Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
saper01
Posty: 140
Rejestracja: 2009-07-05, 13:59
Lokalizacja: goleniow
Model Explorera: 99r. SOHC Limited

stuki z przodu

2010-12-28, 07:26

Witam serdecznie.
Mam mały problemik.
Ostatnio wymieniłem większość elementów zawieszenia z przodu: łaczniki stabilizatora, wachacze górne + tuleje, sworznie wachacza dolnego, drążki + końc. drążka kierowniczego i amortyzatory. Pozostały jedynie tuleje wachacza dolnego, ale myśle że to nie one są powodem stuków jakie dochodzą podczas normalnej jazdy na małych nierównościach.
Siedząc pod wozem staram się szarpać czym popadnie by odnaleźć powód stukania i jedyne co mi wpadło w oko to luz na półośkach. Czy dopuszczalny jest luz góra-dół na półosi?? Wiem że powinna sie swobodnie przesuwać lewa-prawa, ale nie mam pojęcia czy luzy pionowe lub poziome też są dopuszczalne. Bo jeśli tak to już nie wiem co może być luźne.
Pzdr.

Awatar użytkownika
MCX
Posty: 693
Rejestracja: 2007-12-22, 22:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: stuki z przodu

2010-12-28, 09:25

Półosie raczej nie stukają na nierównościach nie ma tam co stukać ? może górne mocowanie amortyzatora albo dolne ? wymieniłeś już prawie wszystko możesz pojechać na szarpaki zapłacić ze 20zł i stać tam dopóki nie wyjdzie co jest ?
ford explorer 98r.
Flowmaster 44 !!!
Swap engine for mustang 2010 r.
Bądź takim ojcem, żeby największą karą dla Twojego dziecka było to, że wrócisz później do domu !!!

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: stuki z przodu

2010-12-28, 09:33

Hmmm... a może po prostu stukają Ci klocki w jarzmach?
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
saper01
Posty: 140
Rejestracja: 2009-07-05, 13:59
Lokalizacja: goleniow
Model Explorera: 99r. SOHC Limited

Re: stuki z przodu

2010-12-28, 11:00

hmm.
Klocki... myślę że to nie klocki bo byłby to raczej metaliczny dzwięk. A stukanie które słychać to .... no właśnie, z tym zawsze problem, jak opisać stuki. heh.
Natomiast jeśli chodzi o mocowanie amora, to zostały wymienione gumy górnego mocowania gdyż były w zestawie. Dolne śruby chyba nie posiadają żadnych gum, tylko tulej metalowo gumową.
A zasugerowałem półośki, gdyż jak sobie nimi szarpnąć to mają luzy, tak jakby wieloklin w mości miał luz. A może to na przegubach jest luz??
NO i pozostają jeszcze tuleje dolnego wachacza, których nie bardzo chce mi się ruszać, bo chyba najwięcej z tym roboty?
Pzdr.

Awatar użytkownika
maras
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-13, 01:39
Lokalizacja: Białystok

stuki

2010-12-28, 12:47

Własnie klocki i jarzma same potrafia głucho stukac a łatwo to przetestowac,jadac po nierownosciach lekko nasiskac hamulec,jak ucichnie to szukac w zaciskach,dodam ze jak tak miałem!

Awatar użytkownika
MCX
Posty: 693
Rejestracja: 2007-12-22, 22:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: stuki z przodu

2010-12-28, 13:33

Gumy stabilizatora sprawdź te przykręcone do ramy , półosie powinny mieć luz nie wiem jaki jak to podać w milimetrach ? Ale w poziomie powinien być luz i w pionie też, w poziomie powinien być większy niż pionie. W Pionie to "powiedzmy 1-2 milimetry " przy ruchach góra -dół . A luz na przegubie przykręca się tą samą śruba co całą piastę ale to raczej przy zepsutym przegubie to powinien grzechotać przy skręconych kołach a piasta powinna huczeć .
ford explorer 98r.
Flowmaster 44 !!!
Swap engine for mustang 2010 r.
Bądź takim ojcem, żeby największą karą dla Twojego dziecka było to, że wrócisz później do domu !!!

Awatar użytkownika
BigBoyKR
Posty: 345
Rejestracja: 2008-11-25, 21:41
Lokalizacja: Kraków/StW

Re: stuki z przodu

2010-12-28, 14:05

Ja stawiam w takiej kolejności prawdopodobieństwa (na moim przykładzie):
- gumy stabilizatora (ciężkie toto i wali konkretnie);
- luz na rozwalonej piaście (nie głupieje ABS?) - lżejsze stuki.
zgrzeszyłem... nie mam już Ex...

Awatar użytkownika
saper01
Posty: 140
Rejestracja: 2009-07-05, 13:59
Lokalizacja: goleniow
Model Explorera: 99r. SOHC Limited

Re: stuki z przodu

2010-12-28, 14:36

HEJ.

Jeśli chodzi o piasty to były wymienione. Lewa jest nowa, prawa używana wymieniona po usłyszeniu hałasu. ABS jest w porządku po wymianie tylnego czujnika, wczesniej miałem problemy.
A jeśli chodzi o gumy stabilizatora. Same gumy podtrzymujące stabilizator są względnie nowe, tzn mają około 5000 km. Gorzej sprawa wyglądała z gumami łącznika stabilizatora. Te padły po 500 km, więc zamontowałem gumy własnej konstrukcji wycięte z "byczego jaja". Póki co są całe. Ale drażni mnie jedna rzecz dot łączników. A mianowicie otwór w wachaczu jest sporo większy od średnicy łącznika i mam przypuszczenia że to właśnie łącznik sobie lata obijając się o wachacz. Jeśli to to, to macie może jakiś patencik na zmniejszenie tego otworu? Pewnie spawarka i ognia.... hehe
Pzdr.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: stuki z przodu

2010-12-28, 19:10

Najpewniej właśnie łączniki u mnie czym niższa temperatura tym bardziej stukają, byłem parę miesięcy temu na szarpakach i sam widziałem niestety nie zdążyłem zrobić porządku z tym przed zimą...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: stuki z przodu

2010-12-28, 21:10

ja stawiam na mróz,też wszystko wymieniłem i stuka sobie na małych nierównościach,wjedź do ciepłego garażu na kilka godzin a po wyjeździe sprawdź czy dalej stuka,jeżeli przez 15-20 minut po wyjechaniu nie stuka to powodem jest mróz,wszystko się kurczy i twardnieje no i sobie stuka.
tel. 606414212

nicram

Re: stuki z przodu

2010-12-28, 21:34

Ale drażni mnie jedna rzecz dot łączników. A mianowicie otwór w wachaczu jest sporo większy od średnicy łącznika i mam przypuszczenia że to właśnie łącznik sobie lata obijając się o wachacz. Jeśli to to, to macie może jakiś patencik na zmniejszenie tego otworu? Pewnie spawarka i ognia.... hehe

I tutaj sobie sam pewnie odpowiedziałeś na pytanie :P
Albo spawarka w ręce albo czekaj na wiosnę :) i będzie mniej stukać
U mnie od początku zimy coś stuka w przednim zawieszeniu ale gdy było parę dni coś cieplej to jak "ręką odjął "

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: stuki z przodu

2010-12-28, 23:18

Moim zdaniem trzeba dobrze (na siłę) podociągać śruby przy łącznikach stabilizatorów z przodu. U mnie jak sie tylko pojawiają stuki na wybojach to zwykle winne są łączniki stabilizatora na przodzie. Trzeba je dobrze założyć (gumy i podkładki odpowiednią stroną) i silnie podociągać żeby nie było luzu.
Ostatnio zmieniony 2010-12-28, 23:19 przez geos1, łącznie zmieniany 1 raz.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
saper01
Posty: 140
Rejestracja: 2009-07-05, 13:59
Lokalizacja: goleniow
Model Explorera: 99r. SOHC Limited

Re: stuki z przodu

2010-12-29, 07:57

OK. Dzięki wszystkim za szybkie odpowiedzi. Pewnie każdy ma trochę racji. Winna jest pewnie i temperatura i te cholerne łączniki.
A mam jeszcze jedno pytanko dot stabilizatora z tyłu.
Gdzie można zakupić gumy stabilizatora??
Łączniki owszem widziałem, ale gum nie mogę trafić.
Pzdr.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: stuki z przodu

2010-12-29, 08:02

Moim zdaniem trzeba dobrze (na siłę) podociągać śruby przy łącznikach stabilizatorów z przodu. U mnie jak sie tylko pojawiają stuki na wybojach to zwykle winne są łączniki stabilizatora na przodzie. Trzeba je dobrze założyć (gumy i podkładki odpowiednią stroną) i silnie podociągać żeby nie było luzu.
Tak zrobił Kra, albo jest taki silny albo łączniki słabe, w każdym razie urwał łącznik, więc to chyba nie jest dobra rada ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: stuki z przodu

2010-12-29, 09:00

gumy na tył albo za wielką kałużą (rockauto.com) albo dorabianie z polibuszy :)

co do dokręcania na siłę łączników - to błąd w sztuce - one muszą pracować na gumach, a nie być dociśnięte na maxa, po pierwsze gumy wtedy spłaszczają się i rozwalają dużo szybciej, po drugie bardzo prawdopodobne jest urwanie łącznika (tak jak kra miał, ja to samo zrobiłem u siebie i to z oryginalnym motorcraftowym które są dużo bardziej wytrzymałe). Trzeba je dokręcić z wyczuciem - jak się pojawia pierwszy opór i trochę :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „WARSZTAT”