Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
axel
Posty: 26
Rejestracja: 2010-01-30, 18:06
Lokalizacja: italia

explorer XLT 5.0 l

2010-12-14, 09:31

Witam po dłuższej nieobecności.
miałem trochę kłopotów ze swoim exem dwójką.
Najpierw rozrząd, który skończył się wymianą silnika, potem poważny wypadek.
Auto zostało skasowane.
Mam zamiar pozostać przy eksplorerze bo to pomimo kosztownej eksplowatacji dobre auto.
Znalazłem model XLT z 2001 roku.
Ma ośmiocylindrowy silnik o pojemności 5.0 litra.
Dlatego prosiłbym o garść informacji na temat tego auta.
Czy ten silnik też ma rozrząd SOHC? To kwestia, która mnie przeraża. Zdaję sobie sprawę, że będę musiał zacząć eksploatację od wymiany rozrządu a jeśli on taki sam drogi jak w poprzednim to się grubo zastanowię.
Poza tym może ktoś wie czy elementy układu napędowego (te mi ocalały z wypadku są w tych modelach identyczne czy raczej się różnią?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za każdą informację.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: explorer XLT 5.0 l

2010-12-14, 09:57

To silnik OHV, sporo elementów jest takich samych, ale skrzynia reduktor inne, mosty takie same ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

axel
Posty: 26
Rejestracja: 2010-01-30, 18:06
Lokalizacja: italia

Re: explorer XLT 5.0 l

2010-12-14, 21:01

Dzięki Adrianie.
Jeśli silnik OHV to rozumiem, że ma rozrząd dożywotni.
Wybacz, jestem trochę zielony w tym nazewnictwie.
OHV oznacza zwykły rozrząd na łańcuch czy na pasek?
Wymienia się to czy raczej nie?
Rozumiem, że jeśli mosty takie same to i piasty? Niedawno wymieniałem w swoim więc mogłyby chyba jeszcze posłużyć, gdyby w tym nowszym padły?

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: explorer XLT 5.0 l

2010-12-14, 21:07

OHV też ma rozrząd na łańcuch ze względu na jego niewyżyłowane osiągi jest teoretycznie nie do zabicia :)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: explorer XLT 5.0 l

2010-12-15, 00:09

w ogóle Exa ciężko "zabić" :grin:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: explorer XLT 5.0 l

2010-12-15, 00:16

Piasty zawieszenie, ten 5l może mieć fabryczne dystanse, ogólnie wszystko oprócz silnika skrzyni i reduktora. Łańcuch jest jeden więc raczej nie musisz się przejmować ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: explorer XLT 5.0 l

2010-12-15, 08:50

ta pięciolitrówka to silnik nie do #$!#*@!@.... jednostka dopracowana. Ford instalował te silniki do Mustangów, Thunderbird i bóg wie jeszcze czego.

I sprawdź dobrze czy to jest 4x4 - jeśli tak to to jest AWD czyli stały napęd na cztery koła.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: explorer XLT 5.0 l

2010-12-15, 09:03

a ja tylko dodam że do tego silnika masę rzeczy do tuningu można kupić za fajne pieniądze :-)
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

axel
Posty: 26
Rejestracja: 2010-01-30, 18:06
Lokalizacja: italia

Re: explorer XLT 5.0 l

2010-12-17, 17:26

Dziękuję wszystkim za wyczerpujące informację.
Wygląda na to, że się zdecyduję.
w ogóle Exa ciężko "zabić"
Ja zabiłem.
Na śmierć!

Wróć do „WARSZTAT”