Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Olo76
Posty: 18
Rejestracja: 2012-09-10, 23:23
Lokalizacja: Łódź

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-23, 01:00

Sprawdzę jak się rozjaśni (shift zmieniał pozycję w reduktorze na L). Czy jest prosty sposób na sprawdzenie cewki elektromagnesu? I czy cewka jest używana w trybie 4x4 low?

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-23, 01:09

(shift zmieniał pozycję w reduktorze na L)
czyli by wychodził że jest zapięte Low, co do cewki pewnie ktoś rano Tobie odpowie :D

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-23, 06:41

Najczęściej problem jest z widełkami wybieraka, mogą nie przesuwać do konca tarczki i dlatego nie zapina przodu. Co do cewki- musi być słyszalne puknięcie przy podaniu napięcia.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-23, 09:36

puknięcie jest gdy shift zapina lov :-) ... żeby był przód :-) zawsze :-) czy to na 4x4hi czy 4x4lov musi być 12v na elektromagnes...
jeżeli niema 12v na elektromagnesie :-) masz zredukowany napęd na tył w pozycji przełącznika 4x4 lov bez przodu ;-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Olo76
Posty: 18
Rejestracja: 2012-09-10, 23:23
Lokalizacja: Łódź

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-23, 15:10

Zrobiłem jazdę testową i na 4 biegu w trybie low jest ~2000 o/min. , cewka na pewno przy przełączaniu nie wydaje żadnego dźwięku bo nie dostaje napięcia większego niż 2 V. Spróbowałem uzyskać nieco więcej informacji z zamrożonych ramek i tu jest dziwna sprawa, bo komputer wyświetla informację, że na desce świeci lampka 4x4 low a tryb jest dalej AUTO 4WD zatem komputer informuje, iż 4x4 low jest nieaktywne pomimo iż shift zmienił pozycję reduktora na L. Deska informuje poprawnie a jest jw.

4x4 Low - Inactive
Four-Wheel Drive Low Warning Indicator - On
4WD Switch Status - Auto 4WD

Więcej w załączniku może ktoś z was już to przerabiał wcześniej
Załączniki
Printing ScanXL Professional - Trouble Codes.pdf
Zamrożona ramka
(34.7 KiB) Pobrany 520 razy

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-27, 19:14

Słuchaj...
A jak udało Ci się podpiąć komputer pokładowy z pctem ?
Ja za cholerę nie mogę tego osiągnąć... wieczny brak połączenia :(
A z żadnym innym Autem kłopotu nie miałem.

Wracając do tematu, zapiąłem ręcznie na pozycję H i wszystko działa fajnie
mam 3 pozycje na reduktorze :
L
N
H

nie mogę się dostać do elektroniki w shifcie a nie chcę nic uszkodzić.. podpowie ktoś jak ? (ewentualnie podrzuci jakiś filmik lub zdięcia bo nic nie mogę znaleźć)

i mam nowy problem
wszystko pracuje pięknie, ale jak zapalam światła to akku mi pada,... wystarczą postojowe
może wie ktoś z Was o co w tym wszystkim może chodzić ?
2 godziny na włączonych światłach postojowych tylko, podczas pracy silnika, i już nie byłem w stanie odpalić auta po zgaszeniu...
Akumulator Nowiutki ma nie cały miesiąc - 75Ah

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-27, 22:30

nie mogę się dostać do elektroniki w shifcie a nie chcę nic uszkodzić.. podpowie ktoś jak ? (ewentualnie podrzuci jakiś filmik lub zdięcia bo nic nie mogę znaleźć)
takiego zdjęcia nigdzie nie ma bo wszędzie są jak już jest rozebrane, przerabiałem ostatnio :) jak masz już shifta na stole to musisz odkręcić te 3 śrubki torx z dziurką w środku w tek pokrywce od spodu jest niebieski plastik (chodzi o ten okrągły z wystającym metalowym malutkim trzpieniem) musisz ścianki najnormalniej w świecie rozdłubać bo nie jest on przygotowany do rozbierania i składania (później sobie skleisz) i pod spodem masz tą całą magiczną płytkę :) musisz na nią uważać bo u mnie jest ceramiczna (była pęknięta i dlatego już nic nie dało się naprawić) :D jak coś to pisz :)

Awatar użytkownika
Olo76
Posty: 18
Rejestracja: 2012-09-10, 23:23
Lokalizacja: Łódź

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-28, 00:56

Słuchaj...
A jak udało Ci się podpiąć komputer pokładowy z pctem ?
Ja za cholerę nie mogę tego osiągnąć... wieczny brak połączenia :(
A z żadnym innym Autem kłopotu nie miałem.
...........
i mam nowy problem
wszystko pracuje pięknie, ale jak zapalam światła to akku mi pada,... wystarczą postojowe
może wie ktoś z Was o co w tym wszystkim może chodzić ?
2 godziny na włączonych światłach postojowych tylko, podczas pracy silnika, i już nie byłem w stanie odpalić auta po zgaszeniu...
Akumulator Nowiutki ma nie cały miesiąc - 75Ah
-Ja skorzystałem z ELM'a 327 skonfigurowałem porty i tyle koszt 109zł (ODB2), funkcji w programach masa raczej ciężko to ogarnąć za jednym podłączeniem (taka zabawa z włączoną stacyjką pochłania masę prądu z aku)
-u nas też pada często aku wystarczą niedomknięte drzwi, parę godzin i ciemno. GEM wyłącza się dopiero po około 25 min. po zamknięciu drzwi. Sprawdź amperomierzem pobór prądu z aku przed i po tylko trzeba wcisnąć czujnik maski i pójść na herbatkę. Wynik 5-10 mA będzie w sam raz.

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-28, 08:26

Olo76,
A słaby akumulator może być przyczyną braku połączenia ?
Używam dokładnie tego samego kabelka i to pierwszy przypadek gdzie nie mogę połączyć się z komputerem samochodu

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-30, 17:39

Chłopaki...
cholera... zapalam światła i wszystko prawie gaśnie inne.. nawet radio pada natychmiast...
i to przy samych postojówkach !

o co tu kaman... ? :(

Ktoś miał podobny problem ?

20 minut na postojówkach samych (podczas pracy silnika) i aku pada - a nowiutki

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-30, 17:48

haha może masz "syndrom Baq`a" z samym przełącznikiem :-D

Awatar użytkownika
Olo76
Posty: 18
Rejestracja: 2012-09-10, 23:23
Lokalizacja: Łódź

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-09-30, 19:53

Nowy nie nowy może być uszkodzony, przyda się miernik tak będzie szybciej.

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-10-02, 09:31

QDLATY, no za chiny nie mam pojęcia co to "syndrom Baq`a" i szczerze szukałem na ten temat informacji ... jedyne takie sformułowanie wyskakuje na tym forum.. i to jest Twój post w tym temacie :o

Co to w ogóle jest.. ?

Olo76, miernik jest (niestety max 10 A) mierzyć mówisz pobór prądu w czasie kiedy wszystko jest off ?

resetx, Ło matko :D
Się tam działo aż się za głowę złapałem - syf kiła i mogiła a do tego połamane 2 szczoteczki ^^
naprawione tylko zamontować i sprawdzić
Jeżdżę z wyjętym schiftem i kilka razy zdarzyło mi się, że wyskoczyła mi kontrolka przekreślonego samochodu w okręgu... jednak działo się to w momencie kiedy zaboksowały koła.
Tryb nastawień - AUTO - powiedz mi, jeżeli wiesz, czy tryb auto oznacza napęd tylko na 2 koła, czy to jest tak, ze gdy tylna oś za bardzo się ślizga, automatycznie załączany jest rónież przedni napęd ?
jeżeli tak, to by wyjaśniło kontrolkę (wyjęty shift), jeżeli nie... to chyba nie dobrze ?

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-10-02, 10:47

gdy tylna oś za bardzo się ślizga, automatycznie załączany jest rónież przedni napęd ?
tak właśnie jest jak piszesz :)
Ostatnio zmieniony 2012-10-02, 10:48 przez resetx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: mrugające kontrolki napędów

2012-10-02, 11:05

Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Wróć do „WARSZTAT”