Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
nicram

walka z EGR em ciąg dalszy

2010-10-22, 23:58

Witam ponawiam temat EGRu który pojawia się tak co dziesiąty wątek :)
Wiele już czytałem o EGR i już mam dosyć czyli chodzi mi o palenie sie checka , wykasowanie go kompem czy rozłączenie akumulatora nic nie daje i tak się zapala po jakimś czasie wiec postanowiłem podziałać jak radzicie na forum
Wymiana przewodów, wymiana świec , wyczyszczenie EGR w benzynie ,sprawdzenie sterownika nic nie dało i tak zapalił się ŻÓŁTEK jedynie nie wymieniałem uszczelek na kolektorze wdechu i wydechu ( zostawię to na koniec) bo wyglądają OK i nie ma żadnych przedmuchów
Dzisiaj postanowiłem pójść na całość czyli zaślepić EGR i lipa po jakimś czasie się zapalił CHECK a co zauważyłem był lekki spadek mocy po zaślepieniu (jednak sam nie wiem czy był spadek mocy bo się oczytałem na forum że jest więc i mi może się wydawało )
Jednak zaślepiając EGR nie zrobiłem zaślepienia rurek i i oszukania DPFE (sterownika) robiąc rurkę w kształcie U na sterowniku

SEDNO mojego pytania

Czy jak oszukam sterownik DPFE i zaślepię EGR i nie będzie już się świecił CHECK czy to jakoś wpłynie na spalanie i działanie silnika bo o ekologi nie mówię (segreguję śmieci więc to wystarczy:))
Czy już ktoś to robił w swoim EX i eksploatuje takie rozwiązanie

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

2010-10-25, 09:13

To ja bym radził wymienić uszczelki kolektora dolotowego... jak masz stare to stwardniały i dostaje lewe powietrze i dlatego masz błędy.
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
karol449
Posty: 210
Rejestracja: 2008-06-29, 10:30
Lokalizacja: Kutno

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

2010-10-25, 18:41

A skad wiesz ze to w EGR tkwi problem zapalajacego sie cheka a nie gdzie indziej , jakie kody bledow wyskoczyly
604 652 172

nicram

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

2010-10-26, 23:08

A skad wiesz ze to w EGR tkwi problem zapalajacego sie cheka a nie gdzie indziej , jakie kody bledow wyskoczyly
Problem jest na pewno EGR bo byłem już u dwóch mechaników i podłączali pod komputer i wyszło to samo czyli EGR a numerów błędów nie spisałem
To ja bym radził wymienić uszczelki kolektora dolotowego... jak masz stare to stwardniały i dostaje lewe powietrze i dlatego masz błędy.
To ja wiem jednak myślę że to może być ostateczność Bo EGR to tak zwana zbędna część silnika więc jak na razie szukam jakiegoś wyjścia
Ostatnio zmieniony 2010-10-26, 23:15 przez nicram, łącznie zmieniany 1 raz.

sebjus

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

2010-11-05, 11:38

Co prawda nie znam Explorerów, ale znam się na osobówkach...
Napisz Kolego czy do EGR dochodzi elektryczna wtyczka, jak tak to na ile jest przewodów, jak nie to będzie wężyk podciśnieniowy. Jak masz możliwość to zrób zdjęcie i podeślij.

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

2010-11-05, 13:17

A może taki układ :
Załączniki
EGR_eliminator.gif
EGR_eliminator.gif (4.62 KiB) Przejrzano 3828 razy
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

sebjus

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

2010-11-05, 13:23

Doskonale "mastan".
Żeby niepotrzebnie się nie rozczulać. Jestem niemal przekonany że zawór jest do wymiany i rzadne zaślepiania itp nie wchodzą w grę. Najprawdopodobniej jest on elektrycznie uszkodzony i sterownik "wiedząc" że nie może go wysterować zgłasza problem przez włączenie checka.

pery
Posty: 5
Rejestracja: 2010-11-05, 01:24
Lokalizacja: Lublin

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

2010-11-05, 20:45

w ex II z tego co pamiętam jest podciśnieniowy. a check pali się prawdopodobnie z powodu uszkodzonego czujnika ciśnienia EGR czy jak to sie tam nazywa takie czarny czujnik z dwoma wężykami. zostawiając weżyki na swoich miejscach check nie będzie się palil przy zaślepionym EGR... no chyba że uszkodzony jest sam czujnik.

nicram

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

2010-11-05, 22:54

Co prawda nie znam Explorerów, ale znam się na osobówkach...
Napisz Kolego czy do EGR dochodzi elektryczna wtyczka.
zawór jest mechaniczny podłączony jest jedynie jednym przewodem podciśnieniowym (przewó cały) a resztą steruje sterownik EGR(DPFE)
jednak co zauważyłem ostatnio mój zawór jest prawie cały czas otwarty (kiedy go czyściłem ) wiec chyba coś nie tak jednak może sie mylę 8-)
Ostatnio zmieniony 2010-11-05, 22:56 przez nicram, łącznie zmieniany 2 razy.

nicram

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

2010-11-11, 17:59

Bardzo proszę użytkowników OHV o napisanie jakie maja numery seryjne na EGRze ponieważ szukam na allegro od mondeo po 93r w górę i od EXow i mi numery sie nie zgadzaja z moimi moze w tym tkwi problem

Awatar użytkownika
karol449
Posty: 210
Rejestracja: 2008-06-29, 10:30
Lokalizacja: Kutno

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

2010-11-11, 18:21

93BB-9J460AA
604 652 172

nicram

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

2010-11-11, 20:24

u mnie jest
F37E-9D475-C2A na górnej pokrywie
a na bocznej F57E-9D460-A2D B86 i nie mogę znaleźć EGRu z tymi symbolami
Już sam zgłupiałem :(

Awatar użytkownika
kamura
Posty: 48
Rejestracja: 2009-03-27, 22:30
Lokalizacja: Oświęcim

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

2010-11-11, 22:00

u mnie jest
F37E-9D475-C2A na górnej pokrywie
a na bocznej F57E-9D460-A2D B86 i nie mogę znaleźć EGRu z tymi symbolami
Już sam zgłupiałem :(

Mam dokładnie takie same oznaczenia zaworu.i też chyba jest padnięty....niestety

Wróć do „WARSZTAT”