Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 18:31

ok rozebrałem pierwszy kosz od dzwona, bo jego hałasy mi się nie podobały no i oczywiście syf kiła i mogiła :) tarczki przestały istnieć i wszystkie opiłki wzięły się z tego kosza właśnie. Pytanie teraz czy... to jest przyczyna, czy to jest skutek awarii?

zdjęcie poniżej:
Załączniki
5r55e_tarczki_pierwszy_kosz.jpg
tarczki pierwszy kosz
5r55e_tarczki_pierwszy_kosz.jpg (92.6 KiB) Przejrzano 3317 razy
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 18:50

kurdelebelle i w tym przypadku wyszło, że nie zawsze dobry kolor i zapach oleju świadczy o dobrym stanie ASB [smilie=violin.gif]

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 18:52

Radek, czy to się stało nagle? Nie wyczułeś żadnych oznak, że bunt na pokładzie się kroi? :shock:
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 18:56

żadnych oznak, tego dnia kiedy to się stało po prostu najpierw wyślizgnął raz przy ostrym bucie gdzieś przy około 80 kmh, za chwilę ponownie, więc to już zapaliło mi czerwoną żaróweczkę w głowie, więc od razu na "2" i spokojnie się turlałem. Potem zaparkowałem, załatwiłem co miałem załatwić, R jeszcze wtedy pojechał, ale D już nie, aby po chwili już zakończyć i D i R i jechać tylko na "2". Zatem kwestia 40 minut do pełnej awarii.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 18:58

kurdelebelle i w tym przypadku wyszło, że nie zawsze dobry kolor i zapach oleju świadczy o dobrym stanie ASB [smilie=violin.gif]
myślę, że to efekt szybkiej reakcji na zachowanie skrzyni, zjarać mogło by się dużo więcej gdybym na siłę starał się jechać na D albo wysokimi obrotami zmusić do ruszenia na R.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 19:02

Więc rodzi się pytanie, czy tarczki i opiłki były przyczyną czy też skutkiem awarii? Czy te opiłki mogły załatwić kosz, czy też stało się tak wskutek zwykłego zużycie się ASB? :scratch:
Ile miałeś przebiegu od ostatniego pełnego remontu ASB?
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 19:09

Bondek ja się właśnie szczycę tym, żę ta skrzynia nie miała pełnego remontu - były tylko tarczki w jednym koszu zmieniane :) a ma przebieg 300.000
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 19:12

Widzę że to normalne eksploatacyjne zkończenie żywota tarczek i przekładek. Do czasu kiedy były jeszcze resztki okładzin, to wszystko działało. Kiedy zaczęły o siebie trzeć blaszki, to wystarczyło bardzo mało czasu na taki stan. W trakcie wymian oleju drobinki tarczek były zlewane z olejem i dlatego nie było widać poważnych zabrudzeń. Teraz tylko wymiana tego co trzeba plus uszczelnienia (komplet) i powinno być dobrze. Te opiłki które się pojawiły, nie powinny zaszkodzić skrzyni. Jeszcze tylko kwestia konwertera, regenerować czy nie, zależy ile ma przejechane, ale teoria mówi regenerować.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 19:16

OK kolejne przemyślenia :)
patrząc na poniższą tabelę zapinania koszy/sprzęgieł itd przy poszczególnych biegach wynika, że:

przy jedynce (1st gear) mamy sprzęgło Forward Applied (zapięte?) oraz Front one Way clutch (sprzęgło jednokierunkowe - czy to też ten pierwszy kosz???) w pozycji H (hold) oraz OR (overrunning). Taki sam układ sprzęgła jednokierunkowego jest przy biegu R, a do tego mamy Low/Reverse Band Applied - zapięte oraz Sprzęgło Direct też Applied - zapięte.

Patrząc na wymuszoną/manualną "2" dwójkę - aby działała musi być zapięte Intermediate Band oraz sprzęgło Forward - a zatem gdyby sprzęgło forward działało nieprawidłowo - wymuszona dwójka nie działała by prawidłowo ? A auto jechało prawidłowo i bez żadnych oznak awarii na wymuszonej dwójce. Do tego wymuszona "2" sprzęgle front one way ma w obydwu wypadkach HOLD, czyli nie bierze ono udziału w ruchu ???

Zatem droga dedukcji :D drogi watsonie :P czy pierwszy kosz jest ostatecznie przyczyną ?
Niech mi ktoś to łopatologicznie wyjaśni poproszę :)
Załączniki
5r55e_schemat_zapinania_koszy_sprzegiel.jpg
5r55e_schemat_zapinania_koszy_sprzegiel.jpg (115.79 KiB) Przejrzano 3281 razy
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 19:17

Wobec tego wielki szacun i uznanie dla strucla :salut:
Jeden remont na 300 setki to raczej chyba niewielki koszt :-P
U mnie po 170tyś właśnie ten sam kosz padł (po bucie w błocie wałki w koszu się odwróciły), po naprawie samogo kosza u Chevidana i tak po pół roku tarczki się zmieliły.
Po pełnym remoncie (tarczki,taśmy, uszczelki, elektrozawory, regeneracja konwertera i również wymiana z konieczności płyty sterującej) katuję ekstremalnie (duże prędkości, duże ciężary na haku, często nawet w błocie) już poleciało 100 tysi i - odpukać zero niepokojących objawów. Oby dotrwał 300 tyś, jak u CIebie :-)

A jadąc na "2" kontrolowałeś, czy jechał na 2 lub na 3? Może jechał na 3?
Ostatnio zmieniony 2012-11-11, 19:25 przez bondek, łącznie zmieniany 2 razy.
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 19:18

zależy ile ma przejechane, ale teoria mówi regenerować.
konwerter był robiony dwa lata temu przy okazji rozrządu (i tak był na wierzchu) i ma dokładnie 91.000 przebiegu.
Widzę że to normalne eksploatacyjne zkończenie żywota tarczek i przekładek.
czyli to przyczyna a nie skutek :) :grin:
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 19:20

Czy możesz wyjąc planetarkę z kosza overdrive (ten pierwszy od dzwona co Ci szura)
Jeśli nie to szukaj nowego.
Kolor obudowy olać.
Co do płyty rozbieraj z głową i zdjęcia rób źle poskładasz nie będzie jeździć.
Ostatni kosz to jest hamulec jednokierunkowy
Ściągasz zabezpieczenie z planetarki jak jest jak nie ma to była grzebana.
później będzie plastikowa osłonka pod nią zeger zdejmujesz wyciągasz wałek od tyłu i hamulec jest Twój skrzynia rozebrana.
Do rozebrania koszy potrzebne Ci jest TO
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 19:24

Czy możesz wyjąc planetarkę z kosza overdrive (ten pierwszy od dzwona co Ci szura)
hie hie jestem już etap dalej, kosz rozebrany, tarczki wydłubane, planetarka i reszta kręci się ładnie bez żadnych oporów, zjarane tarczki :)
czy w tym wypadku rozbierać ten ostatni kosz od hamulca jednokierunkowego ?
kurde znowu prasa - chyba w końcu muszę ją kupić :D :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 19:29

Warto rozebrać i kupić nowy hamulec jednokerunkowy ba a nawet dwa Front i rear
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - brak jedynki i wstecznego

2012-11-11, 19:32

Do rozebrania koszy potrzebne Ci jest
Albo troszkę weny twórczej i pomysłu :-) Są łatwiejsze sposoby na rozebranie koszy sprzęgłowych :-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”