napisało ...
Jash

manius

Re: olej?

2007-12-03, 17:11

Manius a czy to jest kompletny silniczek (tzn bez osprzętu)do naszego explorerka?
tylko ze to jest do "THIS IS A 2004 MODEL"
i czy zgadzasz się z tym twierdzeniem że panewka stukała by i na zimnym i na gorącym? a nie dopiero jak się porządnie rozgrzeje?
no niby tak

chevidan

Re: olej?

2007-12-10, 23:56

o tych dźwiękach w silniku kilka słów(posłuchałem nagrania).jeżeli jest to panewka,to jest to panewka korbowodowa(panewka główna wydaje podobny dźwięk ale o conajmniej podwójnej częstotliwości).panewki na korbach słychać z regóły przy odpaleniu na zimnym silniku przez chwilkę następnie po nagrzaniu silnika,po "przygazówce"kiedy schodzi z obrotów słychać wyraźne stukanie.dźwięk który odsłuchałem sugeruje że panewki już nie ma bo się stopiła(czyli panewka się obruciła,nie miała już smarowania a ktoś chciał mimo wszystko dojechać do domu)taki dźwięk to ostatnie stadium przed skrzywieniem korbowodu lub zrobieniem dziury w bloku-radzę tak nie jeździć.z kolegą mlodywafel już rozmawiałem na temat naprawy u mnie i zobaczę dokładnie co tam się dzieje ale istnieje też iskierka nadziei że to coś innego wydaje taki dźwięk i nic strasznego się nie stało jednak nie chcę robić nadziei bo to tylko 5% szansy.

Wróć do „WARSZTAT”