Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
kmc
Posty: 86
Rejestracja: 2010-07-03, 10:05
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: III '04
Kontakt: Strona WWW

Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-02, 15:33

Witajcie, wykończy mnie to auto psychicznie i finansowo. Coś zaczęło mi chrupać przy gwaltownym dodaniu gazu, czasami rowniez przy gwaltownym hamowaniu. Po odpieciu shift motorka wszystko wskazuje na prawy przegub wewnetrzny. Czy mozna wymienic sam przegub, czy trzeba cała półoś?
Z drugiej strony zastanawiam się co bedzie jak zamówie przegub a okaze się, że na półosi jest wywalony w kosmos frez....


Chyba się czuję zmęczony tym autem. Jeszcze się okazuje, że leci uszczelniacz przedniego mostu :-(

pozdrawiam
Krzysiek K.M.C. Płock
był Ex '99 4.0
jest Ex III 4,0 '04

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-02, 15:48

Zapchać ze skarpy i będzie spokój :-P
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

kmc
Posty: 86
Rejestracja: 2010-07-03, 10:05
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: III '04
Kontakt: Strona WWW

Re: Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-02, 17:21

Zapchać ze skarpy i będzie spokój :-P

przy moim pechu to pewnie by zjechał i spokojnie czekał na dole, a przyznam, że w Płocku skarpe mamy sporą ;-)

a wracjąc do przegubu.......? :-p
Krzysiek K.M.C. Płock
był Ex '99 4.0
jest Ex III 4,0 '04

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-02, 19:31

teoretycznie przeguby są wymienialne, ale zbicie tego pierścienia segera na którym się trzyma graniczy z cudem. Porządne imadło, niezły młotek i dużo samozaparcia :D i powinno się udać, na pewno trzeba założyć nowy pierścień bo ten na bank się posypie.

i nie ma się co poddawać - nikt nie ma takiego pecha jak ja :D dwa rozrządy, wybuch silnika po drugiej wymianie, więc w zasadzie 2 i pół rozrządu :D dwie półośki i trzy pompy paliwa pod rząd... już dawno miałem ochotę utopić go w Wiśle :P
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

kmc
Posty: 86
Rejestracja: 2010-07-03, 10:05
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: III '04
Kontakt: Strona WWW

Re: Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-02, 19:38

wiedziałem, że nie będzie łatwo :-(
Gdzie taki pierścień możńa zanabyć?
Bo rozumiem, że żeby wymienić półoś trzeba rozkręcać most? Dobrze zrozumiałem inforamcje z "foruma" Drogie Bravo?
Krzysiek K.M.C. Płock
był Ex '99 4.0
jest Ex III 4,0 '04

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-02, 19:45

nie :) półośkę wyjmujesz bez dotykania mostu, czeka cię tylko rozkręcanie wszystkiego od strony piasty, no i musisz wypiąć górny sworzeń, żeby odgiąć na dolnym sworzniu na tyle to coś (kolumna ? nie wiem jak to nazwać - to na czym siedzi piasta, klocki, etc) żeby wysunąć półośkę z piasty, a potem to już ją po prostu wyciągasz z mostu.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-02, 19:46

(kolumna ? nie wiem jak to nazwać - to na czym siedzi piasta, klocki, etc)
zwrotnica
Ostatnio zmieniony 2010-09-02, 19:47 przez Speedo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-02, 19:48

TT czy H0 ? :D
dzięki - tego słowa mi brakowało :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

kmc
Posty: 86
Rejestracja: 2010-07-03, 10:05
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: III '04
Kontakt: Strona WWW

Re: Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-02, 20:31

nie :) półośkę wyjmujesz bez dotykania mostu, czeka cię tylko rozkręcanie wszystkiego od strony piasty, no i musisz wypiąć górny sworzeń, żeby odgiąć na dolnym sworzniu na tyle to coś (kolumna ? nie wiem jak to nazwać - to na czym siedzi piasta, klocki, etc) żeby wysunąć półośkę z piasty, a potem to już ją po prostu wyciągasz z mostu.

kumam i dziękuję, że zamiast 200 mam wydać 500 ;P :D
Krzysiek K.M.C. Płock
był Ex '99 4.0
jest Ex III 4,0 '04

Awatar użytkownika
karol449
Posty: 210
Rejestracja: 2008-06-29, 10:30
Lokalizacja: Kutno

Re: Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-02, 21:24

Widzisz kolego zamiast sie meczyc wystarczylo zadzwonic lub wpasc na Kutno masz niecale 50 km unas wiekszosc takich spraw zalatwia sie od reki. Pozdrawiam
604 652 172

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-03, 00:53

teoretycznie przeguby są wymienialne, ale zbicie tego pierścienia segera na którym się trzyma graniczy z cudem. Porządne imadło, niezły młotek i dużo samozaparcia :D i powinno się udać, na pewno trzeba założyć nowy pierścień bo ten na bank się posypie.

i nie ma się co poddawać - nikt nie ma takiego pecha jak ja :D dwa rozrządy, wybuch silnika po drugiej wymianie, więc w zasadzie 2 i pół rozrządu :D dwie półośki i trzy pompy paliwa pod rząd... już dawno miałem ochotę utopić go w Wiśle :P
Rad-T nie odstraszaj tak brutalnie przyszłych nabywców żelaza z silnikiem SOHC :-D
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

kmc
Posty: 86
Rejestracja: 2010-07-03, 10:05
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: III '04
Kontakt: Strona WWW

Re: Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-13, 18:53

Ok mili Państwo wreszcie znalazłem czas zajać się przegubami i mam kolejne dwa pytania, kolejne dwie prośby:
1. Okazało się, że przeguby mam w stanie cacy-miód, ale półoś wysuwa się z przegubu wewnętrznego, ze względu na mocno nadwątlony pierscień zabezpieczający. Czy ktoś ma pomysł gdzie zdobyć taki pierścień??
Nie byłoby problemu pewnie, ale w przeciwieństwie do innych aut ten jest płaski a nie okrągły. Any pomysły? :-)
Krzysiek K.M.C. Płock
był Ex '99 4.0
jest Ex III 4,0 '04

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-14, 08:20

wysuwa się całkiem luźno czy trzeba lekko pomóc ? jeśli lekko pomóc ręką to wszystko jest OK - akurat półośka za sztywno to w przegubie nie siedzi.

spróbuje zapytać znajomego z serwisu 4x4 - on mi załatwiał ten pierścień jak walczyłem ze swoimi przegubami. Pewni jakiś najzwyklejszy moto sklep typu polmozbyt czy coś - oni mają zawsze takie ciekawostki :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

kmc
Posty: 86
Rejestracja: 2010-07-03, 10:05
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: III '04
Kontakt: Strona WWW

Re: Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-14, 09:23

po nabiciu siedzi na miejscu, ale jak sie mocno szarpnie to sie wysuwa.
W skrócie: po wyjeciu i wlożeniu silnika cos mi zaczelo napieprzac przy gwaltownym ruszaniu. Nieslusznie wymienilem poduszke pod skrzynia. Potem dokladna wizja ukazala, ze przegub sie przesuwa dosc swobodnie. Wymyslilem, ze jak byl wyjety silnik, auto poszlo ostro do gory, a potem jeszcze bylo lewarowane i polos mogla sie wysunac.
Czyli, reasumujac, ona nie musi byc tam tak zaklinowana, ze tylko walenie mlotkiem powinno ja wysunac?

pozdrawiam
Krzysiek K.M.C. Płock
był Ex '99 4.0
jest Ex III 4,0 '04

kmc
Posty: 86
Rejestracja: 2010-07-03, 10:05
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: III '04
Kontakt: Strona WWW

Re: Przegub wewnętrzny prawy

2010-09-15, 11:01

sie cholera dzieje. Po zlozeniu wszystkiego do kupy, wyjazd z kanału i gaaaaz do dechy i znowu bububububu napierdziela prawe koło :-(
Wjazd na kanał, tym razem widać, że półoś wysuwa sie ale z mostu, tam zabezpieczenie tez było mocno sfatygowane.
Czy z mostu, prawa półoś, tez ma sie wysywać z lekkim oporem, czy z oporem dużym.
Za chwilę jak tak pójdzie, zostanę na zimę z napędem na tył :-(

pozdrawiam
Krzysiek K.M.C. Płock
był Ex '99 4.0
jest Ex III 4,0 '04

Wróć do „WARSZTAT”