Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Piasty EX II

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Piasty EX II

2011-03-16, 22:47

Witam.
Mam pytanie , czy ktoś już próbował takiego patentu,aby wyjące,ale bez luzów piasty przednie zamienić stronami ?
Chodzi mi o to czy będą chodziły ciszej jak zmienimy im kierunek obrotu.
No i czy centralną nakrętkę można użyć drugi raz ?
Piasty obracają się płynnie bez oporów i nie mają luzu, ( ok. 20-25 tyś przebiegu)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Piasty EX II

2011-03-16, 22:52

Ciekawe...ale wydaje mi się,że się szybciej rozlecą.Może przez chwilę będzie ciszej....ale potem wielkie chrup... ;-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Piasty EX II

2011-03-17, 09:14

No i czy centralną nakrętkę można użyć drugi raz ?
Piszą, że się powinno nowa zastosować, ale ja już kilka razy to odkręcałem i jakoś żyję, ostatnio jednak użyłem kleju do śrub...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Piasty EX II

2011-03-17, 09:57

Też używałem ponownie, tym bardziej że śruby dostarczane do zamienników w komplecie nie wyglądają tak solidnie jak ta stara fordowska :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Piasty EX II

2011-03-17, 15:07

No i co z tymi piastami? Założyłeś? :-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Piasty EX II

2011-03-17, 17:35

No jeszcze nie założyłem, miałem taki plan na najbliższą przyszłość,ale czekam na więcej opinii, może ktoś to testował.
Trochę mnie przyhamowało to że mogą szybciej się wykończyć, ale jak tak sobie myślę to mi się wydaje że kulki czy wałki tak samo się wyrabiają pracując w te czy we wtę .
Tylko miejsce nacisku na te wałki czy kulki się zmieni, ale to właśnie może spowodować to że jak w jednym miejscu trochę wyrobiło, ja zmienię że zacznie w drugim wyrabiać i to jedno miejsce plus drugie jak się skumuluje to da większy luz. Choć chyba nie koniecznie.
Sam nie wiem - tak tylko mi przyszło do głowy że jak piasty są sprawne a tylko głośne, to zamiast wymieniać , wystarczy zamienić.
Jak nie będzie więcej opinii, lub ktoś nie przerabiał, to w przerwie wielkanocnej może, ale to może jak czas pozwoli zamienię i zobaczę jaki efekt.
Jak nic nie da to po tygodniu powrót do stanu przed zamianą .
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Piasty EX II

2011-03-17, 18:09

Jacek,mi się tylko tak wydaje.Nie przerabiałem osobiście.Wymieniłem na używkę z angola i śmigało...nie wiem,czy jeszcze,bo Adriano gdzieś zaginął.
Przełożenie to chwila.Sprawdź i zobacz co się będzie działo,ale na dłuższe trasy się nie wybieraj ;-)
Moim zdaniem się rozsypie tak czy siak...skoro teraz ma luzy,to w drugą też chyba.
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Piasty EX II

2011-03-17, 18:17

No właśnie luzów nie mają tylko mi strasznie głośno z przodu, i to zawsze na prędkości niskiej podczas jazdy w mieście, zwłaszcza do ok 50 km/h.
Z zamianą wiem że szybko, ale tylko na wiosce w weekendy mogę cokolwiek robić, a mam tam jeszcze inne zajęcia niż EX, więc pewnie dopiero w przerwę świąteczną jak nic innego nie wypali.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Piasty EX II

2011-03-18, 11:06

zawsze na prędkości niskiej podczas jazdy w mieście, zwłaszcza do ok 50 km/h.
Masz MT ?
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 183
Rejestracja: 2010-12-06, 20:01
Lokalizacja: wawa

Re: Piasty EX II

2011-03-19, 15:40

Widzę że nie tylko mnie dopadła akcja z piastami - u mnie było chrup bo bucznie zwalałem na AT-ki ;) zastanawiałem się czy coś da dla żywotności wtłoczenie smaru do łożysk przez dziurkę od czujnika absu - bo widziałem w piaście którą kupiłem smar przez ta dziurkę. Ciekawy jestem czy to inwencja kogoś kto zakładał tą piastę wcześniej czy może tak fabrycznie się napełnia ;)
Było : Fiat 126p 76r 600, Skoda Rapid 136, Mercedes 190 84' Klasyk ;), Sierra 2.3D, Peugeot 205, 2 x Escort kombi, Scorpio 2.9 Cosworth R.I.P.

Był Ex II V8 "Bajer" Edition

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Piasty EX II

2011-03-19, 16:21

Ja pchałem paluchami :-D
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 183
Rejestracja: 2010-12-06, 20:01
Lokalizacja: wawa

Re: Piasty EX II

2011-03-19, 19:05

pchałeś paluchy w dziurkę :oops: . generalnie chodziło mi czy pchając smar w tą dziurkę dojdzie on do łożysk -czy umaże tylko zębatkę od Abs-u pytam bo nie wiem jaka jest ich budowa :)
Ostatnio zmieniony 2011-03-19, 19:07 przez Kamil, łącznie zmieniany 1 raz.
Było : Fiat 126p 76r 600, Skoda Rapid 136, Mercedes 190 84' Klasyk ;), Sierra 2.3D, Peugeot 205, 2 x Escort kombi, Scorpio 2.9 Cosworth R.I.P.

Był Ex II V8 "Bajer" Edition

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 183
Rejestracja: 2010-12-06, 20:01
Lokalizacja: wawa

Re: Piasty EX II

2011-03-21, 16:08

pchałeś paluchy w dziurkę :oops: . generalnie chodziło mi czy pchając smar w tą dziurkę dojdzie on do łożysk -czy umaże tylko zębatkę od Abs-u pytam bo nie wiem jaka jest ich budowa :)
Orientuje się ktoś może jakie są momenty dokręcania :

32mm nakrętki ośki- ?? chyba cos około 230Nm
3 x 15mm mocujących piastę do zwrotnicy - ?? (wydaje mi się że około tyle co koło )
2 x 15mm mocujących zacisk do zwrotnicy - ?? (60 Nm)
Ostatnio zmieniony 2011-03-21, 16:08 przez Kamil, łącznie zmieniany 1 raz.
Było : Fiat 126p 76r 600, Skoda Rapid 136, Mercedes 190 84' Klasyk ;), Sierra 2.3D, Peugeot 205, 2 x Escort kombi, Scorpio 2.9 Cosworth R.I.P.

Był Ex II V8 "Bajer" Edition

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Piasty EX II

2011-03-21, 20:56

Dawid - mam AT
Może faktycznie na razie nie ruszać z tą zamianą ?
Jak się wyrabiają w jedną mańkę to niech się wyrabiają dalej w jedną.
Tym bardziej że teraz doszły mi pilniejsze rzeczy do zrobienia w weekend :-D

A z tym smarowaniem przez czujnik ABS to mnie intryguje.
W starej nie mogłem wykręcić abym mógł to sprawdzić, ale jak ktoś przetestuje to niech zapoda info.

Tak jak pisałem :luzów brak, chodzi tylko o akustykę. :-)

Ps. Chyba jak za mocno dokręcimy nakrętkę centralną to nic nie powinno się stać ?
Chyba że się mylę ?
Kiedyś w omesi za mocno skręciłem i zaraz była powtórna wymiana, ale tam były oddzielnie łożyska.
Ostatnio zmieniony 2011-03-21, 20:59 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Piasty EX II

2011-03-21, 21:13

Smar dojdzie do łożysk.
Jacek,kup używkę od angola,wymienisz obie w godzinkę.Dokręcisz tak z czuciem i gitara.
Tu się nie ma co za bardzo pierdzielić z jakimiś momentami...jak wszystko nowe to co innego.
Jeżeli tylko hałasuje,to niekoniecznie się kończy.Luzów nie ma? Jak sprawdzałeś,z kołem czy na zdjętej piaście?
smartpar.pl

Wróć do „WARSZTAT”