2010-12-22, 12:42
Podejrzewam, że w tym wypadku to bardziej elektronik niż mechanik jest ci potrzebny. Przypadłość dość często występująca jeśli padnięty jest któryś z czujników prędkości (czujników ABS w piastach kół bądź na tylnym moście). Wadliwy może być także silniczek na reduktorze zapinający przedni napęd (silniczek włącza tylko elektromagnes, który powoduje dopięcie się przodu - 4x4LOW jest sterowany przełożeniem dźwigni wewnątrz reduktora). Najczęściej wyrabiają się styki przy silniczku - możliwe jest więc, że silniczek pracuje ale nie zapina. Trzeba wiec sprawdzić nie tylko fakt czy silniczek "kręci" ale też czy zwiera styki. Odpowiedzialny za cały bałagan jest też moduł 4x4 znajdujący się tuż obok radia. Aby całość sprawdzić trzeba mieć pewność, że silniczek działa (i zapina manualnie), czy działają jak należy czujniki ABS (wszystkie 5) i czy moduł jest w porządku. Sprawdzenie należy jednak rozpocząć od skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami... bo wada może być wręcz dziecinnie prosta do wykrycia.
Czujniki ABS sprawdzane miernikiem powinny mieć od 800-1400 ohm...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois