Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Załączanie napędu auto

2007-12-07, 22:36

Mam pytanko, czy jak stoicie bez włączonego 4x4, tył się kręci zakopany czy przód wam sie załącza? Mnie nie a mam wrażenie, że na asfalcie mnie wyciąga, mam explo pół roku i jeszcze nie ustaliłem czy tryb auto działa czy nie... :-/
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

manius

Re: Załączanie napędu auto

2007-12-07, 23:15

Mam pytanko, czy jak stoicie bez włączonego 4x4, tył się kręci zakopany czy przód wam sie załącza?
TAK
Mnie nie a mam wrażenie, że na asfalcie mnie wyciąga,
jesteś pewny ze NIE działa?
czy masz takie wrażenie?
bo szybko można sie pomylić jak autko sie toczy i 4 kola sie kręcą :-P

mam explo pół roku i jeszcze nie ustaliłem czy tryb auto działa czy nie... :-/

:eek:
a to takie proste :x
wystarczy małe blotko, piasek, lód.....
stan tyłem na śliskim podłożu i dodaj gazu

a jak chcesz to zobaczyć to podjedz do zaprzyjaźnionego warsztatu
postaw autko na podnośnik słupowy
i będziesz widział co się kreci a co nie :-P

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Załączanie napędu auto

2007-12-07, 23:41

Czyli mi niedziała bo w błotku tył się kręcił a przód stał :-/
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

manius

Re: Załączanie napędu auto

2007-12-08, 00:03

jesteś na 100% pewny?
z przodu tez jest mechanizm różnicowy,
i mogło sie np. kręcić prawe kolo, i tego nie widziałeś :eek:
sprawdź to przy okazji z druga osoba 8)

a potem będziemy dumać co dalej ;-)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Załączanie napędu auto

2007-12-08, 00:07


z przodu tez jest mechanizm różnicowy
poważnie?, mysałem że tylko w wersji z AWD...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Załączanie napędu auto

2007-12-08, 00:18

Powaznie!
Bez przedniego mechanizmu roznicowego nie pojezdzilbys po asfalcie...
AWD ma dodatkowo miedzyosiowy mechanizm roznicowy (dlatego mozesz zawsze miec dolaczony przod, a u nasz tylko jak jezdziesz po sliskim).
Pozdrawiam,
Adrian

manius

Re: Załączanie napędu auto

2007-12-08, 00:47

no tak jak Blig ci juz wyjasnil,
po co to jest mech.roznicowy to domyslam sie ze wiesz :-P

bylo to juz opisywane, ale jeszcze raz tak dla potomnosci 8)

explorer V6 (1992-2001) ma dwa mechanizmy roznicowe na przedniej i tylnej osi,
i na zakrecie kazde kolo (jak i osie) kreca sie z roznymi predkosciami
i przy zapietym 4x4H (czy 4x4L) obydwie osie polaczone sa na sztywno
no to wyobraz sobie jakie naprezenia wystepuja na te elementy
dlatego nie mozemy z wlaczonym 4x4H/L jezdzic po czarnym

inaczej jest w V8, tam masz staly naped na wszystkie kola AWD
a zeby mogl po czarnym jezdzic ma dodatkowo roznice miedzy osiami.

a teraz taki przyklad,
stoisz wszystkimi kolami na lodzie, masz wlaczone 4x4H
ktore kola beda sie krecic?
odp.:
z tylu jedne i z przodu jedne :eek:

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Załączanie napędu auto

2007-12-08, 01:08

a teraz taki przyklad,
stoisz wszystkimi kolami na lodzie, masz wlaczone 4x4H
ktore kola beda sie krecic?
odp.:
z tylu jedne i z przodu jedne :eek:
yyyy....a czy czasami nie 2 z tylu i 1 z przodu? :scratch:
Wszak w tylnym mechanizmie roznicowym Explo ma LSD (Limited Slip Differential - blokade cierna), wiec przy sprawnym mechanizmie powinny sie chyba oba tylne kola krecic...
natomiast przedni mechanizm nie posiada LSD, wiec krecic sie na pewno bedzie tylko jedno kolo...
W kazdym razie tak na pewno wyglada teoria :-) a praktyke przetestuje w najblizszym czasie :D

Albo jeszcze tak sie zastanawiam, czy jesli WSZYSTKIMI kolami staniemy na lodzie, to czy nawet wszystkie 4 kola nie beda sie obracac, bo wtedy wszystkie kola beda mialy jednakowy opor (czyli mechanizmy roznicowe beda przekazywac moc na oba kola osi, tak jak podczas jazdy na wprost po asfalcie)... tzn. w idealnym przypadku, ktory nie wiem czy kiedykolwiek zachodzi ;-)
Dobra, ide spac, bo chyba jakies glupoty zaczynam wymyslac ;-) Dobranoc :-)
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Załączanie napędu auto

2007-12-08, 02:24

Dzięki za info. Czyli z tego wynika, że przednia oś nie ma blokady mechanizmu różnicowego (myślałem, że jest na stałe i że kręcą się 2 koła tak samo, a na asfalcie przy dołączaniu tylko przy poślizgu, nie ma to znaczenia)
Tylna oś ma oczywiście włączony mechanizm różnicowy na 4x4 h/l, dlatego w błotku na Auto mogło się kręcić jedno tylnie i jedno przednie, a jak przełączyłem na 4x4 to mnie blokada tylnego mechanizmu wyciągnęła do przodu - teraz musze tylko sprawdzić czy faktycznie tak było i czy przód się dopina.
Jeszcze wspomnę o reduktorze, kiedyś pisałem, że na Low czasem słysze i czuje mocny pojedynczy stuk przy skręcaniu w terenie - na bardzo miękkim nie przeskakuje, ale na 4x4 High nic nie przeskakuje ani na miększym ani na twardszym terenie co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony 2007-12-08, 02:25 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

manius

Re: Załączanie napędu auto

2007-12-08, 16:16

....Wszak w tylnym mechanizmie roznicowym Explo ma LSD (Limited Slip Differential - blokade cierna), wiec przy sprawnym mechanizmie powinny sie chyba oba tylne kola krecic...
natomiast przedni mechanizm nie posiada LSD, wiec krecic sie na pewno bedzie tylko jedno kolo...
hehe
zgadza się tylko ze to LSD to tylko 30% blokuje :eek:
i to w nowych autach 8)
i w zależności od przebiegu, powiedzmy kolo ~ 150tkm nie działa już wcale :-/
..Jeszcze wspomnę o reduktorze, kiedyś pisałem, że na Low czasem słysze i czuje mocny pojedynczy stuk przy skręcaniu w terenie - na bardzo miękkim nie przeskakuje, ale na 4x4 High nic nie przeskakuje ani na miększym ani na twardszym terenie co o tym myślicie?
raczej normal 8)

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Załączanie napędu auto

2007-12-08, 16:28

hehe
zgadza się tylko ze to LSD to tylko 30% blokuje
i to w nowych autach
i w zależności od przebiegu, powiedzmy kolo ~ 150tkm nie działa już wcale
uuuu.... myslalem ze wiecej % sie blokuje (cos kolo 60-70%) i przy zgodnej z harmonogramem wymianie wlasciwego oleju w dyfrze to sie nie "utlenia" :roll:
ehhh....znow rozczarowanie :-? ;-)
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Załączanie napędu auto

2007-12-08, 16:58

A ma może ktoś patent na zblokowanie mechanizmu różnicowego :-P :?:
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK


Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Załączanie napędu auto

2007-12-08, 17:30

No byłem na testach i się potwierdziło tryb "auto" nie działa :mad: , tył się kręci przód stoi w miejscu, jak na załączonym obrazku, za kierwnicą monika - niestety kobiety mają problem z określeniem czy się coś kręci czy nie ;-) więc lepiej je posadzić za kierwnicą i zachować dostateczny odstęp
Załączony obrazek
Co dalej z tym fantem robić :eek:
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

nemrod

Re: Załączanie napędu auto

2007-12-08, 18:15

A ma może ktoś patent na zblokowanie mechanizmu różnicowego
Ma!
Zowie to się migomat locker :D :P

Wróć do „WARSZTAT”