Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
archie
Posty: 61
Rejestracja: 2007-09-04, 15:08
Lokalizacja: poznań

modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

2008-02-12, 20:26

witojcie, explo II jak wiecie ma mechanizm automatycznego załączania 4x4. żeby to wyłączyć trzeba przeciąć brązowy przewód, zrobić dodatkowy wyłącznik - wtedy nawet gdy GEM dostanie sygnał do załączenia przedniego mostu on się nie załączy. żeby znaleźć ten przewód trzeba wywalić obudowę radia i GEM. pod nim po lewej stronie "otworu" jest gruba wiązka przewodów. Z niej trzeba wybrać właśnie ten brązowy (jest grubszy od pozostałych) i zrobić wcinkę. Wyłącznik można zainstalować gdzie chcecie. Więcej na ten temat jest na explorerforum.com. trzeba wpisać "brown wire mod" - są nawet zdjęcia krok po kroku.

pozdro.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

2008-02-12, 20:37

czyli tzw modyfikacja BWM - dotyczy EXII z opcja AUTO przy przelaczniku napedow czyli dopinaniem napedu przodu w przypadku wykrycia uslizgiwania sie kol tylnych.

uzyteczna modyfikacja szczegolnie w wypadku montowania na przod blokad mostu automatycznych typu LockRight, etc.

:mrgreen:
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

2008-02-12, 20:52

właśnie o to Radek chodziło i poprosiłemarchie, aby zasadził nowy post :)
bo się może przydać, a jankes i ty pewnie już szukacie tego kabelka :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

manius

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

2008-02-12, 20:53

no no
pisalismy juz o tym 8)
nawet ktos sie zgodzil to przetlumaczyc dla innych :x
(jakos nie moge tego tematu znalezc :oops: )
Załączniki
Allradzuschaltung umgehen-1.pdf
(59.7 KiB) Pobrany 308 razy
tutaj.gif
tutaj.gif (23.87 KiB) Przejrzano 4531 razy

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

2008-02-12, 20:59

Maniuś a co tu tłumaczyć, zdjęcia mówią wszystko :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

2008-02-12, 21:28

o tym właśnie niedawno była mowa... bo ktoś blokady do swoich auto 4X4 chce zakładać...

i jakie to nieraz proste? a my narzekamy, że elektronika, elektronika, elektronika...

oj,
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

2008-02-13, 01:56

tu jest ten temat o brazowym kabelku: http://www.explorerclubpolska.com/forum ... php?p=8018
Pozdrawiam,
Adrian

Kuniarz
Posty: 180
Rejestracja: 2009-01-07, 15:57
Lokalizacja: Śrem, Wlkp
Kontakt: Strona WWW

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

2011-03-23, 17:39

Pochwalę się, że wczoraj popełniłem BWM ;-). Tak się głupio złożyło, że jakiś czas jeżdżę na mniejszych oponach na tylnej osi (mam zamówione 4 nowe, czekam...) i zauważyłem, że często zwłaszcza po manewrach na parkingu załączał mi się przód.
Przy okazji wymiany żarówek pod deską (oj to była masakra...) dorobiłem sobie przełącznik odcinający zasilanie elektromagnesu.
Przy czym u mnie puszka sterownika jest po lewej stronie, żeby się do niej dobrać musiałem najpierw wymontować spory czarny sterownik (chyba od gadżetów, bo mi światełko w kabinie zgasło jak go odłączyłem).
Kilka spostrzeżeń :
- elektromagnes sterowany jest 5V a nie jak mogło by się wydawać 12V
- wystarczy drobne "zamielenie" kołami żeby na przewodzie pojawiło się na sekundę napięcie - czyli w tym momencie załączyło by przód.

Pozdrawiam wszystkich grzebaczy :D

P.S. sąsiad podszedł zobaczyć co tam grzebię, jak zobaczył potwora z wybebeszoną konsolą środkową i masą kabli to stwierdził krótko "to już nie odpali" :D ... oj człowiek małej wiary :D
Ostatnio zmieniony 2011-03-23, 17:40 przez Kuniarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Projekt AVALON
Obrazek ... szczegóły na stronie domowej ...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

2011-03-23, 19:19

Panowie, a z tym kabelkiem to jest tak samo w II-ce sohc i ohv ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
mirsa
Posty: 58
Rejestracja: 2008-01-27, 17:17
Lokalizacja: okolice bydgoszczy

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

2011-03-23, 21:07

to zależy od tego jaki masz samochód w mojej 2 sohc z 99 miałem 4wd auto - 4 wd hi i 4wd low a w tym co teraz mam ohv z 95 mam 2wd - 4wd auto i 4wd low .
tel.602 52 84 53. była 1 z 93 - była 2 z 99 była 2 z 95 był blazer z 96 jest navigator z 98

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

2011-03-23, 21:33

Mam : 2WD, 4WD AUTO, 4WD LOW.

Na mój rozum to po zamontowaniu takiego przełącznika w każdej pozycji będzie śmigał na tylnym napędzie z tym że wtedy 4WD AUTO zbędny, bo i tak nie dołączy przodu przy uślizgu tyłu, a w pozycji 4WD LOW będzie dodatkowo załączony reduktor.

Generalnie mi chodzi czy w ohv z prezentowaną opcją przełącznika napędu ktoś to robił, i czy też jest ten przewód i w tym samym miejscu itp, oraz czy wystarczy sam przełącznik czy przez przekażnik
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
MCX
Posty: 693
Rejestracja: 2007-12-22, 22:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: modyfikacja sprzęgła elektromagnetycznego w reduktorze

2011-03-23, 22:58

Przekaźnik na pewno trzeba bo tam duże natężenie Prądu dużo AMPERÓW i zwykły przełącznik może się sfajczyć :-) Ile jest A nie pamiętam dawno temu to przerabiałem . Po za tym bezpiecznie będzie bardziej dla instalacji.
ford explorer 98r.
Flowmaster 44 !!!
Swap engine for mustang 2010 r.
Bądź takim ojcem, żeby największą karą dla Twojego dziecka było to, że wrócisz później do domu !!!

Wróć do „WARSZTAT”