Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Iommi

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2008-12-04, 11:44

Jeśli zapina 4HI to i 4LO powinno chyba, ze kontrolka padła...
4x4Low jest zapinane przez shift motor i jeśli on padnie 4x4High będzie nadal działało - tym zajmuje się "sprzęgło elektromagnetyczne" wewnątrz reduktora.
Oj, chyba nie do końca...

Awatar użytkownika
Sagi74
Posty: 130
Rejestracja: 2007-08-28, 19:16
Lokalizacja: okolice Łodzi

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2008-12-04, 13:02

Oj, chyba do końca :-)
Shift motor zmienia tylko przełożenie w reduktorze przy wyborze 4xLow
4x4High podaje zasilanie na elektromagnes w reduktorze:
Obrazek
zdjęcie powyższe i opis naprawy reduktora:
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... ?p=1723808

brązowym kabelkiem zresztą
który powoduje zasprzęglenie napędu na koła przednie.
Oczywiście 4x4High oprócz zmiany przełożenia również załącza ten elektromagnes.
Przerabiałem to już na swoim reduktorze.

[ Dodano: 2008-12-04, 13:08 ]
Dlatego jeśli zainstalujemy przełącznik na tym brązowym kabelku (ten sam brązowy kabel dochodzi właśnie do modułu sterującego za radiem) spowoduje że możemy możemy jeździć z napędem tylko na tylną oś - także z włączonym reduktorem - opcja jazdy na czarnym na redukcji.
Ostatnio zmieniony 2008-12-04, 13:11 przez Sagi74, łącznie zmieniany 1 raz.

morfeusz453
Posty: 468
Rejestracja: 2008-11-04, 20:58
Lokalizacja: Nowy Dwór
Kontakt: Strona WWW

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2008-12-04, 17:25

Zaraz zaraz bo się pogubiłem to znaczy że shift jest odpowiedzialny tylko za zapinanie 4L z tego co rozumiem czy tak :?:

[ Dodano: 2008-12-04, 17:30 ]
więc jeśli nie zapina a sterownik jest ok to jedyne wyjście ściągnąć to ustrojstwo. Tylko czy mogę śmigać bez shifta :lol: to znaczy tak jeden dzień :mrgreen:

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2008-12-04, 19:06

Jeżeli nie będziesz potrzebował 4L to możesz śmigać.... przynajmniej tak mi się wydaje
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2008-12-04, 20:02

Oj, chyba do końca :-)
Shift motor zmienia tylko przełożenie w reduktorze przy wyborze 4xLow
4x4High podaje zasilanie na elektromagnes w reduktorze:
artur, elektro magnesem jest dołaczny przod w momencie uslizgu kół tylnych w pozycji 4x4AUTO,
a 4x4 HI i 4x4 LOW zapina własnie shift motor. :D
morfeusz453, zanim rozbierzesz shift motor spróbuj po samym jego zdjęciu przełączyć napędy kombinerkami (pamiętaj o ustawieniu dzwigni zmiany biegów na "N" bo będzie cały czas odbijał i nie zapniesz)
jak się reduktor załaczy to szukaj w sterowniku elekrycznym
a jak sie nie załaczy to moze coś blokować w reduktorze.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2008-12-04, 21:02

Sławek jest tak jak pisze Sagi , wiem bo też to przerabiałem.
Gdyby co to 609-416-966

Awatar użytkownika
Sagi74
Posty: 130
Rejestracja: 2007-08-28, 19:16
Lokalizacja: okolice Łodzi

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2008-12-04, 21:55

Sławek jak ściągasz shift motor to rzeczywiście masz oznaczenia L, N i H
Obrazek
Pozycja L - reduktor załączony (zmiana przełożenia na wolniejsze)
Pozycja N - neutral - po prostu luz - napęd nie jest przekazywany na wały napędowe
Pozycja H - normalny tryb pracy (na takiej pozycji właśnie odbywa się normalna jazda)
Zaraz zaraz bo się pogubiłem to znaczy że shift jest odpowiedzialny tylko za zapinanie 4L z tego co rozumiem czy tak
tak.
Tylko czy mogę śmigać bez shifta
Odradzam - dźwignia którą steruje shift motor może właśnie ustawic się w położenie N i brak przekazywania napędu na koła :-(
Ostatnio zmieniony 2008-12-04, 21:57 przez Sagi74, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2008-12-04, 21:59

no może i macie rację bo w II nie miałem potrzeby zdejmowania szifta.
ale tu chodzi o jedynkę
a w jedynce shift motorem zmieniasz przełożenia :P
wiem bo przez 2 miesiące jeździłem bez shift motorka i włączałem napędy kombinerkami :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

morfeusz453
Posty: 468
Rejestracja: 2008-11-04, 20:58
Lokalizacja: Nowy Dwór
Kontakt: Strona WWW

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2008-12-05, 00:47

Dzięki za rady wnet niedziela i włażę pod auto :-? zobaczymy jak to się skończy :-D

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2009-01-10, 18:28

U mnie podobny problem. 4x4 się włącza, słychać pstryknięcie w sterowniku oraz kliknięcie pod samochodem. Miałem zdjęte wały napędowe, przednia flansza się blokuje kiedy lampka przy przycisku i lampka 4x4 się świecą, więc wygląda na to że OK.

Ale low range nie chce się wtrybić :/ Sterownik klika, a pod autem cisza. Sprawdzane na N i z wciśniętym heblem (shifter skrzyni działa bo wstek się zapala i biegi normalnie przeskakują, stop działa bo lampy świecą). A w reduktorze cisza. To jak to jest w koncu? Shift-motor tylko od low range, a 4x4 zapinane sprzęgłem elektromagnetycznym? To w exI też sobie mogę robić BWM?
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

chevidan

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2009-01-10, 19:08

sprzęgło elektromagnetyczne jest w niektórych modelach exII i ono dopina przednią oś przy uślizgu kół tylnych.przełącznik zmiany napędów musi być w pozycji 4x4 AUTO.
w ex I shift motorek przełącza na 4x4 high(dopięcie przedniej osi) i 4x4 low(reduktor).
przy nie załączaniu się 4x4 low obstawiał bym odklejoną i przemieszczoną tarczę z bieżniami styków w shift motorku lub usterkę elektryki.najlepiej odkręcić shift motorek ale pozostawić podpiętą wtyczkę i przełączać napędy.powinien zatrzymywać się w trzech miejscach.u jednego z kolegów wystarczyło puknąć w shift motorek i przełączał jak należy.
Ostatnio zmieniony 2009-01-10, 21:54 przez chevidan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2009-01-10, 20:13

Zaraz zaraz, to co za kabelek jest obok flanszy wyjścia na tylny most? Wygląda tak jak ten z foto powyżej, od elektromagnesu, a przecież mam explo I.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2009-01-11, 18:25

Mysza, a może kiedyś miałeś blokadę mostu elektryczna i to po niej ten kabelek pozostał :D, albo jeszcze wszystko jest w środku i ty nawet o tym nie wiesz :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2009-01-11, 18:37

ten kabelek jest od elektrmagnesu mam taki tez i chyba wszystkie jedynki z elektrycznym reduktorem mają ten elektromagnes .

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: Nie załącza blokady tylnego mostu

2009-01-11, 21:12

Do mostu też dochodzą kabelki, jak poznać czy ma blokadę?
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Wróć do „WARSZTAT”