Witam forumowiczów!
Od chwili kupna swojego Exa mam problem (najprawdopodobniej) uszkodzonej pompy paliwowej. Idzie zima więc stwierdziłem, że sprawę zamykam i ją wymieniam. Pompa do 5.0L PODOBNO jest inna niż do v6 zacząłem się za takową rozglądać, ale znajomy wrzucił mi inny pomysł - skończony filtr paliwa. I stąd moje pytanie - czy uszkodzona pompa paliwowa powinna na kompie wyrzucić błąd, czy nie??? I co radzicie - najpierw sie filtrowi przyjrzeć, czy od razu 800 PLN w pompę i wymianę?
P.S.
Objaw: czasami zapala idealnie od pierwszego zakręcenia, innym razem "piłowanko"; czasami na benzynce szarpnie w czasie jazdy ale tylko gdy pedał idzie intensywniej w podłogę.
Temat pompy podniósł warsztat w Wawie na Łopuszańskiej gdy byłem u nich z szarpaniem samochodu przy przyspieszaniu i po paru godzinach stwierdzili, że pompa zdycha i dlatego szarpie. Jednak później okazało się, że na 8 garnku był lekko zsuniety przewód ze świecy i uciekałą iskra. Stąd także nie do końca ufam warsztatowej diagnozie.
PZDR