Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

EX II wajcha zmiany biegów

2011-02-25, 20:57

Czy wajcha od zmiany biegów ma jakąś śrubę którą jest przykręcona do kolumny ? Mam na niej już spory luz góra dół od zapinania biegów i doszło do sytuacji że mam problem z wpięciem jedynki bo nie dociągam wajchy na tyle aby jedynka zapięła się z "kliknięciem" i wajcha opiera mi się o stacyjkę :(((

Czy tam jest jakaś śruba która wystarczy dokręcić ? czy może też mam coś nie halo z linką od biegów i stąd problem z zapięciem jedynki bo "brakuje" cięgna ? Reszta biegów wchodzi OK i na wskaźniku też jest równo.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: EX II wajcha zmiany biegów

2011-02-26, 00:10

Z tego co pamiętam to mocowanie jest gdzieś w okolicach pozycjonera na kolumnie. Przynajmniej tam było w Taurusie :)
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
uli75
Posty: 357
Rejestracja: 2009-01-12, 11:36
Lokalizacja: Żory śląsk
Model Explorera: 98 OHV

Re: EX II wajcha zmiany biegów

2011-02-26, 00:34

miałem taki sam przypadek jest problem z linką trzeba będzie wejść pod auto i przy skrzyni jest regulacja

cadillac66

Re: EX II wajcha zmiany biegów

2011-02-26, 11:29

witam.miałem trochu podobnie .Poszczególne biegi r n d 1 2 wybierał nieprecyzyjnie cała wajcha od biegów "goniła "lekko .Przy okazji zmiany oświetlenia zegarów okazało się że wałek dżwigni biegów jest przymocowany do kolumny kierownicy na dwóch obejmach od góry,każda z nich na 2 śruby.Jedna obejma była urwana.Wymieniłem na nową i teraz jest ok.Może masz podobny przypadek. pozdrawiam 8)

Wróć do „WARSZTAT”