Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
antyk-wariat
Posty: 30
Rejestracja: 2010-07-29, 05:19
Lokalizacja: Malopolska

Problem z wolnymi obrotami

2010-11-12, 20:12

Witam koledzy ponownie.
Kilka ostatnich dni spedzilem u gazownikow.
Od poczatku odkad kupilem swojego ex-a od mialem nastepujacy problem.
Po przerzuceniu biegu z D na R lub odwrotnie lub z P na ktorykolwiek bieg samochod nie utrzymuje obrotow i gasnie. Nie jest to za kazdym razem ale nawet jak nie zgasnie to obroty spadaja bardzo nisko. Kiedy samochod pracuje na wolnych obrotach to nie jest to rowna praca, troche go trzepie. Sprawdzony zostal uklad zaplonowy i wyszlo ze jest Ok.
Mechanik zmienil tez podlaczenie sygnalu z cewki na wal- to chyba odnosnie czytania obrotow.
Mapa zostala zrobiona od nowa i wszystko to zostalo przeprowadzone na wolnych obrotach jak i podczas jazdy.
Jezeli ktos wie co by mozna bylo zrobic w tym temacie, lub moze zna kogos kto moglby sie tym zajac to prosze o pomoc.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
LukMan
Posty: 827
Rejestracja: 2009-10-17, 20:21
Lokalizacja: Kośmidry (Śląsk)

Re: Problem z wolnymi obrotami

2010-11-12, 20:26

A nie ciagnie gdzies" lewego" powietrza :?:
Трактор No.1....

Awatar użytkownika
antyk-wariat
Posty: 30
Rejestracja: 2010-07-29, 05:19
Lokalizacja: Malopolska

Re: Problem z wolnymi obrotami

2010-11-12, 20:31

Nie byly sprawdzane przewody dolotu powietrza.
Jutro przepatrze i dam znac. Powiedz gdzie najczesciej moga byc takie nieszczelnosci?

Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Problem z wolnymi obrotami

2010-11-12, 20:33

kolektor ssący - uszczelki mogą popuszczać.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
ulek
Posty: 673
Rejestracja: 2009-03-09, 06:14
Lokalizacja: Chudaczewko

Re: Problem z wolnymi obrotami

2010-11-12, 20:52

uszczelki dolotu, kable WN, świece. to tak najłatwiej i pierwsze co przychodzi mi do głowy.
pozd. Michał tel: + 4 8 8 8 9 7 8 8 2 4 4 lub irlandzki w razie W +3 5 3 8 9 4 1 0 5 0 3 0

Awatar użytkownika
NeXusPK
Posty: 332
Rejestracja: 2010-09-21, 09:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z wolnymi obrotami

2010-11-13, 00:33

Spróbuj może też spojrzeć w przepustnicę czy tam syfu za dużo nie ma + ewentualnie krokowiec.

Awatar użytkownika
antyk-wariat
Posty: 30
Rejestracja: 2010-07-29, 05:19
Lokalizacja: Malopolska

Re: Problem z wolnymi obrotami

2010-11-14, 20:09

Koledzy,
Po pierwszym sprawdzeniu nie znalazlem nic oczywistego.
Jak znajde wiecej czasu to trzeba bedzie wiecej pogrzebac i wtedy dam znac.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z wolnymi obrotami

2010-11-14, 23:41

antyk-wariat, problem występuje jedynie na LPG? na benzynie wszystko jest OK?
Czy robiłeś reset komputera samochodowego?
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
antyk-wariat
Posty: 30
Rejestracja: 2010-07-29, 05:19
Lokalizacja: Malopolska

Re: Problem z wolnymi obrotami

2010-11-15, 17:44

Na benzynie tez spadaja obroty ale nie gasnie.
Problem wystepuje tylko na LPG i to tylko przy przelaczeniu z jednego D na R lub tym podobnie. W trakcie jazdy podczas zatrzymania np na swiatlach problemu nie ma i nie gasnie.
Napisz o co chodzi z tym resetem komputera.

Pozdrawiam

adam2411
Posty: 139
Rejestracja: 2008-07-17, 21:18
Lokalizacja: gliwice

Re: Problem z wolnymi obrotami

2010-11-15, 19:55

Miałem bardzo podobnie.
Gaz był ustawiany u gazownika na P lub N - jeśli jeździłem bez klimy ustawienia były OK ale przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i stawaniu na włączonej klimie auto gasło.
Wystarczyło ustawic gaz na wolnych obrotach gdy chodziła klimatyzacja.

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z wolnymi obrotami

2010-11-16, 12:03

antyk-wariat, pod pojęciem "reset komputera samochodowego" miałem na myśli odłączenie klemy aku na 20min lub dłużej, tak żeby ECU samochodu wykasował mapy silnika i na pracując benzynie (20-50 km) "nauczył" się ponownie. Dopiero wtedy wykonać kalibrację komputera gazowego.
Najpierw trzeba mieć wszystko elegancko skalibrowane na benzynie, a dopiero do tego kalibrować gaz.
Pozdrawiam,
Adrian

Wróć do „WARSZTAT”