Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Pa100

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-03, 12:03

Owszem jedyne co to pozostaje liczyć na anomalia polskiego prawa i na życzliwość pana "Ździsia" ;-) . Ale o wiele łatwiej jest zarejestrować pojazd homologowany przez autoryzowanego dealera niż samodzielnie sprowadzony ze Stanów .

Masa własna (Curb weight) Expeditiona z najmniejszym silnikiem wynosi 3260 kg (jest to masa samego auta zalanego odpowiednimi płynami (olej , paliwo płyn chłodniczy i klimatyzacji) ale bez wagi pasażerów i bagażu) . Na resztę pozostaje 240 kg . W/g prawa unijnego a więc i naszego na 1 osobę przypada 75 kg . Expedytion z reguły jest na 7 osób .

Oczywiście zawsze można załozyć , ze zarejestrujemy go na 2 osoby i 90 kg bagażu ;-) , jeśli wspomniany pan "Ździsiek" to przyjmie to sprawa poniekąd jest załatwiona :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2008-07-03, 12:07 przez Pa100, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Albański Góral
Posty: 242
Rejestracja: 2008-04-15, 13:53
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-04, 08:53

A co sądziucie o tym ???
nada sie to to do EX III
Niby napisene że euro i ma naklejkę "E" ale nie wiem czy tak do końca są to lampy asymetryczne.

EX III LAMPY
Nie jeździj rowerem po balkonie.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-04, 12:55

no właśnie w taki sposób hamerykanie sprzedają przeźroczyste lampy nazywając je "euro" a z europą nie ma to nic wspólnego. Tak samo jest z przeźroczystymi tylnymi... też są "euro".

Tam nie ma homologacji "E"... nie ma nigdzie zdjęcia klosza na którym powinien się znajdować znaczek homologacji... nalepka na tyle lampy nic nie mówi.


Lamp asymetrycznych do Explo III nie robią. W Polsce rejestrują te pojazdy bez problemu. Wystarczy tylko odłączyć pomarańczową postojówkę od kierunku, wpiąć białą żarówkę i po ptakach.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-04, 22:31

z tymi amerykańskimi lampami euro jest tak, ze tylko tak je nazywają, jak u nas na nie mówimy lexusy :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

zbigbig

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-05, 17:36

Czesc nie bylo mnie dosc dlugo,sorry.
Zrobilem sobie mala wycieczke do Texasu,z kolega i ladunkiem jego truck'iem.
Ale do rzeczy ,do tematu swiatel dochodzi teraz waga i prawo jazdy C???
Expedition moze wazy 3260kg ale to jest Excursion jej wieksza i ciezsza siostra .
Juz sie obawiam czy aby nie bedzie ona pomnikiem na parkingu.
Czy oni (panowie Zdzisiowie)waza fury na przegladach i czy waga fury moze byc odwrotnie
proporcjonalna do wagi papieru tzn. 100$ = -100kg,lub cos w tym rodzaju???
Pozatym nie mam polskiego prawa jazdy,tzn. mam ale z przed 28 lat i z sentymentu
oprawione w ramke.Pewnie zajmie mi pare miesiecy aby to odgwizdac wraz z obywatelstwem.A tymczasem sprowadze tez rower aby miec czym sie poruszac ,oooooooooo sorry nie mam karty rowerowej,kuuuuuuu.............a. :eek:
Ok 11 rano, chyba wezme sobie piwko bo mi sie w glowie zakrecilo.
Postawcie sie w moja sytuacje i jak byscie to rozwiazali?
Wasze zdrowie!!!!!!!!!!! :evil:

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-05, 18:11

nie mam karty rowerowej,kuuuuuuu.............a. :eek:
nie martw się ;) na rower i ewentualnie wszelkiej maści motorowery i skutery do 50cc pojemności nie wymaga się żadnych uprawnień - nawet znajomości kodeksu ;) :P
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-05, 21:00

Nie bój nic... wszystko będzie dobrze. Przyjedź a na miejscu się da wszystko zrobić... ja też się bałem ze wszystkim a jednak udało się załatwić wszystko i szafa gra.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-10, 17:33

na przegladach nie warzą aut tylko pobierają dane z tabliczek znamionowych ewentualnie z danych producenta. co do 100$ = -100kg jest do zrobienia, ale czasem trafi się nadgorliwy niebieski i spojrzy na tabliczkę i du....pa. u nas na kategorii samochodów osobowych możesz jeździć autem do 3500 kg masy auta liczonej z max ilością pasażerów i max ładunkiem.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Pa100

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-10, 22:34

Tak precyzując trochę wypowiedź Fotomysza Pojazd , który ma dopuszczalną masę całkowitą przekraczającą 3500 tony wymaga posiadania prawa jazdy kategorii C (nie wkraczam w dalsze nie mają tu znaczenia) . Masa całkowita to masa własna pojazdu plus max waga pasażerów i bagażu i nie ma tu znaczenia ile pojazd waży w danym momencie .

O wiele mniejszym ( w skutkach ) przewinieniem jest prowadzenie pojazdu o masie do 3500 tony , który ma nadwagę niż prowadzenie pojazdu który jest zarejestrowany powyżej 3500 t choć fizycznie w danym momencie takiej wagi nie ma .

Trochę może zawile ale tak to jest . Bo jak mamy na pace o'k 4 t to płacimy tylko za przeładowanie a jak jedziemy samochodem bez uprawnień to już poważne wykroczenie .

zbigbig

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-12, 16:54

Czyli trzeba zarejestrowac jako ciezarowke i prawo jazdy C ???
jakie sa koszty rejestracji aut osobowych vis a vis ciezszych???
Tu osobowe 260$ ciezsze czyli moje 400$ na rok.
Moje prawo jazdy tu jest tez dobre do 4500 kg.
EXCursion wazy 4043kg wedlug ksiazki.
A pozatym co z przyczepa?
Załączniki
3f30_18.jpg
3f30_18.jpg (6.74 KiB) Przejrzano 3358 razy
3eba_18.jpg
3eba_18.jpg (7.41 KiB) Przejrzano 3358 razy

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-12, 20:39

Nie chcę cię straszyć ale całkiem możliwe, że do jazdy Excursion będziesz potrzebował prawo jazdy kategorii C+E

sprawdź na słupku drzwi kierowcy jaka jest GROSS WEIGHT czyli masa pojazdu plus pasażerowie i bagaż. Jeśli jest powyżej 3500kg to potrzebujesz prawko kat. C a przyczepa taka jak na zdjęciu kwalifikuje się do E.

Takie coś to normalnie dla biznesu tutaj jeździ po Polsce i Europie. Ktoś kto nie prowadzi transportu drogowego nie jeździ takimi zestawami na codzień.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Pa100

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-13, 11:34

Sprawdź co masz w dowodzie rejestracyjnym przyczepy ale podejrzewam , że jej dopusczelna ładowność przekracza magiczną wartość 750 kg na którą u nas ( w Polsce ) nie wymaga się specjalnych uprawnień . Jeśli jest wyższa musisz mieć uprawnienia na przyczepy . Gdybyś ją chciał ciągać Explorerem , lub innym samochodem osobowym o dopuszczalnej ładowności do 3500 kg wystarczyłoby prawojazdy B + (E do B) takie jakie jest wymagane do ciągania lawety czy większego kempingu (choć tam też są jakieś ograniczenia do całkowitego tonażu składu ). Jednak do Twojego "Potworka" potrzebne jest C + E .

Co ciekawsze widziałem kiedyś skład wizualnie Cięzarówka z wielką przyczepą ( jak TIR ale nie ciągnik siodłowy ) Gabarytowo wielki jednak dopuszczalna masa ciężarówki do 3500 kg i przyczepa do 750 kg . Skład przeznaczony do transportu płyt steropianowych . Prowadzić go jednak moze każdy z kategorią B to są anomalia prawne .

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-13, 23:34

to nie są anomalia prawne bo gabaryty to jest pikuś, ale prowadzenie zestawu o masie do 3,5 t, a prowadzenie zestawu powiedzmy 12 t. wymaga jednak większej wprawy i innych zachowań na drodze. moim zdaniem jest to jak najbardziej słuszne.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Pa100

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-14, 10:36

Ciągnięcie wizualnie pełnowymiarowej przyczepy załadowanej steropianem też nie jest najłatwiejsze wystarczy choćby boczny wiatr i może być niewesoło .

Mówiąc o anomaliach nie miałem na myśli "oczywistych" ciężarówek lecz raczej tzw busy i kombinacje z ich dopuszczalną ładownością .

Weźmy np taką sytuację świeżo upieczony kierowca zdaje egzamin na Oplu Corsie i bez żadnych ograniczeń prawnych może usiąść za kierownicą maxymalnie przedłużanego i podwyższanego np. Fiata Ducato zarejestrowanego do 3,5 tony . I z drugiej strony kierowca z np 20 letnim starzem pracy jako kierowca np Mercedesa Sprintera też powiedzmy "maxa" nie moze przesiąść się na drugiego Sprintera w firmie mimo , ze ten jest już nie "max" ale powiedzmy jest na "bliźniakach" i zarejestrowany jest do 4,7 tony choć wieźć będzie ten sam ładunek co wspomnianm wcześniej .

zbigbig

Re: Przerabianie aut z USA - światła i inne.

2008-07-14, 12:43

Czesc i dzieki za wszystkie odpowiedzi,macie naprawde duzo piwa i whisky u mnie.
Przynajmniej nie czuje sie samotny z tymi problemami.Dzieki.
Rozumiem ze juz na sama EXCursion potrzebuje "C" bo sama wazy ponad 4000kg.OK
Prawdopodobnie musialaby byc zarejestrowana do 5000Kg aby byc pewnym ze cops nie
beda sie czepiac.Sprostujcie jezeli sie myle.
Przyczepa jest do 7000Lb,tzn 3150Kg,ladunku.Sama przyczepa nie jest ciezka 900Kg.
Wymiary 4,5mx2,1m,2,25m wysoka.Pasowalo by ja wziac bo (zamiast pakowania do kontenera)moglbym zapakowac duzo rzeczy a przede wszystkim narzedzia i maszyny zgromadzone przez lata.Oprocz tego wyobrazam sobie ze moglbym wszystko odebrac np.
w Hamburgu czy w Gdyni i poprostu dojechac do celu sam ,bez kosztow firm przewozowych.
Nie mowiac o przydatnosci przyczepy do ogolnego uzytkowania puzniej.
Czyli "E" na przyczepe,tak????Co myslicie zdam te egzaminy???? :evil:
KOszta "C+E"chyba nie ida w tysiacach $$$.
I mysle ze na kanadyjskich plates(numerach) i prawie jazdy ,cops dadza mi dojechac do celu. A puzniej dopiero historia z rejestracja. Sprostujcie jezeli sie myle.
Musze to wszystko rozwazyc ,co brac a czego nie.
Poza tym kilka lat temu kolega wwiozl WV cargo bus i mial problemy z celnikami ktorzy mu mowili ze nie moze wwiezc camochodu dostawczego???????????
musial dokupic siedzenia i dopiero wtedy za $$$ i flaszke go puscili.
Nie chcialbym sie znalezc w takiej sytuacji.
Zboczylem troche z tematu lamp,wiec jezeli jestem gdzie nie powinienem to prosze skierujcie mnie gdzie powinienem.MODERATORZY SORRY. :eek:

Wróć do „WARSZTAT”