Focus pewnie TDCi? Rzeczywiście, nowe diesle miewają problem z dogrzewaniem (mało palą). Ale Explorer i niskie zużycie paliwa? Tu raczej nie ma tego problemu...Dlatego mówię, że duzy wpływ na wskazaia ma temperatura zewnętrzna, W półrocznym fokusie tez nie pokazuje dogrzanego silnika, no chyba że w trasie gdzie obroty sa cały czas na 3 tys. Ale wystarczy że wjadę w miasto gdzie nie cisnę a temperatura spada. A w korkach to wogóle spada do początku skali.
Nie kombinujcie.
Muszę Was zmartwić. Temperatura zewnętrzna nie ma wpływu na temperaturę mojego silnika. Po nagrzaniu (czyli około 90 stopni Celsjusza) - niezależnie od tego, czy stoję w korku, czy jadę i czy jest +30 czy -10 stopni jak ostatnio - wskazówka ani drgnie. Mam zakres 90-97 stopni (według TurboGauge czyli pomiar czytany z szyny danych OBD II). Ogrzewanie w kabinie oczywiście działa bezproblemowo, automatycznie...
Sprawny termostat, sprawna pompa obiegu płynu chłodzącego i drożne kanały w silniku to podstawa. A ktoś bardziej fachowy - wytłumaczy Wam na pewno, dlaczego temperatura w okolicach 90 stopni jest lepsza niż 70 stopni...