Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

wymiana drazkow kierowniczych srodkowych EXII

2008-05-30, 20:37

Mam wytluczone juz masakrycznie drazki srodkowe wiec postanowilem je wymienic, wstepne ogledziny i zglupialem... :shock:

jak sie dostac kluczem zeby odkrecic drazek od maglownicy ??? przeciez tam za cholere miejsca nie ma - po bokach caly wozek zakrywa, od tylu maglownica, od dolu wahacz.

Chyba nie trzeba zwalac wahacza ?? powiedzcie ze jest inny sposob :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wymiana drazkow kierowniczych srodkowych EXII

2008-05-30, 21:09

dobra mialem przeblysk geniuszu :P

robie to pierwszy raz a wystarczylo przekrecic kierownice w polozenie max skret :P

prosze sie nie nabijac heheheheh



a dla potomnych zostawie tego posta - beda mieli 15 min mniej pracy
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: wymiana drazkow kierowniczych srodkowych EXII

2008-05-30, 23:22

no już miałem ci napisać ale w porę się połapałeś...

wymieniłeś już? ja stwierdziłem, że nie muszę bo luzów jeszcze nie ma... tak samo jak niepotrzebnie wymieniłem piasty i kontrolka ABS świeci... całe szczęście, że tamtych nie wyrzucałem.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wymiana drazkow kierowniczych srodkowych EXII

2008-05-31, 08:34

Wymienione jeszcze nie - ale juz "odkryte" i na wierzchu pozostalo odkrecic i wstawic nowe.

Luz maja straszny - caly uszczelniacz szlag trafil i juz sie marza smarem, poza tym przy kreceniu kierownica na postoju bylo czuc luzy i stukanie.

Dzisiaj jade po klucz 35 albo hydraulika porzadnego (bedzie i do innych srub) zeby je ruszyc, bo sasiad akurat mial tylko 36 hehehe :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wymiana drazkow kierowniczych srodkowych EXII

2008-06-01, 08:20

Drazki wymienione ale mam jedno pytanie.

Miedzy oslona z jednej strony auta a druga bezposrednio w gumowy kolnierz jest wpinana rurka metalowa - podobna jak reszta rurek od ukladu wspomagania.

Do czego ona sluzy ? Po co laczy dwie strony drazkow ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

chevidan

Re: wymiana drazkow kierowniczych srodkowych EXII

2008-06-01, 09:10

ciśnienie powietrza które rośnie w osłonie drążka pod wpływem ściskania osłony przy skręcaniu jest rurką przepompowywane na drugą stronę gdzie tworzy się podciśnienie.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wymiana drazkow kierowniczych srodkowych EXII

2008-06-01, 16:13

a jeszcze jedno pytanie - nadal przy szybkim kreceniu kierownica na odpalonym silniku na postoju slychac i czuc na drazkach lekki stuk/pukanie (pry skretach prawo/lewo dynamicznych) - czyzby pojawil sie juz luz na przekladni ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

manius

Re: wymiana drazkow kierowniczych srodkowych EXII

2008-06-01, 16:57

luzy na przekladni zebatej
zdarzaja sie ale bardzo bardzo rzadko :roll:

mozliwa przyczyna:
duzy przebieg >300tkm
albo ostra jazda w terenie

miales wybite galki srodkowe
wiec mogla dostac w dupe :-(
niestety nie ma tam regulacji jak w maglownicy
wiec pozostaje tylko wymiana :shock:
Załączniki
lenkgetriebe.jpg
lenkgetriebe.jpg (6.73 KiB) Przejrzano 2917 razy

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: wymiana drazkow kierowniczych srodkowych EXII

2008-06-01, 18:49

no a sworznie sprawdziłeś??? czy nie masz na nich luzów?
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wymiana drazkow kierowniczych srodkowych EXII

2008-06-01, 18:56

swoznie calkiem niedawno robione wiec bardziej stawiam na przekladnie - tym bardziej ze jak trzymam drazek w reku (bez skojarzen :evil: ) to czuc ten stuk wlasnie na ukladzie kierowniczym.

przekladnie mozna zregenerowac - kiedys nawet dawalem namiary na kilka zakladow - cos kolo 400 zl z pelna gwarancja.
Ostatnio zmieniony 2008-06-01, 18:57 przez Rad-T, łącznie zmieniany 2 razy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

basstian

Re: wymiana drazkow kierowniczych srodkowych EXII

2008-06-01, 19:32

Przekładnie można regenerowac a dodatkowo można kasować luz międzyzębny . Pomaga jakiś czas .

Awatar użytkownika
LukMan
Posty: 827
Rejestracja: 2009-10-17, 20:21
Lokalizacja: Kośmidry (Śląsk)

Re: wymiana drazkow kierowniczych srodkowych EXII

2010-09-10, 20:54

No to odnawiam temat.

Gdzies wczesniej pisalem o problemach ustawienia zbieznosci.
Wymienilem Wahacze itd... i nadal jest jakis luz "gdzies tam" . Auto jedzie prosto nie sciaga na prawo czy lewo , ale tylko przy predkosci ok 90 km/h, pozniej odczowalne sa wibracje a 100km/h to juz wali cos strasznie. Troche czuc to na kierownicy. Geometria juz ustawiona . Patrzac na kolumne kierownicza nie ma zadnych wyciekow, nie slychac tez stukow .

Czy jest mozliwe ze w srodku kolumny sa jakies luzy powodujace ze przednie kola przy wiekszej predkosci dostaja jakic wibracji????

Czy moze lozysko nabe do wymiany? Cos tam kwiczy czasami ale nie buczy :roll:



To co kwiczy a nie buczy to zardzewiale "nowe" tarcze i klocki, zalozylem nowe i jest ok.
Ostatnio zmieniony 2010-09-13, 20:16 przez LukMan, łącznie zmieniany 1 raz.
Трактор No.1....

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: wymiana drazkow kierowniczych srodkowych EXII

2010-09-10, 21:01

Sprawdź koła... czy są wyważone?

bicie może być przyczyną źle wyważonych kół.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
LukMan
Posty: 827
Rejestracja: 2009-10-17, 20:21
Lokalizacja: Kośmidry (Śląsk)

Re: wymiana drazkow kierowniczych srodkowych EXII

2010-09-10, 21:04

Kola wywazone.
Трактор No.1....

Wróć do „WARSZTAT”